Klimatas keičiasi ir jau kelerius metus pavasarį ir vasarą vis dažniau lyja, todėl kyla vietiniai potvyniai ir užliejimai. Dėl to nukenčia ne tik žmonės ir jų namai, bet ir automobiliai.
- Jei veikiantis variklis įsiurbė vandens, džiovinimo nebepakanka.
- Prieš nuspręsdami remontuoti automobilį, apskaičiuokite, ar tai bus ekonomiškai efektyvu.
Pastarųjų atveju suniokojimo mastas priklauso nuo kelių veiksnių, įskaitant tai, kaip smarkiai ir kiek laiko jie buvo užlieti, ar jie buvo važiuojantys, ar stovėjo, kai pateko į vandenį, ir ar tai modernūs automobiliai, ar galbūt senesni automobiliai su mažiau elektronikos prietaisų.
Jei transporto priemonė buvo po vandeniu nors keliasdešimt minučių, jos likimas praktiškai nulemtas – ją galima tik atiduoti į metalo laužą. Tiek laiko pakanka, kad vanduo ir dumblas patektų į visus kampelius.
Senesnius, konstrukciškai paprastus automobilius teoriškai dar būtų galima išgelbėti, tačiau dėl jų mažos vertės tai visiškai neekonomiška. Reikėtų išardyti, nuplauti, išdžiovinti ir užkonservuoti kiekvieną detalę. Tai pasakytina ne tik apie saloną, priedus ir apmušalus, bet ir apie pavarų dėžę ar galinę ašį.
Tai visiškai neįmanoma naujuose, elektronikos prikimštuose automobiliuose. Žinoma, yra autoservisų, kurie bando restauruoti šias transporto priemones. Tačiau paprastai taip tik užglaistoma žala.
Jei automobilis buvo užlietas važiuojant, galima tikėtis papildomos žalos. Jei veikiantis variklis įsiurbė vandens, džiovinimo nebepakanka – gali padėti nebent kapitalinis remontas.
Remontas prasmingas tik iš dalies užlietiems automobiliams, kurių kontaktas su vandeniu buvo labai trumpas. Tokioje situacijoje svarbiausia kuo greičiau spręsti džiovinimo klausimus – žala kas minutę vis didėja.
Dauguma draudimo polisų padengia žalą, padarytą dėl automobilio užliejimo ar užtvindymo, tačiau tik tuo atveju, jei to nebuvo galima išvengti. Jei draudikas gali įrodyti, kad kas nors toliau važiavo, nors matė, kad kelias užlietas, jis turi teisę atsisakyti mokėti draudimo išmoką. Taip yra todėl, kad joks transporto priemonių draudimo polisas neapsaugo nuo neapgalvoto ir bravūriško elgesio.
Užtvindytas interjeras – džiovinimas: kuo greičiau
Neatidėliokite džiovinimo, nes drėgname automobilyje greitai plinta grybeliai ir pelėsis. Kai kurios sudedamosios dalys, pvz., garso izoliaciniai kilimėliai ar galvos apdangalai, sušlapę gali būti netinkami pakartotinai naudoti. Pirmiausia turėtumėte nuimti visas apmušalų sudedamąsias dalis, kurias galima išardyti. Stipraus užliejimo atveju taip pat verta naudoti oro sausintuvus arba pūstuvus, kuriuos galima įsigyti iš statybinės įrangos nuomos įmonių.
Lengvieji automobiliai į metalo laužą – nuostolingas remontas?
Prieš nusprendžiant remontuoti automobilį, svarbu apskaičiuoti, ar tai apsimoka. Jei kelerių metų senumo automobilis turi sugedusį variklį, užlietą elektroniką ir saloną, jo atidavimas į metalo laužą gali būti racionaliausias sprendimas. Daugelis nukentėjusiųjų stengiasi paslėpti užliejimo pėdsakus, o paskui parduoda automobilį, nuslėpdami jo praeitį. Teoriškai tai sumažina žalą. Tačiau praktiškai paaiškėja, kad visų užliejimo pėdsakų niekada nepavyks pašalinti. Kai tokios transporto priemonės pirkėjas sužino tiesą, jis gali reikalauti kompensacijos arba net apkaltinti pardavėją sukčiavimu.
Panardinta elektronika – kuo daugiau, tuo blogiau
Bloga žinia šiuolaikinių automobilių savininkams: po visiško užliejimo dauguma jų niekada visiškai neatsigaus. Tai ypač pasakytina apie transporto priemones su CAN magistralės sistemomis, kurias sudaro daugybė atskirų komponentų valdymo modulių, išdėstytų daugelyje vietų. Tinkamas tokio įrenginio veikimas įmanomas tik tuo atveju, jei visi komponentai veikia tinkamai, o to po užliejimo garantuoti neįmanoma. Nebent kas nors imsis viso automobilio išardymo ir visų modulių bei jų jungčių patikrinimo, už kurį dėl milžiniško darbo kiekio teks sumokėti ne viena šimtą ar net tūkstantį eurų (be išlaidų dalims).
Įspėjimas: tai, kad išdžiūvęs automobilis veikia normaliai, dar nereiškia, kad jis toks ir liks. Tikrosios problemos su elektronika kyla tada, kai sistemos pradeda koroduoti – dažnai užlieti komponentai nustoja veikti tik praėjus kelioms savaitėms ar net mėnesiams po sąlyčio su vandeniu.
Užtvindytas variklis – nebandykite užvesti
Jei automobilis buvo užlietas, prieš bandydami užvesti variklį įsitikinkite, kad jame nėra vandens ir kad jis nebus į jį įsiurbtas. Atminkite: vandens, kitaip nei oro, negalima suspausti. Jei jis pateks į cilindrus, variklis bus sugadintas – susilenks švaistikliai, taip pat gali būti pažeista galvutė. Jei įsiurbimo sistemoje yra net drėgmės pėdsakų, variklį užvedimui turi paruošti profesionalios dirbtuvės.