Didžiausi automobilių gamintojai, įskaitant „Mercedes-Benz“, „Toyota“ ir „Tesla“, žengia link ateities, kurioje transporto priemonės nebesinaudos tradiciniais vairaračiais. Vietoj to, būsimuose modeliuose bus naudojamos elektroninės valdymo sistemos, žinomos kaip „Steer-by-Wire“, kurios pašalins mechaninį ryšį tarp vairuotojo ir ratų.
Kas yra „Steer-by-Wire“?
„Steer-by-Wire“ yra valdymo technologija, kuri mechaninį vairo veleną keičia elektronine sistema. Kai vairuotojas pasuka vairo rankeną arba valdymo pultą, elektroniniai signalai siunčiami į ratus, nurodydami jų kampą ir judėjimą. Tai pašalina fizinio ryšio tarp vairavimo mechanizmo ir priekinės ašies poreikį.
Kas veda šiuos pokyčius?
„Mercedes-Benz“ patvirtino, kad 2026 m. pasirodysiantis elektrinis sedanas „EQS“ bus įrengtas nauja „Steer-by-Wire“ sistema. Kompanijos inžinieriai paaiškina, kad ši naujovė užtikrina tikslesnį valdymą, sumažina vibraciją ir pagerina bendrą komfortą, nes iš salono išimami dideli vairo mechanizmo komponentai. „Toyota“ savo prabangios markės „Lexus“ automobiliuose taip pat planuoja įdiegti panašią sistemą būsimame RZ modelyje. Tuo tarpu „Tesla“ jau pradėjo integruoti dalinę „Steer-by-Wire“ funkciją savo „Cybertruck“ automobiliuose, pakeisdama tradicinius valdymo elementus elektroninėmis sąsajomis ir minimalistiniu dizainu.
Privalumai ir klausimai ateityje
Gamintojai teigia, kad „Steer-by-Wire“ sistema užtikrina: Tikslesnį ir pritaikytą vairavimo atsaką Sumažintą svorį ir mechaninį sudėtingumą Geresnę vairuotojo ergonomiką ir daugiau salono erdvės Geresnes triukšmo, vibracijos ir grubumo (NVH) charakteristikas Tačiau lieka daug klausimų dėl patikimumo, saugos sistemos gedimo atveju ir vairuotojo prisitaikymo. Reguliavimo institucijos visoje Europoje ir pasaulyje peržiūri standartus, kad pritaikytų juos šioms naujoms sistemoms. Ar jaustumėtės saugiai vairuodami automobilį be tradicinio vairo? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!