„Xiaomi“, drąsiai žengdama į pasaulinę elektromobilių rinką, pateko į laikraščių antraštes, nes 2025 m. I ketvirtį pristatė beveik 76 000 savo elektrinio sedano SU7 vienetų – nepaisant to, kad nuo kiekvieno parduoto automobilio patyrė 900 JAV dolerių (apie 800 eurų) nuostolį. Dabar, su būsimu visureigiu YU7, kuris gali varžytis su „Tesla“ modeliu „Model Y“, Kinijos technologijų milžinė nerodo jokių lėtėjimo ženklų.
„Xiaomi“ didina elektromobilių gamybą nepaisant nuostolių
„Xiaomi“ 2025 m. I ketvirčio finansinėje ataskaitoje atskleidžiama, kad bendrovė iš savo išmaniųjų elektromobilių ir dirbtinio intelekto padalinių gavo 18,6 mlrd. jukų (≈ 2,58 mlrd. JAV dolerių) pajamų. Iš jų 2,51 mlrd. dolerių gauta tiesiogiai iš elektromobilių pardavimų. Tačiau šis padalinys patyrė 70 mln. dolerių veiklos nuostolių, o tai reiškia, kad vienam parduotam SU7 tenka 900 dolerių nuostolis – gerokai mažesnis nei 2024 m., kai vienam automobiliui teko 6 250 dolerių.
Pasak „Xiaomi“ grupės prezidento Lu Weibingo, nuostoliai yra planuojamos ankstyvosios investicijų strategijos dalis. „Esame pradiniame veiklos masto didinimo etape“, – aiškino jis, kaip pagrindinius sąnaudas lemiančius veiksnius nurodydamas gamyklų plėtrą, vidines technologijas ir ilgalaikę platformos strategiją.
YU7 visureigis: kitas rimtas „Tesla Model Y“ varžovas
2025 m. liepą planuojamas pradėti gaminti „Xiaomi YU7“ yra tiesiogiai nukreiptas į „Tesla Model Y“. Jame yra šios savybės:
- Elektros variklis su 681 AG
- Greičio maksimumas: 253 km/h
- Baterija: Baterija: 93,6 kWh CATL ličio jonų
- Apimtis: 830 km (WLTP)
- Greitesnis įkrovimas 12 minučių, palyginti su Y modeliu
Už pradinę 249 900 jukų (≈ 34 000 JAV dolerių) kainą YU7 yra pigesnis už bazinę „Tesla Model Y“ versiją (36 600 JAV dolerių), o kartu siūlo didesnį nuvažiuojamą atstumą ir didesnį akumuliatorių. AWD „Tesla“ varianto su didesniu nuotoliu kaina prasideda nuo 43 500 JAV dolerių – gerokai brangiau nei būsimasis „Xiaomi“ visureigis.
Ar įperkamumas ir specifikacijos įtikins Europos pirkėjus?
YU7 sukurtas taip, kad būtų patrauklus masinei rinkai, derinant aukščiausios klasės specifikacijas ir konkurencingą kainą. Pirmieji susidomėjimo duomenys rodo, kad, palyginti su SU7, prieš pristatymą užklausų padaugėjo tris kartus. „Xiaomi“ tiki, kad šis modelis pasieks platesnę demografinę auditoriją ir 2025 m. II ketv. potencialiai duos pelno.
Eksperto įžvalgos: Ar „Xiaomi“ elektromobilių strategija yra tvari?
„Xiaomi“ išnaudoja savo technologijų ekosistemą, kad sparčiai plėstųsi EV sektoriuje, – sako Dr. Kai Zeng, „EV Watch Europe“ automobilių pramonės analitikas. „Jie žaidžia ilgalaikį žaidimą – ankstyvuosius nuostolius iškeičia į rinkos dalį, kaip kadaise darė ‚Tesla‘.“ . Atsižvelgiant į gerus rezultatus per trumpą laiką, „Xiaomi“ netrukus gali prisijungti prie tokių bendrovių kaip BYD ir NIO, apibrėžiančių Kinijos dominavimą pasaulinėje EV rinkoje.
Išvada: Europa, ruoškis trikdžiams
„Xiaomi“ SU7 įrodė, kad bendrovė gali išjudinti metalą – net ir nuostolingai. Būsimasis YU7, savo specifikacijomis ir kaina prilygstantis „Tesla“, yra aiškus pareiškimas: Kinijos elektromobilių banga yra tikra ir ji vis stiprėja. Kitas svarbus klausimas – ar Europos vartotojai ją priims.
Ar svarstytumėte galimybę įsigyti „Xiaomi“ elektromobilį, o ne „Tesla“? Pasidalykite savo mintimis komentaruose ir sekite mus, kad sužinotumėte daugiau automobilių naujienų.