Tobulėjant technologijoms ir toliau diegiami sprendimai, didinantys saugumą ir patogumą. Viena iš tokių naujovių – savaime užsidarančios padangos. Štai ką turėtumėte apie jas žinoti.
Padangų pradūrimų problema
Pradurta padanga gali sukelti daug rūpesčių, net jei jūsų automobilyje yra remonto reikmenys arba atsarginė padanga. Abiem atvejais reikia sustabdyti automobilį, pasiimti reikiamus įrankius ir išspręsti problemą. Šis procesas ne tik gaišina laiką, bet ir kelia pavojų saugumui, ypač greitkelio juostoje.
Žaidimą keičiantis sprendimas
Šią problemą sprendžia savaime užsandarėjančių padangų technologija. Šiose padangose pradūrus protektoriaus sritį, padangos funkcionalumas nesumažėja. Dėl savaime užsandarėjančios sistemos transporto priemonė gali normaliai važiuoti, todėl jos nereikia nedelsiant remontuoti ar keisti. Įdomu tai, kad ši technologija netgi patvirtinta kaip alternatyva atsarginės padangos ar remonto rinkinio vežimui, ypač taksi paslaugoms.
Kaip tai veikia?
Viena iš šios srities pradininkių „Continental“ sukūrė „ContiSeal“ technologiją, kuri gali užsandarinti iki 80 proc. pradūrimų. Štai kaip ji veikia:
- Padangos viduje esantis lipnus sandarinimo sluoksnis iš karto užkemša iki 5 mm skersmens pradūrimus, jei pažeidimas padarytas protektoriaus srityje.
- Sandarinamasis sluoksnis reaguoja net tada, kai pradurtas objektas, pavyzdžiui, vinis ar varžtas, pašalinamas arba iškrenta.
- Padangos viduje išlaikomas oras, todėl transporto priemonė išlieka pilnai važiuojanti.
Ši technologija netaikoma didesniems pradūrimams arba padangos šoninės sienelės pažeidimams. Tačiau dauguma padangų pažeidimų būna ant protektoriaus ir yra palyginti nedideli, paprastai padaryti tokių objektų kaip vinys, varžtai ar stiklo šukės.
Veikimas ir suderinamumas
„ContiSeal” technologija įprastomis sąlygomis nepablogina vairavimo savybių ar komforto savybių. Šios padangos suderinamos su bet kuria transporto priemone, atitinkančia jų dydžio specifikacijas, tačiau, siekiant didesnio saugumo, rekomenduojama jas derinti su padangų slėgio stebėjimo sistema (TPMS).
Priešingai nei laikini sprendimai, pavyzdžiui, remonto rinkiniai, atsarginės padangos ar „run-flat” padangos, kurie riboja greitį iki maždaug 80 km/val. ir atstumą iki 80 km, „ContiSeal” padangos leidžia vairuotojams po pradūrimo tęsti kelionę įprastu greičiu (neviršijant leistinų normų).
Priežiūra ir identifikavimas
Nors savaime užsandarėjančių padangų nereikia nedelsiant remontuoti kelyje, vis dėlto, kad būtų išvengta tolesnės žalos, jas kuo greičiau turėtų apžiūrėti specialistas. Šios padangos yra aiškiai pažymėtos simboliais ant šoninių sienelių, o montuojamos, keičiamos ir naudojamos taip pat, kaip ir standartinės padangos.
Prieinamumas ir asortimentas
„Continental ContiSeal“ ‚ContiSeal‘ padangos yra įvairių dydžių:
- Vasarinės padangos: Padangos: 195-285 mm pločio, 15-22 colių skersmens ratlankių, 87-113 apkrovos indeksų ir T-Y greičio indeksų.
- Žieminės padangos: Padangos: 205-255 mm pločio, 16-21 colio skersmens ratlankių, 91-109 apkrovos indeksų ir T-W greičio indeksų.
- Viso sezono padangos: Padangos: 205-235 mm pločio, 16-18 colių skersmens ratlankių, 93-100 apkrovos indeksų ir H-V greičio indeksų.
Patogios ateities galimybė
Savaime užsandarėjančios padangos yra praktiška ir patikima alternatyva tradicinėms atsarginėms padangoms ir remonto rinkiniams. Gerėjant kelių sąlygoms ir mažėjant didelių padangų pažeidimų rizikai, šios naujoviškos padangos gali užtikrinti ramybę ir kartu supaprastinti padangų priežiūrą.
Atėjus laikui keisti padangas, apsvarstyti savaiminio sandarinimo galimybes, pavyzdžiui, „ContiSeal”, gali būti protingas žingsnis siekiant saugesnio ir patogesnio vairavimo.