Naujoji „Euro 7“ norma vairuotojams kelia šiurpą. Tai reiškia mažesnį išmetamųjų teršalų kiekį, bet ir didesnes išlaidas. Nesunku tikėtis, kad dėl naujojo išmetamųjų teršalų standarto ypač pralaimės viena transporto priemonių grupė. Žinoma, kalbu apie dyzelinu varomus automobilius.
Europos Sąjunga turi staigmeną vairuotojams. Ji rengia pakeitimų paketą, kuris gali būti sujungtas į vieną visumą. Ta vėliava yra ekologija. Per kelerius ateinančius metus automobiliams bus išduodami ekologiniai pasai, o rinkoje pasirodys naujas „Euro 7“ išmetamųjų teršalų standartas.
ES planai „Euro 7“ – ką reiškia naujas išmetamųjų teršalų standartas?
2030 m. liepos 1 d. įsigaliojus Euro 7 standartui, bus sugriežtinti išmetamųjų teršalų kiekio reikalavimai, tačiau ne tik tie, kurie taikomi išmetimo vamzdžiams. Naujajame standarte taip pat bus atsižvelgta į komponentus, išmetamus, pavyzdžiui, iš stabdžių sistemos arba mikrodalelių, išsiskiriančių iš padangų. Tai nauja. Naujovė, apie kurią plačiau rašome toliau pateiktame tekste. Tai taip pat naujovė, kuri nepatiks nė vienam vairuotojui, nes tai reiškia papildomas išlaidas. Kiek? Europos Parlamentas atliko pirminius skaičiavimus.
Taip pat skaitykite: „Aplinkosaugininkai trimituoja apie išmetamąsias dujas, bet tyli apie padangų dulkes. Tai blogiau, nei manote“.
„Euro 7“ dyzelinis automobilis gali kainuoti iki 1 tūkst. eurų
ES pareigūnai apskaičiavo, kad „reguliavimo išlaidos automobilių pramonei“, susijusios su „Euro 7“ standarto įgyvendinimu, sieks:
- nuo 357 iki 929 eurų vienai dyzelinei transporto priemonei.
- nuo 80 iki 181 euro vienai benzininei transporto priemonei.
- Nuo 3717 iki 4326 eurų už vieną sunkvežimį.
EP skaičiavimais, vidutinė keleivinio automobilio pritaikymo prie „Euro 7“ standarto kaina Europoje bus 304 eurai. Kodėl tokia maža suma? Tikriausiai dėl rinkos struktūros. Šiandien Senajame žemyne parduodama daug benzininių transporto priemonių. Dyzeliniai varikliai užima tik 14 proc. rinkos. Todėl jie nepadidina rezultato.
„Išlaidos yra didesnės, nei buvo numatyta iš pradžių.“ Tai skamba prastai…
Įvedus „Euro 7“ standartą, dyzelinu varomi automobiliai gali pabrangti beveik 1000 eurų. Tačiau šiam punktui reikia pridurti keletą žvaigždučių. Pirma, šis skaičiavimas buvo įtrauktas į pasiūlymą dėl 2022 m. lapkričio mėn. naujojo standarto reglamento. Todėl šiandien, atsižvelgus į infliacijos kaštus, bendra suma gali būti keliais ar keliasdešimt procentų didesnė. Juk automobilių komponentai yra vieni iš sparčiausiai brangstančių komponentų.
Antra, dėl skaičiavimo tikslumo pasiūlymo teikėjai jau pasisakė 2022 m. Europos Parlamente. Iš tiesų, dokumente aiškiai nurodyta, kad „lengvųjų automobilių ir mikroautobusų sąnaudos yra didesnės nei iš pradžių manyta“.
Ar 1 tūkst. eurų naujame automobilyje yra daug?
Bazinis „Volkswagen Golf“ su dyzeliniu varikliu kainuoja apie 29 tūks. eurų. Tačiau už bazinį „Audi Q7“ su dyzeliniu varikliu jau reikia mokėti virš 80 tūkst. eurų. Ar, esant tokioms sumoms, 1 tūkst. eurų gali ką nors pakeisti? Galbūt, nes tai dar vienas neseniai padidintas mokestis – iškart po to, kai ES „papildė“ privalomos įrangos sąrašą. Galbūt todėl, kad tai išlaidos, kurios užbaigs didėjimo sąrašą – iškart šalia infliacijos ir brangesnių automobilių komponentų. Todėl šios sumos neįmanoma ignoruoti.