Danų vairuotojas Jesperas Berggreenas per penkerius metus su „Tesla Model 3“ nuvažiavo 160 000 km. Kiek pinigų per šį laiką jis išleido savo automobiliui, kiek vidutiniškai sunaudojo energijos ir kokios būklės yra traukos baterija? Štai atsakymas.
Jesperas Berggreenas visiškai naują „Tesla Model 3“ įsigijo 2019 m. Tai yra „Long Range RWD“ variantas, kurį jau veltui galima rasti dabartinėje šio amerikiečių gamintojo gamoje. Vietoj jo siūlomas „Long Range“ modelis, tačiau išsiskiriantis dviejų varančiųjų ratų pavara. Automobilis kainuoja apie 56 tūkst. eurų ir užtikrina 629 km ridą (0-100 km/val. per 4,4 s).
Vyrui priklausantis automobilis iš pradžių nuvažiuodavo 516 km atstumą, kaip rodė jo salone esantis borto kompiuteris. Dabar, kai akumuliatorius visiškai įkrautas, nuvažiuojama 462 km. Tai reiškia, kad teorinis nuvažiuojamas atstumas sumažėjo 10,6%.
Mažas energijos suvartojimas
Jesperas, kuris portalui cleatechnica.com papasakojo apie savo automobilį, teigia, kad nuvažiavęs 160 000 km jis sunaudojo vidutiniškai 17,6 kWh 100 km. Tai reiškia, kad 1 kWh energijos jam pakako nuvažiuoti 5,58 km.
Iš pradžių danas automobilį krovė „Superchargers“ įkrovimo stotelėse, kur 16 000 km galėjo nuvažiuoti nemokamai. Tačiau 93 proc. jo „Tesla Model 3“ akumuliatoriaus energijos gaunama iš seansų, atliktų jo namuose. Iš viso savo automobilio įkrovimui jis išleido 2711 eurų.
Kita vertus, automobilio techninė priežiūra Jasperui kainavo 4443 eurus, o trečdalis šios sumos buvo skirta keletui girgždančios pakabos komponentų remontuoti. Likusią sumą, be kita ko, sunaudojo du kartus pakeistas priekinis stiklas, aštuonios padangos, salono filtrai, priekinio stiklo plovimo skystis, priekinio stiklo valytuvas ir „kai kurie garso izoliacijos darbai“.
Kitos išlaidos apima draudimą (4 719 eurų), ryšio išlaidas (320 eurų) ir mokesčius (394 eurai). Jei 2019 m. birželio mėn. naujas automobilis su papildoma autonominio vairavimo sistema FSD Danijoje kainavo 61 760 EUR, tai dabar jis kainuoja apie 17 500 EUR. Be didelės ridos, tokiai mažai sumai iš dalies įtakos turi ir kainų karas, kurį pernai sukėlė Elonas Muskas.
Berggreenas apskaičiavo, kad visos jo „Tesla“ naudojimo išlaidos sudarė 12 588 EUR, o įskaitant nusidėvėjimą, nuvažiuoti kiekvieną kilometrą jam kainavo 0,30 EUR.
„Tesla“ važiuoja kaip nauja
„Tesla Model 3“ savininkas teigia, kad, išskyrus girgždančius pakabos komponentus, jo automobilis beveik neturi jokių nusidėvėjimo požymių. Jis vis dar važiuoja kaip naujas, o ant jo kėbulo nematyti jokių korozijos požymių. Ir tai nepaisant to, kad jo automobilis ištisus metus stovi po debesimi ir apie šešis mėnesius yra veikiamas daug druskos.
Pasak Jaspero, Danijos klimatas ir stiprios rekuperacijos naudojimas nėra palankus stabdžiams. Kad jie nerūdytų ir nesusidėvėtų per anksti, jis dabar naudoja tik silpną stabdžių energijos rekuperaciją. Anksčiau, po ketverių naudojimo metų, stabdžiai vos išlaikydavo techninę apžiūrą.
Berggrenui vis dar patinka jo „Tesla“. Jis mano, kad tai neįtikėtinai greitas, lengvai valdomas ir vairuojamas automobilis. Tik komforto požiūriu jis nusileidžia konkurentams.