„Bentley“ savo pirmąjį elektromobilį turėjo pristatyti jau 2025 m. Dabar jau žinome, kad taip nenutiks. Tam yra kelios priežastys, tačiau svarbiausia atrodo staigus klientų pageidavimų pasikeitimas.
2022 m. Didžiosios Britanijos gamintojas pasidalijo labai drąsiais elektrinio puolimo planais. Remiantis tuometiniu pranešimu, pirmasis elektromobilis turėjo debiutuoti 2025 m. ir, be kita ko, pasižymėti net 1 400 AG galia bei įsibėgėjimu iki 100 km/val. per maždaug 1,5 sekundės. Tikėtasi, kad 2030 m. bus visiškai pereita prie elektromobilių.
Tačiau šie planai buvo peržiūrėti tik po dvejų metų. Per spaudos konferenciją „Bentley“ generalinis direktorius Adrianas Hallmarkas patvirtino, kad elektriniai tikslai buvo atidėti. Minėtas elektromobilis bus pristatytas 2026 m., o pirmieji pavyzdžiai pirkėjus pasieks tik 2027 m., o 100 proc. elektra varomu „Bentley“ planuoja tapti ne 2030 m., o 2033 m.
Nors oficialiai teigiama, kad vėluojama dėl programinės įrangos problemų, tarp žodžių galima įžvelgti verslo motyvų – paprasčiausiai.
Keičiasi prioritetai. „Bentley“ stato ant hibridų, o tik paskui ant elektromobilių
Iš tiesų „Bentley“ yra dar vienas gamintojas, kurio hibridinių iš tinklo įkraunamų automobilių paklausa išaugo. Todėl kitas jų tikslas, nustatytas dar 2020 m., išlieka nepakitęs – iki 2026 m. visus vidaus degimo variklius pertvarkyti į PHEV. Kaip pripažino A. Hallmark, pastaruoju metu padidėjo ne tik iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių pripažinimas, bet ir tokio tipo pavarų paklausa.
Tikėjomės, kad 2028-2030 m. parduodamų hibridinių automobilių skaičius mažės, tačiau dabar manome, kad jų populiarumas gali augti ir išlikti. Tai suteikia mums daugiau galimybių ir apsaugo mus nuo lėtesnio BEV diegimo. Jei 2026-2027 m. daug investuosime į hibridinius automobilius, turėsime juos eksploatuoti iki 2031 m., galbūt 2032 m., kad investicijos [į elektromobilius] būtų amortizuotos.
Adrian Hallmark, „Bentley“ generalinis direktorius
Tikimasi, kad didesnės investicijos į hibridinius automobilius taip pat taps „Bentley“, kuris nėra toks optimistiškai nusiteikęs pereiti prie visiškai elektrinių automobilių, saugumo pagalve. Panašias prielaidas išsakė ir „Aston Martin“, geografiškai artima „Bentley“, kuri, be kita ko, dėl padidėjusio susidomėjimo PHEV automobiliais atidėjo savo pirmojo elektrinio automobilio pristatymą iki 2026 m.
Savo ruožtu tais pačiais metais turėtų debiutuoti kita „Bentayga“ modelio inkarnacija, o kartu su ja dienos šviesą išvys ir naujos kartos hibridiniai agregatai. Juos savo ruožtu britai naudos iki visiško perėjimo prie elektrinės gamybos.