Kinai gali tai padaryti. Niekas niekada nepadarė tokios pažangos automobilių srityje kaip Kinija, kurdama savo automobilius. Jiems prireikė tik keliolikos metų, kad nuo „oho, kokia negraži“ pereitų prie vienų gražiausių automobilių žemėje. Netikite? Na, pažvelkite į šias devynias poras – prieš ir po stilistinės metamorfozės.
- Dar visai neseniai kinų automobiliuose chromo ir puošybos elementų dozės buvo mirtinai pavojingos geram skoniui. Tačiau mada pasikeitė. Ir radikaliai, nes šiandien pirmenybė teikiama minimalizmui.
- Pagrindinių prekės ženklų, priklausančių didžiausiems Kinijos konglomeratams, įskaitant MG, Geely, BYD ir Chery, modelių pristatymas
- Parodytos devynios poros. Į vieną automobilį sunku pažvelgti, į kitą – sunku atitraukti akis.
Sakoma, kad „grožis yra stebėtojo akyse“. Deja, taip pat ir bjaurumas. Taigi šis sugretinimas turi būti subjektyvus, tačiau vargu ar kas nors suabejos, kuris poros modelis yra gražesnis.
Suprantu, kad šis sugretinimas gali sukelti nuotaikų svyravimus – nuo pasibjaurėjimo iki susižavėjimo, tačiau būtent šios devynios poros geriausiai atspindi kiniškų automobilių dizaino revoliucijos mastą. Kiekviena pora yra to paties gamintojo kūrinys – nemanau, kad būtų sąžininga lyginti X markės modelį su Y kompanijos modeliu. Taigi, nuo ko pradėsime šiuos estetinius kalnelius?
„Geely CD“ prieš „JiYue 01“
Nepatikėsite, kad abu modeliai yra iš to paties konglomerato. Tačiau taip ir yra: tiek „Geely CD“, tiek „JiYue 01“ yra „Zhejiang Geely Holding Group“, paprasčiau tariant, „Geely“ konglomerato prekės ženklai.
Pavadinimas CD reiškia „kiniškas drakonas“ ir reikia pasakyti, kad šis nedidelis automobilis moka išgąsdinti žmones savo išvaizda. Be to, kaip kupė, jis yra tiesiog silpnas (1,5 l vidaus degimo variklis išvysto 95 AG) ir buvo gaminamas itin trumpai (2009-2011 m.).
Kita vertus, elektrinis „JiYue 01“ yra poezija ant ratų. Pristatytas 2023 m. Aukščiausios klasės visureigis (485,3 cm ilgio) sukurtas bendradarbiaujant su technologijų milžine „Baidu“, be kita ko, žinoma dėl Kinijoje neįtikėtinai populiarios interneto paieškos sistemos. „JiYue 01“ pasipriešinimo koeficientas Cx yra tik 0,249, o aukščiausios klasės 544 AG variantas nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,8 s.
Ši pora taip pat yra besikeičiančio kinų skonio pavyzdys. Dar visai neseniai Viduriniosios karalystės gyventojai mėgo stilistinį puošnumą, o chromo ir puošybos elementai buvo naudojami geram skoniui pražūtingomis dozėmis. Tačiau mada pasikeitė ir, kaip sakoma, švytuoklė pasisuko į kitą pusę – minimalizmą.
„MG GS“ ir „MG Cyberster“
Į vieną automobilį sunku žiūrėti, o nuo kito sunku atitraukti akis. Ir abu jie pažymėti tuo pačiu logotipu.
„MG“ yra kinų, tačiau jos ištakos – britiškos: prieš 100 metų ji buvo įkurta Anglijoje, tačiau tik 2005 m. bendrovė pateko į Vidurio Karalystės koncerno rankas. Kompaktiškasis MG GS (2015-2019 m.) yra pirmasis serijinis visureigis markės istorijoje. Kitas dalykas – „MG GS“ pasirodė esąs rinkos hitas.
Praėjo vos aštuoneri metai ir 2023 m. „MG“ pristatė „Cyberster“, dabar vieną gražiausių roadsterių Žemėje. Šis elektromobilis taip pat yra visų laikų galingiausias ir trumpiausiai nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjantis serijinis „MG“ automobilis: aukščiausia versija išvysto 544 AG ir įsibėgėja per 3,2 s.
„BYD S8“ ir „BYD Seal“
„BYD S8“ buvo gaminamas tik apie pusantrų metų (2010-2011 m.), o tai estetinės gerovės požiūriu nebuvo taip blogai. Dėl tos pačios priežasties „BYD Seal“ (nuo 2022 m.) turėtų būti gaminamas iki pasaulio pabaigos.
Vidaus degimo varikliais varomas „BYD S8“ buvo kompaktiškas kupė-kabrioletas, pagamintas vos 103 egzempliorių tiražu. 480 cm ilgio automobilis yra vienas aerodinamiškiausių automobilių žemėje: Cx koeficientas yra 0,219. Taigi „BYD“ pavyko didelis žygdarbis, nes itin mažas Cx koeficientas ir tikras grožis retai kada dera tarpusavyje.
