Trečiadienį bendrovės „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas pareiškė, kad dėl to gali kilti didelė kova su Kinijos konkurentais Europos elektrinių transporto priemonių rinkoje, ir įspėjo apie dideles pasekmes darbo vietoms ir gamybai.
Interviu agentūrai „Reuters“ pateikti komentarai yra vieni iš griežčiausių generalinio direktoriaus komentarų, nes įtampa tarp Pekino, Briuselio ir Vašingtono dėl prekybos elektriniais prietaisais didėja. Tikimasi, kad ES netrukus priims sprendimą, ar pasekti JAV pavyzdžiu ir įvesti papildomus tarifus Kinijos automobilių gamintojams.
JAV pareigūnai pareiškė, kad iki rugpjūčio 1 d. planuoja iki 100 proc. muitais apmokestinti Kinijoje pagamintus elektromobilius ir jų medžiagas.
Tavaresas teigė, kad į Europą ir Jungtines Valstijas importuojamoms kiniškoms transporto priemonėms taikomi muitai yra „dideli spąstai toms šalims, kurios eina šiuo keliu“ ir neleis Vakarų automobilių gamintojams išvengti restruktūrizacijos, kad atlaikytų pigesnių Kinijos gamintojų iššūkį.
Birželio 5 d. Europos Komisija paskelbs pirminį sprendimą dėl galimų tarifų Kinijos importuojamiems elektra varomiems automobiliams. Kinija grasina priešpriešiniais muitais.
„Kai kovodami su konkurencija siekiate panaikinti 30 proc. sąnaudų konkurencingumo pranašumą kinų naudai, tai turi socialinių pasekmių. Tačiau Europos vyriausybės nenori susidurti su šia realybe.“, – sakė Tavaresas.
T. Tavaresas teigė, kad tarifai tik paskatins infliaciją regionuose, kuriuose jie taikomi, ir gali turėti įtakos pardavimui ir gamybai.
„Mes nekalbame apie darvinistinį laikotarpį, mes jį išgyvename“, – Miunchene vykusioje metinėje „Reuters“ konferencijoje, skirtoje automobilių pramonei, sakė T. Tavaresas ir pridūrė, kad kainų kova su Azijos konkurentais bus „labai sunki“.
„Prekybininkams nebus lengva. Tiekėjams nebus lengva. Tai nebus lengva ir pirminės įrangos gamintojams. Kaip žinome Europoje, visi kalba apie pokyčius, jei tik pokyčiai naudingi kam nors kitam“, – sakė jis.
Italijos nacionalistų vyriausybė spaudė „Stellantis“ įsipareigoti šalyje pagaminti 1 mln. transporto priemonių per metus, palyginti su 750 000 praėjusiais metais. Tavaresas konkrečiai neatsakė į klausimą apie Italijos paklausą, tačiau apibūdino Europos automobilių sektorių kamuojantį pajėgumų perteklių.
Pasak T. Tavareso, Kinijos automobilių gamintojai jau yra pasirengę Europoje parduoti 1,5 mln. transporto priemonių, o tai sudaro 10 proc. rinkos dalies ir iki 10 surinkimo gamyklų.
„Jei leisime, kad Kinijos gamintojų originalios įrangos gamintojų dalis didėtų, akivaizdu, kad susidarys pertekliniai pajėgumai, jei nekovosite su šia konkurencija“, – sakė T. Tavaresas.
Tavaresas teigė, kad „Stellantis“ veda „labai naudingas diskusijas“ su savo Europos padalinių profsąjungomis: „Dažniausiai jos sutinka su mumis dėl to, su kokia rizika susiduriame ir kaip turėtume išgyventi tą laikotarpį“, – pridūrė jis.
Praėjusią savaitę „Stellantis“ paskelbė, kad šiais metais pradės pardavinėti Kinijos partnerės „Leapmotor“ pagamintus elektrinius automobilius už Kinijos ribų, o nuo rugsėjo mėnesio – Europoje.
„Stellantis“ ir „Leapmotor“ bendroji įmonė – pirmoji Vakarų ir Kinijos automobilių gamintojų įmonė, skirta Kinijos gamintojo elektra varomiems automobiliams parduoti ir gaminti už Kinijos ribų – padės Prancūzijos ir Italijos grupei išplėsti pasaulinę biudžetinių transporto priemonių pasiūlą.
„Stengsimės patys būti kinais, o tai reiškia, kad, užuot gynęsi nuo Kinijos puolimo, norime būti Kinijos puolimo dalimi“, – sakė T. Tavaresas.