„Mercedes“ generalinis direktorius Ola Kallenius teigė, kad „iki kintamų elektromobilių ir tradicinių automobilių sąnaudų pariteto dar daug metų“. Prabangus prekės ženklas ir toliau atnaujins savo vidaus degimo varikliu varomus automobilius iki pat 2030-ųjų.
„Mercedes-Benz“ įspėjo, kad baterijomis varomos elektrinės transporto priemonės artimiausiais metais išliks brangesnės už savo giminaičius su vidaus degimo varikliais, nes prabangių automobilių gamintojas ruošiasi atšaldyti elektrinių transporto priemonių paklausą.
Generalinis direktorius Ola Kallenius „Bloomberg“ televizijai sakė, kad iki elektromobilių ir tradicinių automobilių kainų pariteto „liko daug metų“. „Tai matyti iš kainų.“
Ketvirtadienį „Mercedes“ sumažino lūkesčius dėl elektromobilių paklausos ir pareiškė, kad atnaujins savo vidaus degimo variklių gamą iki kito dešimtmečio, tapdama naujausiu automobilių gamintoju, pažymėjusiu lėtesnį nei tikėtasi elektromobilių apetitą.
„Mercedes“ norėjo, kad klientai ir investuotojai žinotų, jog yra pasirengusi toliau gaminti vidaus degimo varikliu varomus automobilius ir yra pasirengusi atnaujinti technologiją ir kitą dešimtmetį, sakė Kallenius.
Dabartiniai atnaujinimo planai reiškia, kad „beveik kaip 2027 m. turėsime naują modelių liniją, kuri mus lydės iki 2030-ųjų“, – sakė jis.
Elektromobilių pardavimų augimas sustojo
Praėjusių metų pabaigoje A. Kallenius įspėjo, kad net ir Europa iki 2030 m. greičiausiai nebus pasirengusi visiškai elektra varomų automobilių gamai, nes daugybė tyrimų parodė, kad klientai delsia dėl įvairių priežasčių, įskaitant įkrovimo infrastruktūros ir patrauklių elektrinių modelių trūkumą.
Ketvirtadienį „Mercedes“ pakeitė savo vidutinės trukmės technologijų perspektyvą ir dabar tikisi, kad pusę pardavimų elektromobiliai sudarys ne 2025 m., o antroje šio dešimtmečio pusėje.
Įmonė tikisi, kad visiškai elektrinių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių dalis šiais metais išliks maždaug vienoda ir sudarys 19-21 proc. pardavimų.
„Mercedes“ stato ant to, kad jos naujos kartos elektromobiliai, kuriuos ketinama pradėti gaminti maždaug nuo dešimtmečio vidurio, padarys realią įtaką, nes kintamosios platformos sąnaudos turėtų būti 30 proc. mažesnės. Tarp modelių yra elektrinė CLA versija, vidutinio segmento sedanas, kuris vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip 750 km ir pralenkti atnaujintą „Tesla Model 3“.
Automobilių gamintojai atsargiau vertina baterijų technologijas. Remiantis BloombergNEF duomenimis, visiškai elektrinių automobilių pardavimai šiais metais augs lėčiausiai nuo 2019 m., o netikėtas pagreičio sustojimas sustiprino konkurenciją. Praėjusių metų pabaigoje „Mercedes“ konkurentė „Audi“ pareiškė mažinanti savo elektromobilių diegimo apimtis.
Maržos prognozė
„Mercedes“ prognozuoja, kad šiais metais automobilių marža sieks iki 10 proc., jei pardavimai bus maždaug stabilūs. Praėjusiais metais pelningumas siekė 12,6 proc., t. y. buvo artimas žemesnei prognozių ribai.
Automobilių gamintojui ilgą laiką buvo naudinga susikaupusi paklausa, kuri padėjo kompensuoti kai kuriuos ekonominius sunkumus. Tačiau tikimasi, kad šiemet užsakymai vėl pasieks įprastą lygį, nes didelės pragyvenimo ir skolinimosi išlaidos mažina vartojimą.
Be to, „Mercedes“ turi susidoroti su aršia konkurencija svarbiausioje Kinijos rinkoje, kur šiais metais planuoja pristatyti 15 naujų modelių, ir su spaudimu, kurį daro dažnai kainas mažinanti „Tesla“.
Lėtesnis ekonomikos augimas, tiekimo grandinės kliūtys ir prekybos įtampa tarp Kinijos ir JAV bei Europos Sąjungos taip pat turėjo įtakos 2024 m. perspektyvai, teigė „Mercedes“.
Jos teigimu, tikėtina, kad pirmojo ketvirčio pardavimai bus mažesni už praėjusių metų lygį.
2024 m. „Mercedes“ tikisi mažesnės koreguotos grąžos – 10-12 proc. lengvųjų automobilių ir 12-14 proc. furgonų, palyginti su praėjusių metų 15,1 proc.
Įmonė 2 proc. padidino vidutinę kainą iki 74 200 eurų ir padidino išlaidas moksliniams tyrimams ir plėtrai, skirtiems ateities technologijoms, pavyzdžiui, MB.OS platformai.
Grupės pelnas prieš palūkanas ir mokesčius sumažėjo iki 19,7 mlrd. eurų nuo 20,5 mlrd. eurų pernai, nors pajamos padidėjo 2 proc.
„Mercedes“ paskelbė apie 3 mlrd. eurų vertės akcijų išpirkimo programą. Kallenius pažymėjo, kad galimas papildomas akcijų išpirkimas, jei bendrovė sugebės ir toliau generuoti laisvus pinigų srautus, kaip tai darė pastaraisiais metais.