Kinijoje pagamintos elektrinės transporto priemonės šiemet užims ketvirtadalį Europos elektromobilių rinkos, o 2023 m. – 19,5 proc., nepaisant tarifų, kuriuos Europos Sąjunga greičiausiai nustatys tokiems elektromobiliams, teigiama Europos transporto ir aplinkos federacijos ataskaitoje.
Padidinus Kinijoje pagamintiems elektra varomiems automobiliams taikomus tarifus iki 25 proc., vidutinio dydžio sedanai ir visureigiai taptų brangesni už atitinkamus Europos modelius, tačiau kompaktiški visureigiai ir didesni automobiliai iš Kinijos vis tiek būtų šiek tiek pigesni, teigė grupė, remdamasi savo analize.
Ji nurodė, kad Kinijoje gaminamų ličio jonų akumuliatorių elementų kainos yra „bent 20 proc.“ mažesnės nei Europoje, o Kinijos akumuliatorių gamintojai sukūrė pažangesnes technologijas ir tiekimo grandines.
Tarifai ilgai neapsaugos gerbiamų Europos automobilių gamintojų, nes jų konkurentai iš Kinijos planuoja statyti gamyklas Europoje.
Nors praėjusiais metais „Tesla“, „Dacia“ ir BMW buvo pagrindiniai šių elektromobilių importuotojai į Europą, Kinijos prekių ženklai 2024 m. užims 11 proc. Europos elektromobilių rinkos, o 2027 m. ši dalis padidės iki 20 proc., prognozuoja grupė.
Ji teigė, kad vienintelis būdas ES automobilių gamintojams konkuruoti su Kinijos prekių ženklais – skatinti vietos automobilių gamintojus plėsti masinei rinkai skirtų elektromobilių gamybą taikant reguliavimo priemones ir subsidijuojant akumuliatorių gamybą.
Kadangi šiuo metu nė vienas iš šių tarifų netaikomas, reikėtų apsvarstyti baterijų elementams taikomus tarifus. Palyginti su JAV ir Kinija, ES šiuo metu taikomi mažiausi akumuliatorių elementų tarifai
– pridūrė grupė.