Reddit forume paskelbtame įraše vyras pasakoja apie savo 2016 metų Toyota RAV4 visureigį, LE komplektacijos ir su visais varančiaisiais ratais. Per devynerius metus jis nuvažiavo net 250 000 mylių, tai yra daugiau nei 400 000 kilometrų.
Ir viso to metu – nė vienos rimtos problemos. Pasak vairuotojo, vieninteliai techniniai nesklandumai buvo nereikšmingi ir nesusiję su varikliu ar transmisija.
Variklis, kuris nepasidavė
Toyota RAV4 yra varomas 2,5 litro darbinio tūrio 2AR-FE benzinu varomu varikliu. Pasak savininko, per visą eksploatacijos laikotarpį:
- Nereikėjo reguliuoti vožtuvų
- Nebuvo keistas paskirstymo diržas (nes šiame variklyje jis grandininis)
- Variklis dirba sklandžiai, be pašalinių garsų
- Naudotas įprastas 95 benzinas
Tai stebina net automobilių entuziastus, nes dauguma automobilių po tokio nuvažiuoto atstumo jau būna patyrę reikšmingus remontus.
Paslaptis – važiavimas autostrada
Vairuotojas teigia, kad viena iš priežasčių, kodėl automobilis taip gerai išsilaikė, buvo jo naudojimo pobūdis. Dauguma kilometrų buvo nuvažiuoti autostradose, pastoviu greičiu. Būtent tokio tipo važiavimas yra mažiausiai žalingas automobilio mechanikai.
Pagrindiniai privalumai:
- Minimalus stabdžių nusidėvėjimas
- Stabilus variklio temperatūros režimas
- Mažesnė pavarų dėžės apkrova
- Vienodas variklio darbas be dažnų apkrovos šuolių
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Lietuvoje daugelis automobilių eksploatuojami mieste – trumpi atstumai, dažnas stabdymas, šaltas variklio užvedimas. Tokios sąlygos trumpina variklio ir visos sistemos tarnavimo laiką.
Šis atvejis parodo, kad:
- Tinkama eksploatacija stipriai prailgina automobilio tarnavimo laiką
- Reguliari techninė priežiūra (alyvos keitimas kas ~10 000 km) yra būtina
- Važiavimas tolygiu greičiu – naudingas automobiliui
Bet Toyota juk prarado patikimumą?
Pastaraisiais metais Toyota sulaukė nemažai kritikos dėl dažnų automobilių atšaukimų, ypač dėl hibridinių modelių ir elektroninių sistemų problemų. Tačiau šis atvejis įrodo, kad kai kurios Toyota linijos vis dar pasižymi išskirtiniu patikimumu.
Ypač patikimi išlieka:
- Atmosferiniai benzininiai varikliai (pvz., 2AR-FE)
- Modeliai be perteklinių elektroninių sistemų
- Senesnės kartos automobiliai, su paprastesne mechanika
Ar verta pirkti naudotą Toyota RAV4?
Jei Lietuvoje svarstote apie naudoto visureigio pirkimą – ši istorija gali būti lemiamas argumentas. 2016 metų Toyota RAV4 vis dar gali būti puikus pasirinkimas, jei ieškote ilgaamžiškumo, mažų eksploatacijos išlaidų ir patikimos transporto priemonės.
Be to, RAV4 modeliai dažnai pasižymi:
- Patogiu salonu ir gera garso izoliacija
- Itin patikimu visų varančiųjų ratų mechanizmu
- Aukšta likutine verte antrinėje rinkoje
Išvada
Toyota RAV4 įveikė 400 000 km be gedimų – tai ne tik įspūdinga statistika, bet ir aiškus ženklas, kad tinkamai eksploatuojamas automobilis gali tarnauti dešimtmečius.
Ar ir jūs turite ilgai tarnavusį automobilį? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose, parodykite draugui, kuris svarsto apie Toyota, arba įkelkite savo odometro nuotrauką!