Įstatymo projekte reikalaujama, kad 2027 m. ir naujesnėse transporto priemonėse būtų įrengtas greičio ribotuvas, kuris neleistų viršyti greičio daugiau kaip 16 kilometrų (10 mylių) per valandą.
- Siūlomu Kalifornijos įstatymo projektu siekiama, kad tam tikros naujos transporto priemonės negalėtų viršyti greičio daugiau nei 16 kilometrų (10 mylių) per valandą.
- Įstatymo projekte numatoma, kad nuo 2027 m. modelio transporto priemonių greičio ribojimas elektroniniu būdu bus taikomas techninėms priemonėms; avarinėms transporto priemonėms ši išimtis nebus taikoma.
- Įstatymo projektas leistų vairuotojui laikinai išjungti greičio ribotuvą, kurį taip pat galėtų visiškai išjungti automobilio gamintojas arba (tam tikru atveju) Kalifornijos kelių policijos komisaras.
Kada nors netolimoje ateityje Kalifornijoje gali būti nebeįmanoma važiuoti nauju automobiliu greičiau nei 80 mylių per valandą greičiu. Taip yra todėl, kad valstijos senatorius Skotas Vineris (Scott Wiener) šios savaitės pradžioje pasiūlė naują įstatymo projektą, kuriuo siekiama neleisti tam tikroms naujoms transporto priemonėms viršyti greičio daugiau kaip 16 kilometrų (10 mylių) per valandą. Kalifornijoje didžiausias leistinas greitis yra 112 kilometrų (70 mylių) per valandą, todėl bet koks automobilis, važiuojantis didesniu nei 128 kilometrų (80) mylių per valandą greičiu, būtų draudžiamas.
Greičio ribojimas
„Greičio viršijimo ir mirtinų avarijų mažinimas Kalifornijos gatvėse“ (trumpiau – „SAFER California Streets“) – tai įstatymų paketas, į kurį įeina antradienį paskelbta SB 961, kurioje iš esmės raginama nuo 2027 m. modelio metų nustatyti greičio reguliatorius naujiems Kalifornijoje pagamintiems ar parduodamiems lengviesiems automobiliams ir sunkvežimiams. Šiose transporto priemonėse būtų reikalaujama įrengti „išmaniąją greičio ribojimo sistemą“, kuri elektroniniu būdu neleistų vairuotojui viršyti greičio virš minėtos ribos.
Greičio ribotuvo technologija nebūtų taikoma avarinėms transporto priemonėms. Įstatymo projekte taip pat yra formuluotė, kad vairuotojas galėtų laikinai išjungti pasyvųjį prietaisą, tačiau neaišku, kokiais atvejais tai galėtų būti taikoma. Įstatymo projekte taip pat teigiama, kad automobilių gamintojai galėtų visiškai išjungti greičio ribotuvą, tačiau, kaip spėjama, tik įgaliotoms avarinėms transporto priemonėms. Kalifornijos kelių patrulių tarnybos komisaras savo nuožiūra taip pat galėtų leisti išjungti greičio ribotuvą. Taip pat skaitykite: „Greitkelyje jis važiuoja didesniu nei 300 km/val. greičiu ir tuo didžiuojasi. Ekspertas: „Manau, kad policija beldžiasi į jo duris““
„Nemanau, kad tai perteklinis sprendimas, ir nemanau, kad dauguma žmonių jį laikytų pertekliniu, mes turime greičio apribojimus, manau, kad dauguma žmonių palaiko greičio apribojimus, nes žmonės žino, kad greitis žudo“, – sakė Wieneris, kaip praneša Kalifornijos ABC7 naujienų tarnyba.
Teigiama, kad siūlomu teisės aktu bandoma spręsti didėjančio mirtinų eismo įvykių skaičiaus problemą, kuris Kalifornijoje 2019-2022 m. padidėjo 22 proc. Taip teigiama nacionalinės transporto tyrimų grupės TRIP pranešime spaudai apie SB-961. Atskiroje U. C. Berkley’s SafeTREC ataskaitoje teigiama, kad nuo 2017 iki 2021 m. Kalifornijoje su greičio viršijimu susijusių mirčių skaičius padidėjo apie 30 proc.; nacionaliniu mastu per tą laiką jų padaugėjo beveik 24 proc.
Jei siūlomas įstatymo projektas bus pasirašytas, Kalifornija taps pirmąja valstija, kurioje bus reikalaujama įrengti greitį ribojantį įtaisą. Tada kiltų klausimas, kuri valstija ar valstijos bus kitos?