„Chery QQ3“ vs „Omoda 5“
Gražus kompaktiškas visureigis kupė ir ne toks gražus mini automobilis: „Omoda 5“ ir „QQ3“ yra tos pačios bendrovės „Chery“ prekės ženklai.
Nuotraukoje – antros kartos „Chery QQ3“, kuris 2013-2022 m. bus siūlomas su vidaus degimo ir elektrine versijomis. Šis automobilis, kurio ilgis 356 cm, Italijoje buvo siūlomas kaip „DR Zero“.
Kai antros kartos „Chery QQ3“ gamyba baigėsi, Kinijos rinkoje pasirodė „Omoda 5“.
„Xiali N7“ vs „Honqgi E-HS9“
Kažkas pasakys, kad to negalima lyginti, nes tai yra dviejų polių prekės ženklai: populiarūs ir prabangūs. Na ir kas: grožis gali būti bet kuriame segmente.
Abu automobiliai yra Kinijos „FAW Group“ konglomerato kūrinys. Įdomi jau pati šios santrumpos raida. Juk FAW reiškia „First Automobile Works“. O „Hongqi“ reiškia „raudona vėliava“.
2013-2019 m. gamintas „Xiali N7“ yra 392 cm ilgio ir tik 165 cm pločio. Šis miesto automobilis, varomas 1,3 vidaus degimo variklio (90 AG), tikrai nėra vienas ryškiausių kinų dizaino mąstymo pavyzdžių.
Kitoks yra „Hongqi E-HS9“ (nuo 2020 m.). Šis elektrinis visureigis, kurio ilgis 520,9 cm, o ratų bazė 311 cm, stebina ne tik savo matmenimis. Nenoriu rodyti pirštu, bet dizaino požiūriu jam neprilygsta daugelis Europos konkurentų (įskaitant vidaus degimo variklius). Be to, gerai įrengta bazinė versija išvysto 435 AG.
„MG5“ vs „IM L7“
Iš esmės kompaktiškojo „MG5“ dizaine nėra nieko negražaus, tačiau 2017 m. pristatytam automobiliui jis atrodo gana senas ir nemadingas.
„IM L7“ stilistika taip pat neatsilieka nuo savo laikmečio, tačiau šis prabangus automobilis tiesiog priskiriamas prie gražiausių automobilių žemėje. „MG“ priklauso „SAIC“ konglomeratui, o „IM“ yra bendra „SAIC“, „Zhangjiang Hi-Tech“ ir „Alibaba Group“ (t. y. Lietuvos gerai žinomos interneto svetainės AliExpress savininkės) įmonė.
Elektrinis „IM L7“ yra net 510,8 cm ilgio, turi neįtikėtinai aptakų kėbulą (Cx: 0,21), o aukščiausia versija išvysto 578 AG. Vairuotojo ekranas yra 26,3 colio, o keleivio – 15,5 colio.
„Geely Hifun“ vs „Zeekr 001“
Nors „Geely Hifun“ atrodo kaip 80-ųjų dizainas, priverstinai pritaikytas 90-ųjų tendencijoms, jis debiutavo 2008 m. Kita vertus, „Zeekr 001“, nors ir ekscentriškas, turi magijos.
Pristatoma 2021 m. „Zeekr 001“ yra „Geely“ kontroliuojančiosios bendrovės kūrinys. Beveik 5 m ilgio elektrinis „shooting brake“ aukščiausios versijos išvysto 544 AG, o nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,8 s ir suka 22 colių ratus. Sportiškam universalo automobiliui taip pat būdinga didžiulė bagažinė (nuo 539 iki daugiau kaip 2 000 l).
„BYD S7“ vs „BYD Seal U“
Abiejų modelių dizainas yra tas pats – tai aukščiausios klasės sportinio visureigio temos interpretacija. Tik tai beveik tobulai atsiskleidė naujausiame „BYD Seal U“, o „BYD S7“ yra visiškai kitoks.
Vidaus degimo varikliais varomas „BYD S7“ yra 483 cm ilgio ir buvo gaminamas 2014-2018 m. Iš tiesų tai yra visiškai modernizuotas 2011 m. „BYD S6“. Priešingai, 2023 m. pristatytas 2023 m. „BYD Seal U“ yra solidžiai atnaujintas 2020 m. „BYD Song Plus“. Elektrinis „BYD Seal U“ yra 4,5 cm trumpesnis už „S7“, o aukščiausia versija išvysto 218 AG.
„Geely CK“ vs „Geely Galaxy L7“
Tikėtina, kad paveikslėlyje to nepamatysite, tačiau „Geely CK“ iš tikrųjų yra miesto automobilis. Šis net 11 metų (2005-2016 m.) gamintas sedanas buvo vos 415 cm ilgio, o jo gamoje buvo trijų cilindrų 1 litro vidaus degimo variklis, išvystantis 68 AG. „Geely CK“ turėjo ir kitą pavadinimą: „Gleagle Freecruiser“.
2023 m. pristatytas hibridinis „Geely Galaxy L7“ jau yra visiškai kitokio dizaino. Ir nors šios poros stilistinis kontrastas nėra toks stiprus kaip tarp „Geely CD“ ir „JiYue 01“, „CK“ ir „Galaxy L7“ duetas vis tiek aiškiai rodo neįtikėtiną Kinijos automobilių dizaino pažangą.