Žengdama svarbų žingsnį Europos integracijos link, bendrovė „LTG Cargo“ sėkmingai įvykdė pirmąjį krovinių vežimą geležinkeliu iš Lietuvos į Estiją, nesinaudodama Rusijos geležinkelių sistemomis. Šis istorinis bandomasis reisas, atitinkantis ES geležinkelių sektoriaus standartus, laikomas svarbiu proveržiu stiprinant Baltijos šalių geležinkelių nepriklausomybę ir saugumą.
Baltijos šalių geležinkelių integracijos etapas
Bandomasis traukinys, kurį sudarė 15 vagonų – 10 platformų puspriekabėms ir 5 platformos konteineriams – išvyko iš Palemono (Lietuva) ir kitą dieną atvyko į Mugos uostą (Estija). Tai pirmas kartas, kai kroviniai per Baltijos regioną buvo gabenami tik pagal Europos geležinkelių standartus, be duomenų mainų su Rusijos geležinkelių (GTT) sistemomis.
„Ši sinchronizacija su Europos tinklais neapsiriboja vien tik energetika; dabar sparčią pažangą darome ir geležinkelių sektoriuje. Šis bandomasis važiavimas yra didelis pasiekimas nacionalinio saugumo srityje ir prilygsta atskiro tinklo veikimo bandymui energetikos sektoriuje“, – sakė Lietuvos susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Naujas Baltijos šalių krovinių vežimo geležinkeliais standartas
Pasak LTG grupės generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko, sėkmingas bandomasis važiavimas patvirtina FREE Rail programą – pagrindinę iniciatyvą, kuria siekiama integruoti Lietuvos geležinkelių sistemą į Europos geležinkelių tinklą.
„Tai įrodo, kad net ir plačios vėžės geležinkelių sistemoje galime veikti pagal europinius principus. Tai taip pat sustiprina mūsų kompetenciją, kad ateityje galėtume sklandžiai vykdyti veiklą būsimame „Rail Baltica“ koridoriuje“, – teigė R. Lazauskas.
Pagrindiniai pasiekti etapai:
- Techninis sertifikavimas: „LTG Cargo“ gavo visos ES plačiajuosčio geležinkelio techninės priežiūros sertifikatą.
- Lokomotyvų sertifikavimas Estijoje: „LTG Cargo“ lokomotyvai buvo sertifikuoti eksploatuoti Estijoje, todėl nebereikia keisti lokomotyvų pasienyje.
- Rusijos taisyklių panaikinimas: Bandomasis traukinys buvo eksploatuojamas be perteklinių Rusijos teisės aktų reikalavimų, pagal kuriuos šiuo metu reikalaujama pateikti perteklinius duomenis.
Kodėl tai svarbu Lietuvai ir Baltijos regionui
Istoriškai krovinių vežimui Baltijos šalyse didelę įtaką darė Rusijos geležinkelių taisyklės, todėl krovinių vežimas tapo priklausomas nuo pasenusių ir ribojančių procesų. Panaikindama šią priklausomybę, „LTG Cargo“ didina Lietuvos ekonominį ir geopolitinį atsparumą.
„Šis perėjimas prie visiškos Europos geležinkelių integracijos ne tik didina Baltijos šalių transporto saugumą, bet ir stiprina viso regiono ekonominę nepriklausomybę“, – sakė LTG grupės verslo atsparumo direktorius Gediminas Šečkus.
Mugos uostas – strateginis mazgas
Suomijos įlankoje esantis Muga uostas yra didžiausias Estijos krovinių uostas, kuriame kasmet perkraunama 2,1 mln. tonų konteinerinių krovinių. Bandymo metu traukinys vežė:
- Konteineriai
- Puspriekabės
Be to, bandymo metu buvo atlikti manevringumo bandymai Mugos geležinkelio stotyje ir uosto terminaluose.
„LTG Cargo“ plėtra į Vakarų rinkas
LTG grupei priklausanti bendrovė „LTG Cargo“ aktyviai plečia logistikos ir krovinių vežimo geležinkeliais paslaugas už Lietuvos ribų:
- „LTG Cargo Polska“ plečia veiklą Lenkijoje
- „LTG Cargo Ukraine“ – logistikos palaikymas Ukrainoje
Įmonė, kurioje dirba 1 700 logistikos specialistų, skatina ekologiškesnius ir tvaresnius krovinių vežimo geležinkeliais sprendimus, kartu mažindama priklausomybę nuo Rytų rinkų.
Sėkmingas „LTG Cargo“ bandomasis važiavimas žymi posūkį Baltijos šalių geležinkelių sektoriuje ir įrodo, kad Europos integracija ne tik įmanoma, bet ir jau vyksta. Lietuvai toliau tolstant nuo Rusijos geležinkelių įtakos, šalis tampa svarbia Europos krovinių vežimo rinkos dalyve.
Ar pritariate Lietuvos siekiui siekti visiškos Europos geležinkelių integracijos? Kaip tai paveiks Baltijos šalių logistiką? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!