„Renault“ aplinkosaugos padalinio direktorius pranešė, kad šiuo metu vyksta pažangios diskusijos su akumuliatorių perdirbimo įmonėmis. Siekiama pradėti vykdyti šį procesą pramoniniu mastu.
Viena didžiausių elektromobilių problemų yra pačios baterijos. Ir ne, šiandien kalbama ne apie ridą ar talpą, o apie aplinkosauginius aspektus. Juk ne mažiau svarbus ir akumuliatorių saugojimo, taip pat jų perdirbimo klausimas. Būtent perdirbimas šiuo metu yra daugelio pramonės atstovų lūpose.
Šiuo metu Europoje nėra nė vieno, kuris galėtų teigti, kad perdirbtų panaudotas baterijas uždaro ciklo būdu, kad būtų galima atkurti nikelio, kobalto ir ličio kiekį naujų baterijų gamybai
agentūrai „Reuters“ teigė bendrovės „The Future Is Neutral“ generalinis direktorius Jeanas-Philippe’as Bahuaud.
Minėtas TFIN yra „Renault“ aplinkosaugos padalinys, kuris šiuo metu ieško įmonių, norinčių bendradarbiauti perdirbant panaudotas baterijas pramoniniu mastu. Taigi, tai ne nedrąsus pirmasis žingsnis, o didelis projektas.
Kaip pripažįsta Bahuaud, derybos su specializuotomis įmonėmis jau yra pažengusios į priekį. Pasak „Reuters“ šaltinių, rimčiausia kandidatė turėtų būti „Miner Eramet“, kuri kartu su „Suez“ planuoja atidaryti baterijų perdirbimo gamyklą Prancūzijos Diunkerko mieste.
Žinoma, „Renault“ jau ne pirmą kartą imasi perdirbimo temos. Prancūzai netgi turi gamyklą, kurioje daug dėmesio skiriama naudotiems automobiliams remontuoti ir grąžinti juos į gamyklinį lygį. Beje, ši gamykla, įsikūrusi Flinse, 2024 m. balandį nustos gaminti naujus modelius ir visiškai persiorientuos į naudotų automobilių remontą ir naudotų komponentų atnaujinimą.
Ne kitaip yra ir su akumuliatoriais. Šiais metais Flinse planuojama suremontuoti net 9 000 akumuliatorių. O restauruotos elektrinių automobilių dalys parduodamos su 30 proc. nuolaida. Taigi „Renault“ bando įtikinamai parodyti, kad sveikas elektrinių (ir kitų) automobilių perdirbimas tikrai įmanomas.