Švedijos kompanija „Volvo“ patvirtino, kad nuo 2026 m. pradės gaminti sunkvežimius su vandenilio vidaus degimo varikliais (H2-ICE), o tai gali iš esmės pakeisti komercinių transporto priemonių rinką. Skirtingai nei „Tesla“, kuri pasirinko baterijomis maitinamus elektromobilius, „Volvo“ sprendimas reiškia didelį poslinkį link beveik nulinės emisijos transporto priemonių, varomų vandenilio degimo, o ne kuro elementų varikliais.
„Volvo“ stato didelius viltis ant vandenilio degimo
Naujuose „Volvo“ H2-ICE sunkvežimiuose bus naudojama aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo (HPDI) technologija, kai pirmiausia įpurškiamas nedidelis kiekis dyzelino, kad užsidegtų degimo ciklas, o tuoj pat įpurškiamas aukšto slėgio vandenilis. Šis hibridinis metodas užtikrina aukštą šiluminį efektyvumą ir mažas emisijas, palyginti su tradiciniais dyzeliniais varikliais, CO₂ išmetimas sumažėja iki 95 %. Naudojant pažangias reguliavimo sistemas ir atsinaujinančius degalus, pvz., HVO, emisijos gali sumažėti iki 98 %.
Kodėl vandenilio degimas, o ne kuro elementai ar baterijos?
„Volvo“ H2-ICE sunkvežimiai yra praktiškesni ir ekonomiškesni nei vandenilio kuro elementais ar baterijomis varomi sunkvežimiai, skirti tolimiesiems pervežimams. HPDI varikliai yra suderinami su esama dyzeline infrastruktūra ir sumažina transporto priemonių konstrukcijos, svorio ir erdvės sudėtingumą. Techninės priežiūros ir gamybos išlaidos yra žymiai mažesnės nei kuro elementų sistemų.
„Šis sprendimas atitinka tikruosius tolimųjų reisų sunkvežimių poreikius“, – sakė „Volvo“ atstovas, nurodydamas įrodymais pagrįstą efektyvumą ir minimalias modifikacijas, reikalingas šiai technologijai integruoti į esamas platformas.
Praktinis diegimas prasidės 2026 m.
Laboratoriniai bandymai jau vyksta, o praktiniai bandymai keliuose prasidės 2026 m. „Volvo“ planuoja komercinę gamybą išplėsti iki šio dešimtmečio pabaigos. HVO (hidrinis augalinis aliejus) naudojimas kaip uždegimo kuras dar labiau sumažina kenksmingų NOx ir CO₂ išmetimą, todėl ši technologija yra labai patraukli įmonėms, ieškančioms tvarių krovinių vežimo sprendimų.
Vandenilio infrastruktūra sparčiai vejasi
Pasaulinės investicijos į vandenilio infrastruktūrą sparčiai auga. Pavyzdžiui, Britų Kolumbija skyrė 900 mln. JAV dolerių vandenilio gamykloms ir degalinėms. Europa taip pat aktyviai diegia šią technologiją – visame žemyne jau eksploatuojami HPDI įrangą turintys sunkvežimiai, o jų pardavimas kasmet padvigubėja. Volvo pasirinkta data suteikia jai idealias galimybes dominuoti besiformuojančiame vandenilio sunkvežimių segmente.
Iššūkis „Tesla“ dominavimui?
Kol „Tesla“ toliau koncentruojasi į baterijomis varomus elektrinius sunkvežimius, „Volvo“ perėjimas prie H2 degimo variklių yra perspektyvi ir plėtojama alternatyva. Šis žingsnis gali kelti rimtą iššūkį „Tesla“ rinkos daliai, ypač sektoriuose, kur baterijų veikimo nuotolis ir įkrovimo logistika tebėra kliūtys. Ar tai galėtų būti vandenilio kaip pagrindinio variklio tipo sugrįžimo pradžia? Pasidalykite savo mintimis komentaruose žemiau!