Toyota Land Cruiser 2023–2025 modeliai, ypač LC 250/1958 kartos, buvo griežtai išbandyti tiek profesionalių žurnalistų, tiek ilgalaikių savininkų. Štai ką apie šį legendinį visureigį atskleidžia realaus naudojimo patirtis.
Įrodyta patikimumas kasdieniniame ir visureiginiame naudojime
Pasak „Autocar“, po 16 000 km LC 250 nepatyrė jokių problemų. Pasak pranešimų, automobilis atrodo „tvirtas kaip naujas“. Tai patvirtina ir kiti leidiniai, tokie kaip „MotorTrend“ ir „Top Gear“, kurie giria nuoseklią „Toyota“ kokybę. Forumuose patvirtinama, kad nors tai yra nauja karta, jėgainė išlieka patikima ir patikrinta laiko.
Ką sako savininkai
Daugelis „Reddit“ ir „LandCruiserForum“ vartotojų pabrėžia, kad „Toyota“ gaminių kokybė suteikia jiems ramybę. Vienas komentaras: „Niekada nesijaučiau taip užtikrintai važiuodamas automobiliu.“
Degalų sąnaudos: priimtinos, bet ne išskirtinės
Hibridinis 2,4 l turbokompresorinis keturių cilindrų variklis, pagal EPA apskaičiavimus, sunaudoja 10–11 l/100 km. Tačiau realūs duomenys rodo, kad vidutinis sunaudojimas yra artimesnis 11–13 l/100 km. Kai kurie vairuotojai, naudodami aukščiausios kokybės degalus, greitkeliuose pasiekia iki ~10 l/100 km.
Realūs skaičiai
- EPA vertinimas: 9,4–11,7 l/100 km
- Savininkų vidurkis: 11,7–13,0 l/100 km
- Australijos bandymai: ~11,15 l/100 km važiuojant bekelėje
Komfortas kelyje ir pakaba
Komfortas įvertintas 8/10 pagal „Edmunds“, o apžvalgininkai pažymėjo, kad pakaba „jaučiasi kaip antivibracinė pagalvė“. Tačiau kai kurie vairuotojai praneša apie priekio smukimą staigiai stabdant ir nedidelius trūkumus, pvz., triukšmingus stabdžius ar sunkų vairavimą mažame greityje.
Visureigio savybės: aukščiausio lygio charakteristikos
LC 250 tęsia „Land Cruiser“ tradicijas su blokuojamais diferencialais, žemosios pavaros dėže ir dideliu prošvaisa. „Top Gear“ teigia, kad „jis išvažiuos iš beveik bet kokios duobės“. Vienintelis trūkumas – kai kurios galinės plastikinės dalys yra pažeidžiamos važiuojant per akmenis.
Salono dizainas ir praktiniai trūkumai
Nepaisant tvirtumo, LC 250 trūksta interjero rafinuotumo:
- Didelis pakrovimo slenkstis dėl akumuliatoriaus vietos bagažinėje
- Ribotas bagažinės daiktadėžių skaičius
- Kietas plastikas ir mažiau rafinuotas dizainas
- Trūksta tokių funkcijų kaip akinių nuo saulės laikikliai ar viso ilgio saulės skydeliai
Technologijos, ADAS ir saugumas
LC 250 turi išsamias vairuotojo pagalbos sistemas – adaptacinę greičio kontrolę, eismo juostos palaikymo sistemą ir avarinio stabdymo sistemą. Nors kai kurie šias sistemas laiko pernelyg ribojančiomis, saugumo įvertinimas yra tvirtas: 5 žvaigždės pagal ANCAP, suaugusiųjų apsauga – 89 %.
Techninė priežiūra, garantija ir išlaidos
Australijoje techninė priežiūra atliekama kas 10 000 km arba kas 6 mėnesius, kaina – apie 400 AUD. Lietuvoje reguliari techninė priežiūra atliekama kas 15–20 000 km, kaina – apie 250–400 €. „Toyota“ suteikia 5 metų neriboto kilometražo garantiją ir 7 metų garantiją variklio komponentams.
Palyginimas su konkurentais
- 4Runner TRD – pigesnis, daugiau vietos bagažinėje, bet trūksta rafinuotumo
- Land Rover Defender – elegantiškesnis, technologiškesnis ir brangesnis.
- Ford Bronco / Jeep Wrangler – geresnės visureigio savybės, prastesnis komfortas kelyje
Lietuvos kontekstas
LC 250 jau yra parduodamas Lietuvoje per oficialius ir neoficialius kanalus. Naujo automobilio kaina svyruoja nuo 90 000–100 000 EUR, o naudoto automobilio kaina – nuo 60 000–80 000 EUR. Automobilis puikiai tinka žiemai, tačiau jo trūkumai – ribotas manevringumas mieste ir didelės degalų bei techninės priežiūros išlaidos.
Išvada: tvirtas pasirinkimas su nedideliais kompromisais
2023–2025 m. „Toyota Land Cruiser LC 250“ išsiskiria patikimumu, visureigiškumu ir patogumu šeimai. Trūkumai – vidutinis degalų sąnaudas, kietos salono paviršiai ir ribota bagažinė. Tačiau tiems, kam svarbiausia ilgaamžiškumas ir universalumas, tai patrauklus, nors ir brangus pasirinkimas.
Ar rinktumėtės šį „Land Cruiser“ modelį Lietuvos keliams ir žiemai? Pasidalykite savo nuomone žemiau!