• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ar į automobilį galima pilti aviacinius degalus?

pagal Andžej Biaigo
2024.02.14, 13:05
Naujienos
A A
0
reaktyviniai degalai reaktyvinis kuras lektuvas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai kurie senosios kartos vairuotojai kartais teigia, kad į savo automobilius pildydavo lėktuvų benziną, kuris užtikrino puikias eksploatacines savybes. Kiek tame yra tiesos? Ar galima į automobilio variklį pilti aviacinį benziną?

Nors vidaus degimo varikliai dažnai būna labai skirtingos konstrukcijos, jie turi bendrą konstrukcinę prielaidą – degalų degimo proceso metu išsiskirianti energija naudojama varikliui veikti ir transporto priemonei varyti. O kadangi degalai, kurių bendra kilmė yra nafta, yra degūs, jie degs skirtingomis sąlygomis arba skirtinguose varikliuose.

Tai ne visada teisėta, nes, pavyzdžiui, dyzeliną pilant į maisto ruošimo ar šildymo aliejų, padaromi akcizų mokesčio pažeidimai. Be to, gali kilti techninių problemų, pavyzdžiui, dėl degalų sulfatizacijos arba nepakankamo jų skystumo esant žemai temperatūrai. Svarbus aspektas yra ir kaina – šiuo metu reaktyviniai degalai yra gerokai brangesni už degalus, kuriuos galima nusipirkti pakelės degalinėse.

Ar galima automobilį papildyti aviaciniu benzinu?

Tiems, kurie klausia, ar automobilio variklis veiks naudojant aviacinius degalus, turime teigiamą atsakymą. Taip, jis veiks. Dar daugiau, į kai kuriuos mažus lėktuvus su stūmokliniais varikliais, pavyzdžiui, „Rotax 912“, galima pilti automobiliams skirtą benziną.

Orlaiviams su kibirkštinio uždegimo varikliais oro uostuose taip pat galima įsigyti „Avgas UL 91“ degalų, kurių sudėtyje nėra etanolio ir švino priedo, taip pat aukštesnio oktaninio skaičiaus „Avgas 100LL“ degalų. Mažiausias variklio oktaninis skaičius Avgas 100LL yra 99,6, o Pb95 – 85,0.

Pavadinime esančios raidės LL yra kilusios iš žodžių Low Lead (mažai švino) ir reiškia, kad tai yra mažai švino turintys degalai. Tačiau pagal automobilių standartus švino kiekis yra didžiulis. Jis siekia 0,28-0,56 g Pb/l, o Pb95 benzine – tik 5,0 mg Pb/l. Vieną kartą įpylus „Avgas 100LL“, greičiausiai būtų pažeistas katalizatorius ir kiti išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemos komponentai arba bent jau sumažėtų jų veiksmingumas.

Reaktyviniai degalai dyzelinui?

Oro uostuose taip pat galima rasti degalų, kuriuos bent jau teoriškai gali deginti ir dyzelinis variklis. Tai – Jet A-1 ir F-34. Jet A-1 degalai skirti aviacijos turbininiams varikliams maitinti. Jis gaminamas iš komponentų, gaunamų laikantis specialaus technologinio režimo, taikant hidrodesulfuravimo, hidrokrekingo ir distiliavimo procesus, atitinkančius nustatytus kokybės reikalavimus. Degalai rafinuojami naudojant antioksidantus ir antistatinius priedus. Savaiminio užsidegimo temperatūra praktiškai tokia pati kaip dyzelinių degalų, tačiau garai pasirodo esą degesni.

Skaitykite  Ar vairuojate „Honda Accord“? Šis gedimas gali baigtis avarija

Internete netrūksta vairuotojų, ypač iš JAV, kur dyzelinių degalų kartais sunku gauti, atsiliepimų, kad jie turėjo galimybę įsigyti „Jet A-1“ ir šiuo kuru pildėsi savo automobilius. Tačiau jie pabrėžia, kad tai yra sprendimas, kuris gali išlaikyti bandymą daugiausia senesniuose varikliuose, ir net juose dėl sumažėjusių reaktyvinių degalų tepimo savybių gali paspartėti įpurškimo siurblio susidėvėjimas.

Įdomu tai, kad „Toyota“ oficialiai nurodė, jog 2010 m. Pietų ašigalį pasiekę 3.0 D-4D „Hilux“ dyzeliniai varikliai buvo varomi reaktyviniais A-1 degalais, nes jų užšalimo temperatūra -47 °C.

F-34 aviaciniai-kariniai degalai

Kita reaktyvinių degalų rūšis yra F-34. Jis naudojamas orlaivių turbininiams varikliams aprūpinti energija ir gaminamas iš komponentų, gaunamų pagal specifinį technologinį režimą distiliuojant, hidrodesulfurizuojant ir hidrokrekingo būdu. F-34 sudėtyje yra antistatinių, antioksidacinių ir antikorozinių priedų. Tačiau nėra priedų, apsaugančių nuo vandens kristalizacijos degaluose.

F-34 degalai pasižymi: geresnėmis žemos temperatūros savybėmis, mažesne klampa, mažesniu cetaniniu skaičiumi, mažesniu šilumingumu. Šiuo metu F-34/35 degalai (NATO kodas) yra patvirtinti kaip vienodi koviniai degalai visiems NATO šalių kompresinio uždegimo varikliams. F-34 degalai buvo išsamiai išbandyti per daugelį metų varikliuose su stūmokliniais, linijiniais ir skirstomaisiais įpurškimo siurbliais. Nepaisant to, kad NATO šalys patvirtino F-34 degalus kaip pagrindinius degalus, labai rimtai svarstoma galimybė, kad šiuos degalus reikės papildyti ne naftos produktais. Kodėl gali prireikti pokyčių? Be to, į kariuomenę atkeliavo modernūs dyzeliniai varikliai, varomi „common rail“ degalais, ir, kaip nurodyta, F-34 geriausiai veikia su senesnėmis maitinimo sistemomis.

Pats degalų suvienodinimo ir galimo diferencijavimo, pavyzdžiui, naudojant priedus, procesas yra būtinas siekiant išnaudoti naftos perdirbimo gamyklų pajėgumus, degalų saugyklų sandėliavimo galimybes, taip pat supaprastinti logistiką ir palengvinti transportavimą. Tai ypač svarbu kariuomenei.

Žymos: benzinasdegalaidyzelinaskuras
Dalintis161DalintisSiųstiDalintis28

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.