Viešosios įkrovimo stotelės turėtų būti išjungiamos nuo 16 iki 21 valandos, teigia Nyderlandų tinklo operatorius „Stedin“. Jo teigimu, taip, be kita ko, bus išvengta elektros energijos tiekimo problemų namų ūkiams.
Operatoriaus teigimu, išjungus vieną greitojo įkrovimo stotelę nuo 16 iki 21 val. būtų sutaupyta tiek elektros energijos, kad jos užtektų vienam namui aprūpinti energija.
Be to, taip būtų išvengta elektros energijos trūkumo maždaug 1,5 mln. namų ūkių, kurie tuo metu, be kita ko, naudoja indukcines virykles, kurios labai apkrauna elektros tinklą 1, praneša dutchnews.nl.
Įpročių pakeitimas padėtų
Įdomu tai, kad pusė elektra varomų automobilių įkraunami, kai jų savininkai grįžta iš darbo. Jie juos atjungia tik ryte, prieš išeidami iš namų. Tačiau, kaip teigiama tyrime, akumuliatoriaus įkrovimo proceso atidėjimas keliomis valandomis jiems nepakenktų.
Prognozuojama, kad vien Nyderlanduose elektromobilių parkas iki 2030 m. išaugs nuo dabartinių 450 000 iki maždaug 2 mln. transporto priemonių. Tai reiškia, kad prie dabartinių 150 000 įkrovimo stotelių reikės pridėti 250 000.
„Jei pritaikysime savo elgesį, tiekėjai galės atlaisvinti pajėgumus ir panaudoti juos įmonėms, pastatams ar mokykloms, kenčiančioms nuo elektros energijos trūkumo“, – sako „Stedin“ generalinis direktorius Koenas Bogersas.
Elektromobilių lobistų grupė VER teigė suprantanti „išmaniojo įkrovimo“ poreikį, tačiau, pasak jos, vairuotojams reikia „įkrovimo saugumo“. Priešingu atveju elektromobilių naudojimas gali būti smarkiai apribotas.
Dar vienas smūgis elektromobilumui?
Stedino raginimas išjungti viešąsias įkrovimo stoteles gali būti dar vienas smūgis pastangoms skatinti žmones rinktis elektromobilius. Ypač atsižvelgiant į tai, kad nuo 2025 m. Nyderlanduose bus įvestas kelių mokestis tokioms transporto priemonėms.
Šiuo metu „Stedin“ mažina elektros energijos tiekimą į įkrovimo stoteles, kurios išbandomos Roterdame. Taip siekiama kompensuoti elektros energijos trūkumą ir patenkinti elektros energijos poreikį.