Po specialaus komiteto atlikto patikrinimo japonai nusprendė sustabdyti dyzelinių agregatų tiekimą savo automobiliams. Paaiškėjo, kad tyrimas atskleidė neatitikimų, susijusių su variklių patvirtinimo duomenimis. Tačiau tai nėra susiję su išmetamųjų teršalų duomenimis.
Visas reikalas prasidėjo nustačius pažeidimus, susijusius su krautuvų ir statybinių mašinų dyzelinių variklių patvirtinimo reikalavimais. Šiuo atveju tai buvo susiję su išmetamųjų teršalų kiekio neatitikimais. Įmonė, atsakinga už agregatų gamybą, yra TICO (Toyota Industries Corporation), kuri taip pat tiekia „Toyota Motor Corporation“ dyzelinius variklius lengviesiems ir komerciniams automobiliams.
Kaip teigiama „Toyota“ pranešime, tyrimo metu buvo nustatyta, kad „atliekant trijų dyzelinių variklių modelių automobilių sertifikavimo bandymus buvo padaryta pažeidimų“. Nustatyta, kad matavimai buvo atliekami naudojant kitokią ECU programinę įrangą nei ta, kuri buvo naudojama automobiliuose gamybos metu. Tai esą leido gauti tolygesnius rezultatus su mažesniu kintamumu. Taip pat skaitykite: „Didžiausia Europos politinė partija nori sustabdyti vidaus degimo variklių draudimą“.
Tačiau nežinoma, ar tai susiję su konkrečiais galios ir sukimo momento rodikliais arba minėtų parametrų kreivėmis. Byla susijusi su trimis dyzeliniais varikliais (1GD, 2GD ir F33A), kurie buvo sumontuoti iš viso 10 visame pasaulyje parduotų modelių.
Tai „Hilux“, „Dyno“, „Fortuner“, „Innova“, „Land Cruiser 300“, „Land Cruiser Prado“ (nebegaminamas), „Hiace“ ir „Lexus LX500d“ modeliai. Tačiau patvirtinta, kad jau parduodami automobiliai su minėtais agregatais atitinka eksploatacinius standartus ir nėra reikalo jų nebetiekti.
Nepaisant to, TICO nusprendė nutraukti paveiktų dyzelinių variklių tiekimą. Todėl buvo sustabdytas gatavų automobilių su minėtais agregatais tiekimas.
Vienas iš jų – 1GD, 2,8 l variklis – montuojamas po „Hilux“ ir jau nebegaminamo „Land Cruiser Prado“ variklio dangčiu. Šis agregatas netrukus bus montuojamas ir į naujos kartos „Land Cruiser 250“.