Visiškai naujas „Skoda Elroq RS“, galingiausias šio prekės ženklo elektrinis kompaktiškas visureigis, pasižymi 340 AG galia ir nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 5,4 sekundės. Pirmą kartą jį išbandėme miesto gatvėmis, greitkeliais ir vietiniais keliais, kad pamatytume, ar šis RS ženklu pažymėtas elektromobilis pateisina savo pavadinimą.
Bandymo tipas ir vairavimo sąlygos
Tai pirmoji 2025 m. „Skoda Elroq RS“ važiavimo apžvalga, kurios metu nuvažiuota maždaug 200 km per du bandymų ratus, derinant miesto eismą, greitkelius ir kaimo kelius aplink Vilnių. Bandomoji transporto priemonė turėjo standartinius 20 colių ratlankius, adaptyvią DCC pakabą ir visą RS salono paketą.
Vairavimo patirtis ir našumas
„Elroq RS“ kelyje jaučiasi rafinuotas ir užtikrintas. Dviejų variklių sistema leidžia greitai įsibėgėti, tačiau pojūtis labiau tiesinis nei sprogstamasis. Tai nėra užmaskuotas hečbekas, tačiau jis siūlo ramų ir subalansuotą važiavimą.
Variklis ir dinamika
„Elroq RS“ varomas dviem elektros varikliais: 109 AG priekyje ir 286 AG gale, išvystančiais bendrą 340 AG galią. Momentinis sukimo momentas užtikrina stiprų reakciją iš vietos, tačiau 2 tonų svoris tampa pastebimas staigiai įveikiant posūkius. DCC pakaba padeda kontroliuoti kėbulo pasvirimą, o regeneracinis stabdymas reguliuojamas važiavimui vienu pedalu.
Degalų sąnaudos ir elektrinis atstumas
„Škoda“ teigia, kad WLTP nuvažiuojamas atstumas siekia iki 549 km, nors realios sąnaudos skiriasi priklausomai nuo maršruto tipo.
- Deklaruojamos energijos sąnaudos: 16,2–17,2 kWh/100 km
- Realus vidurkis: ~20 kWh/100 km
- Apytikslis atstumas (mišrus): ~400 km
- Miesto atstumas: ~500 km
- Užmiesčio atstumas: ~300 km
Interjero ir borto technologijos
Salono erdvė yra didelė, joje panaudotos aukštos kokybės medžiagos, tokios kaip „Suedia“ mikropluoštas ir anglies pluošto imitacijos akcentai. Vairuotojas matomas minimalistiniame 5 colių ekrane, o dauguma funkcijų valdomos 13 colių informaciniame ir pramoginiame ekrane. Sistema yra greitai reaguojanti ir intuityvi, ypač tiems, kurie yra susipažinę su „Škoda“ vartotojo sąsaja.
Praktiškumas ir kasdienis patogumas
Nepaisant sportiškos apdailos, praktiškumas nebuvo paaukotas. Nulenkus sėdynes, 470 litrų bagažinė išsiplečia iki 1580 litrų. Yra naudingų kabliukų, skyrių ir net specialus kabelių laikymo tinklas. Vilkimo kablys (papildoma įranga) padidina praktiškumą, leisdamas vilkti iki 1400 kg svorio priekabą.
Eksploatavimo išlaidos ir patikimumas
Nors „Škoda“ MEB pagrindu sukurti modeliai iš pradžių pasižymėjo geru patikimumu, kai kuriems pirkėjams gali rūpėti mažesnė bagažinės talpa ir didelė papildoma įranga. Garantija atitinka ES standartus, o akumuliatoriui suteikiama iki 8 metų arba 160 000 km.
Techninės specifikacijos
Spec | Vertė |
---|---|
Varikliai | Du elektriniai varikliai (AWD) |
Bendra galia | 340 AG (250 kW) |
Akumuliatoriaus talpa | 84 kWh bruto / 79 kWh grynoji |
WLTP atstumas | Iki 549 km |
0–100 km/h | 5,4 sekundės |
Įkrovimas (nuolatinė srovė) | 185 kW (10–80 % per 26 min.) |
Įkrovimas (kintama srovė) | 11 kW (0–100 % per 8,5 val.) |
Alternatyvos ir konkurentai
- „Volkswagen ID.5 GTX“ – panaši pavaros sistema, švelnesnis stilius
- „Hyundai Ioniq 5 N“ – dinamiškesnis, didesnė kaina
- „Tesla Model Y Long Range“ – didesnis nuvažiuojamas atstumas, minimalistinis interjeras
Privalumai ir trūkumai
- Privalumai: Greitas įkrovimas, stiprus pagreitis, praktiškas salonas
- Trūkumai: Didelis svoris daro įtaką dinamikai, nėra priekinės bagažinės
Galutinis verdiktas ir įvertinimas
Įvertinimas: 4,3 / 5
„Skoda Elroq RS“ yra labiau prabangus, sportiškos išvaizdos šeimos elektromobilis nei tikras sportinis visureigis. Jis žavi praktiškumu, technologijomis ir universalumu, todėl yra stiprus konkurentas kompaktiškų elektrinių visureigių segmente.
Ką manote? Ar rinktumėtės šį automobilį, o ne „Tesla Model Y“ ar „VW ID.5 GTX“? Praneškite mums komentaruose arba pasidalykite šiuo straipsniu!