Nebrangių, bet aukštos kokybės kiniškų elektromobilių grėsmė gąsdina pasaulio automobilių pramonę. Neseniai JAV pareiškė, kad padidins tarifus šioms transporto priemonėms iki 100%, taigi šiuo metu joms bus uždrausta įvažiuoti į Amerikos teritoriją. Europos Sąjunga taip pat planuoja padidinti tarifus, o ketvirtadienį „Bloomberg“ gavo informacijos, kad Kanada svarsto galimybę padaryti tą patį.
Tačiau ar iš tiesų šie kinų elektriniai automobiliai yra geri? Ar jie kelia tikrą grėsmę seniesiems automobilių gamintojams visame pasaulyje, ar tai tik politinė poza? Dauguma amerikiečių ir dauguma amerikiečių žurnalistų neturi galimybės susipažinti su šiais automobiliais ir sužinoti, kas yra kas. Todėl labai malonu, kai Vakarų automobilių ekspertai praktiškai susipažįsta su Kinijos elektromobiliais ir dalijasi įspūdžiais su mumis.
Detroito lyginamosios analizės bendrovė „Caresoft“ importavo tris įvairaus dydžio, markių ir kainų lygio kiniškus elektromobilius ir pakvietė „Autoline News“ žurnalistą Johną McElroy’ų jais pasivažinėti.
McElroy’aus nuosprendis: „Tai yra įspėjamasis skambutis visiems seniesiems automobilių gamintojams visame pasaulyje.“
Kiniškos transporto priemonės buvo ne tik tvirtai pagamintos, malonios vairuoti ir kupinos įspūdingų technologijų. Jie taip pat kainavo gerokai mažiau nei panašus elektromobilis JAV. Čia elektromobiliai vis dar yra brangesni už vidaus degimo varikliais varomas transporto priemones, o vidutinė naujo elektromobilio kaina gegužės mėnesį siekė apie 56 648 JAV dolerių.
„Caresoft“ prezidentas Terry Woychowski, kurio darbas – padėti automobilių bendrovėms suprasti konkurenciją, teigė, kad kinų automobiliai siūlo puikų kainos ir kokybės santykį. Mintis, kad kiniški produktai iš esmės yra prastesni arba pigūs, visiškai išnyko.
„Už tokią kainą, kokią jie siūlo, ir jei pažvelgsite į jų teikiamą kokybę, tai tikrai puiki kokybė“, – sakė Woychowski. „Už tokią kainą tai labai vertinga.“
(Toliau rasite „Autoline“ nurodytas bandytų automobilių specifikacijas ir kainas. Atkreipkite dėmesį, kad ridos duomenys pagrįsti Kinijos bandymų procedūra ir nesutampa su JAV EPA duomenimis.)
Transporto priemonė | XPeng G6 | Zeekr X | Avatr 12 |
Varomieji ratai | AWD | AWD | AWD |
Galia | 480 hp | 422 hp | 569 hp |
Akumuliatoriaus talpa | 87.6 kWh | 69 kWh | 94.5 kWh |
Nuvažiuojamas atstumas | 698 km | 499 km | 649 km |
Kaina | $32,317 | $30,692 | $55,667 |
Iš trijų pristatytų automobilių bene geriausiai šią vertę parodo kompaktiškas krosoveris „Zeekr X“, pagamintas „Geely“ grupės, kuriai priklauso ir tokie jums galbūt girdėti prekių ženklai kaip „Volvo“ ir „Polestar“. Jis glaudžiai susijęs su „Volvo EX30“, tačiau, atrodo, turi geresnes technines charakteristikas.
Šio „Zeekr X“ rekomenduojama kaina yra 30 692 JAV doleriai – tokią kainą JAV elektromobilių rinkoje sunku rasti. Be to, X siūlomi aukščiausios klasės įrenginiai, tokie kaip priekinis ekranas, į zomšą panaši medžiaga ant statramsčių ir durys, kurios elektroniniu būdu atsidaro ir užsidaro paspaudus mygtuką. Centrinė konsolė, kuri gali elektroniniu būdu slinkti į priekį ir atgal, taip pat turi šaldymo ir šildymo funkcijas. Zeekr X taip pat turi didžiulį centrinį jutiklinį ekraną, kuris gali slinkti per prietaisų skydelį, kad priekinis keleivis galėtų jį lengviau pasiekti.
Daugybę šių dalykų JAV sunku būtų rasti prabangiuose automobiliuose, tačiau „Zeekr X“ kainuoja tiek pat, kiek ir bet kuris kitas JAV įprastas maisto produktų pirkinys.
„Štai kodėl senieji automobilių gamintojai taip bijo to, kas ateina iš Kinijos“, – sakė McElroy.
Automobilis taip pat važiavo puikiai, sakė Makelrojus. Ankstesniuose „Tesla Model Y“ ir „XPeng G6“ bandymuose jis pastebėjo tam tikrus salono barškėjimus, tačiau „Zeekr“ jų nepastebėjo. „Šis automobilis tvirtas kaip uola“, – sakė jis.
Iš esmės tokia pati vertės istorija yra ir su kitais McElroy ir Woychowski bandytais automobiliais.
„XPeng G6“ visureigis, kainuojantis 32 317 JAV dolerių, yra 5 000 dolerių pigesnis už tiesioginį konkurentą „Model Y“. Vis dėlto jis važiuoja maždaug taip pat kaip „Tesla“, turi įdomesnį interjerą ir yra patogus, sakė McElroy’us. Nors „Model Y“ mažina išlaidas, nes turi vieną centrinį ekraną, „XPeng“ taip pat turi skaitmeninį prietaisų skydelį už vairo.
„Manau, kad „Xiaopeng“ turi tikrą, rimtą konkurentą „Model Y““, – sakė jis.
Tuo tarpu 55 667 USD kainuojančiame „Avatr 12“ sedane siūlomas prabangus „Napa“ odos salonas, 34 colių ekranas per visą priekinio stiklo apačią ir atlenkiamos sėdynės. Be to, jame įrengta 900 voltų sistema, užtikrinanti itin greitą įkrovimą (daugumoje JAV rinkoje parduodamų automobilių veikia 400 voltų įtampa), ir kameros vietoj šoninių veidrodėlių (kurie JAV nėra įteisinti).
Apskritai šis bandymas daug ką pasako apie tai, kaip toli Kinijos automobilių gamintojai yra pažengę sąnaudų srityje. Kol Vakarų automobilių gamintojai stengiasi didinti elektromobilių gamybos apimtis ir mažinti išlaidas vartotojams, Kinijos bendrovės jau pasiekė šį tikslą – iš dalies dėl agresyvios pramonės politikos, pagal kurią milijardai dolerių buvo nukreipti į elektromobilių gamybą ir tiekimo grandines. Jos gali gaminti nebrangias ir daugybę funkcijų turinčias transporto priemones. Daugiau to įrodymų ieškokite maždaug 10 000 dolerių kainuojančiame BYD Seagull hečbeke.
Šis palyginimas taip pat pabrėžia, kad Kinijos vartotojai skiriasi nuo Amerikos vartotojų – ir kad Kinijos dominavimas kiekvienoje pagrindinėje automobilių rinkoje toli gražu nėra garantuotas.
Savaime atsidarančios durelės ir šaldytuvai yra šaunu, bet ar to nori amerikiečiai? Kad Kinijos automobilių bendrovės galėtų įsiveržti į JAV rinką, kaip teigia politikos formuotojai, jei tik joms bus sudarytos sąlygos, jos turės pritaikyti savo praktinę patirtį visiškai naujo tipo klientams. Tai lengviau pasakyti nei padaryti.