Kiniškų markių automobiliai vilioja patraukliomis kainomis ir vis geresne kokybe, todėl jų pardavimai Europoje auga. Skamba puikiai? Ne visai…
Viena automobilių išmintis byloja, kad pirmąjį naują tam tikros markės automobilį klientui parduoda prekybos salonas, o kitą – serviso centras. Nenuostabu. Kiekvienas, kuris patiria netinkamai atliktą remontą, ilgą dalių laukimą, bandymų ir klaidų diagnostiką ir kitas problemas, gali nenorėti daugiau turėti reikalų su šiuo prekės ženklu.
Problemų gali būti dar daugiau. Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi „Autoexpress“ praneša, kad kai kurių kiniškų elektromobilių beveik neįmanoma apdrausti arba draudimo polisai kainuoja brangiau nei turėtų. Teigiama, kad BYD Seal arba Ora Funky Cat yra tokie pavyzdžiai. Teigiama, kad to priežastis – detalių trūkumas, techninės pagalbos stoka, o tai, atsižvelgiant į besitęsiantį elektromobilių bumą Jungtinėje Karalystėje, gali tapti labai rimta problema.
Ar problema gali persimesti į kitas rinkas? Žinoma. Kita vertus, nereikėtų pamiršti, kad dauguma prekės ženklų iš Kinijos daugelyje rinkų ar visoje Europoje žengia pirmuosius žingsnius ir dar tik skelbia apie investicijas į dalių sandėlius. To pavyzdys – „Omoda“. Tikimasi, kad automobilis debiutuos iki birželio pabaigos. Tuo pačiu metu jis bus tiekiamas hibridinės ir visiškai elektrinės versijos.
Jungtinėje Karalystėje jums tereikia pasinaudoti draudimo palyginimo svetainėmis, kad sužinotumėte, kiek kainuoja automobilių iš Kinijos draudimas. Mūsų šalyje dėl naujausių modelių turite kreiptis į savo agentą dėl poliso pasiūlymų.
Kiniškų automobilių atsarginės dalys
Kas nors gali paklausti, kokia problema, kai šiais laikais daugelį produktų iš Kinijos galima gauti per kelias dienas nuo užsakymo. Neretai didelių ir sunkių atsarginių dalių siuntimas kainuoja brangiai, be to, joms dažnai taikomi muito mokesčiai. Net geriausias servisas gali nesugebėti teisingai diagnozuoti ir suremontuoti automobilio, jei jis neturi remonto procedūrų aprašymų ar verčių katalogo – priimtinų ar būtinų nustatyti (pvz., pakabos kampų).
Autoservisas „Autoexpress“ priduria, kad problema pasirodo esanti darbo sąnaudų skirtumai ir iš to išplaukiantis požiūris į techninį aptarnavimą – jie gali numatyti remontuoti visą kėbulo šoną net ir esant ne itin dideliems pažeidimams, o Jungtinėje Karalystėje tai būtų neekonomiška.
Ar yra galimybių išeiti į priekį? Pagal visus požymius. Leidinys „Autoexpress“ praneša, kad MG prekės ženklas turi atsargų, o Jungtinėje Karalystėje net 91 proc. Kinų prekės ženklai, jei nori būti svarbūs Europoje, turi prisitaikyti prie rinkos reikalavimų ir lūkesčių. Žvelgiant į tai, su kokiu atsidavimu jie stengiasi kovoti dėl kliento, atrodo, kad tai – ne per toliausiai nutolusio laiko klausimas. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad prieš du dešimtmečius daugelis žmonių nerimavo dėl korėjietiškų automobilių dalių prieinamumo….