Nors automobilių gamintojai ir tiekėjai daug tikisi iš būsimos elektrinių transporto priemonių paklausos, artimiausiu metu pasaulinis ekonomikos sulėtėjimas sukelia skausmą, įskaitant bankrotus, nutrauktus pirminius viešuosius siūlymus ir gamybos mažinimą.
Investicijos į pajėgumus ir technologijų plėtrą viršijo realią elektromobilių paklausą, todėl įmonės buvo priverstos mažinti sąnaudas.
„Tiesa, elektromobilių augimo tempas sulėtėjo, o tai sukėlė tam tikrą netikrumą. Mes gaminsime pagal paklausą“, – sakė „General Motors“ Generalinė direktorė Mary Barra antradienį vykusiame pokalbyje dėl pajamų.
Anksčiau GM dėl lėtėjančios paklausos sumažino elektromobilių gamybos planus, tačiau Barra analitikams sakė, kad GM „padrąsino“ pramonės prognozės, pagal kurias elektromobilių pardavimai Jungtinėse Amerikos Valstijose šiais metais turėtų išaugti bent 10%, o 2023 m. – apie 7%.
„Ford“ taip pat anksčiau sumažino elektromobilių gamybą dėl lėtesnio nei tikėtasi augimo tempo.
„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas pabrėžė artimiausio laikotarpio sunkumus ir praėjusią savaitę įspėjo, kad šiais metais pardavimai smarkiai sulėtės. Mažėjant maržoms ir mažėjant kainoms, kitą dieną akcininkai iš „Tesla“ akcijų vertės išbraukė 80 mlrd.
„Nėra abejonių, kad apribojimai – elektromobilių įkrovimas ir nepakankamas akumuliatoriaus atsparumas žemoje temperatūroje – kelia vartotojų nerimą“, – sakė Timas Piechowskis, „ACR Alpine Capital Research“, kuriai priklauso GM akcijų, portfelio valdytojas.
„Realybė tokia, kad diegimo kreivė bus lėtesnė, o reguliuotojams bus prieštaraujama dėl degalų taupymo“, – pridūrė jis. „Tai bus ilgesnis etapas, nei buvo tikėtasi iš pradžių.“
Šį mėnesį šis lėtesnis tempas dar labiau išryškėjo, nes įmonės atšaukė ankstesnius planus.
Pirmadienį Prancūzijos bendrovė „Renault“, atsisakė planų įtraukti į biržos prekybos sąrašus savo elektromobilių verslą „Ampere“ dėl prastos akcijų rinkos padėties. Bendrovė teigė, kad IPO vertė galėtų siekti iki 10 mlrd. eurų.
DRUMZLINAS VANDUO EKONOMIKAI
Poveikį patiria ir tiekėjai.
Kinijos bendrovė CATL antradienį prognozavo, kad 2023 m. pelno augimas bus gerokai mažesnis nei ankstesniais metais, nes ji susiduria su lėtėjančia paklausa ir didele konkurencija. Taip pat skaitykite: „Akumuliatorių gamintojai taip pat kariauja dėl kainos!“
Didžiausia pasaulyje elektromobilių akumuliatorių gamintoja CATL susiduria su mažesnių konkurentų iššūkiais ir lėtėjančia paklausa Kinijoje, didžiausioje elektromobilių rinkoje.
Antroje vietoje esanti Kinijos elektromobilių baterijų gamintoja BYD pirmadienį prognozavo, kad jos 2023 m. grynasis pelnas didės daug lėčiau nei 2022 m., o praėjusią savaitę Korėjos baterijų gamintoja LG Energy Solution prognozavo, kad šiemet pasaulinė elektromobilių rinka augs lėčiau.
„Pasaulinis elektromobilių augimas stringa. Rinkoje yra per didelė pasiūla, palyginti su paklausa“, – neseniai paskelbtame pranešime teigė „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas.
Didžiausia pasaulyje pagrindinių elektromobilių baterijų medžiagų ličio gamintoja „Albemarle“ šį mėnesį pranešė, kad mažėjant kainoms mažina darbo vietų skaičių ir kapitalo išlaidas. Ataskaitoje teigiama, kad bus sumažinta 4% darbuotojų.
Tuo tarpu Vokietijos automobilių asociacijos VDA duomenimis, Vokietijos elektromobilių pardavimai, įskaitant hibridinius modelius, pernai sumažėjo 16%, o 2024 m. prognozuojama, kad jie sumažės dar 9%, įskaitant 14% grynų baterinių elektromobilių pardavimus.
„Subsidijos baigėsi, o tuo pačiu metu visoje ekonomikoje esame drumzliname vandenyje. Vartotojų polinkis pirkti nėra itin ryškus“, – sakė VDA vyriausiasis ekonomistas Manuel Kallweit.
Vis dėlto prognozuojama, kad šiais metais Vokietijoje elektromobilių gamyba padidės 19 proc. iki 1,45 mln., o didžioji dalis produkcijos bus skirta eksportui, teigė VDA.
Elektromobilių paklausa Europoje susilpnėjo, o regiono automobilių gamintojai susiduria su Kinijos konkurentų konkurencija. Atrodo, kad šiame sektoriuje labiausiai skausmą jaučia pradedantys EV gamintojai.
Didžiosios Britanijos bendrovė „Arrival“ pirmadienį pranešė, kad iš „Nasdaq“ gavo pranešimą apie išbraukimą iš biržos sąrašų ir prekybos akcijomis sustabdymą. Lordstown Motors, Proterra ir Švedijos Volta Trucks bankrutavo, nes sunki ekonominė padėtis mažina paklausą ir trukdo gauti kapitalo.
„Polestar“ praėjusią savaitę pranešė, kad dėl sudėtingos rinkos situacijos planuoja sumažinti apie 15% savo darbuotojų, t. y. 450 žmonių.
Ilgalaikėje perspektyvoje automobilių gamintojai stato ant elektrinių transporto priemonių, nors vis dar naudojasi didele vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių paklausa.
„Žinome, kad elektromobilių rinka neaugs tiesiškai“, – antradienį sakė GM finansų direktorius Paulas Jacobsonas. „Esame pasiruošę lanksčiai perskirstyti ICE ir EV gamybą.“