Kinija turi naują planą, kaip kovoti su ES muitų tarifais. Vidurio Karalystė pasiūlė, kad Vokietijos prabangių automobilių gamintojams, tokiems kaip „Mercedes“ ir BMW, galėtų būti naudinga, jei Berlynas įtikintų Europos Sąjungą atsisakyti planuojamų tarifų Kinijos elektromobilių eksportui, pranešė „Bloomberg“.
Kokio pobūdžio kyšis? Remiantis „Bloomberg“ pranešimais, Kinija pasiūlė galimybę sumažinti dabartinius tarifus automobiliams su dideliais varikliais mainais už tai, kad ES atsisakytų planuojamų tarifų elektromobilių importui iš Kinijos. Ši informacija yra neoficiali ir, kaip teigiama, gauta iš informatorių, turinčių prieigą prie Pekino ir Berlyno derybų. Čia verta priminti, kad Pekinas šiuo metu taiko 15 proc. muitą iš ES įvežamoms lengvosioms transporto priemonėms.
Pasak šaltinio, tikimasi, kad Kinijos prekybos ministras Wang Wentao šeštadienį Pekine įvyksiančiame susitikime su Vokietijos kolega Robertu Habecku pasiūlys tokią galimybę. R. Habecko trijų dienų vizitas antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje įvyko praėjus vos kelioms savaitėms po to, kai ES pasiūlė vėliau šiais metais padidinti tarifus elektriniams automobiliams net iki 48 proc.
Skirtingas požiūris į ES ir Kinijos ginčą
Šis pasikeitimas nuomonėmis atspindi skirtingą ES ir Kinijos požiūrį į šį ginčą. Europos Komisija teigia, kad tarifus nustato remdamasi teisinėmis išvadomis, padarytomis atlikus išsamų tyrimą dėl didžiulių valstybės subsidijų Kinijoje. Muitais siekiama suvienodinti konkurencijos sąlygas kompensuojant Kinijos subsidijų pagalbą lygiaverte verte.
Tačiau šis teisinis procesas visada buvo pažeidžiamas politinio spaudimo, todėl Xi Jinpingo vyriausybė, siekdama įtikinti Berlyną padėti vesti derybas, naudoja ir lazdas, ir morkas. Anksčiau Pekinas yra užsiminęs apie galimybę įvesti 25 proc. tarifą dideliems Europos automobiliams, kuris paveiktų Vokietijos prabangių automobilių gamintojus, įskaitant „Mercedes-Benz“ ir BMW.
Galimos pasekmės Vokietijos ekonomikai
Europos Komisijai kyla pavojus, kad Berlynas, kuris ir taip nepritaria tarifams, gali būti įtikintas savo galingos automobilių pramonės daryti spaudimą ES ir kitoms valstybėms narėms, pasinaudodamas savo, kaip didžiausios ekonomikos visoje Sąjungoje, padėtimi.
Vokietijos kancleris Olafas Scholzas pirmadienį pabrėžė, kad jo vyriausybė pasisako už sprendimą derybomis. „Tačiau aišku, kad mums taip pat reikės rimtų žingsnių ir pažangos iš Kinijos pusės“, – sakė O. Scholzas, sakydamas kalbą verslo lobistų suvažiavime Berlyne.
Europos Komisija ir Kinijos prekybos ministerija neatsakė į „Bloomberg“ prašymus pateikti komentarus, kaip ir Vokietijos ekonomikos ministerija.
Tarifų kiniškoms elektrinėms transporto priemonėms ateitis
Mėnesio pradžioje ES pranešė elektromobilių gamintojams, kad po kelis mėnesius trukusio tyrimo liepos mėn. nustatys naujus laikinuosius muitus. Iš pradžių muitai bus įvesti kaip garantija, kuri bus renkama tik tuo atveju, jei lapkričio mėn. bus nustatyti galutiniai muitai.
Kai kurioms bendrovėms bus taikomi specialiai pritaikyti tarifai. SAIC Motor ruošiasi taikyti 38,1 proc. muitą, BYD – papildomą 17,4 proc. muitą, o Geely – Volvo Car savininkė – papildomą 20 proc. muitą.
Kitiems Kinijos elektromobilių gamintojams, kurie bendradarbiavo atliekant tyrimą, bet nebuvo įtraukti į jį, bus taikoma 21 proc. svertinė vidutinė norma, o kitiems – 38,1 proc. norma. Kinija kritikavo šį žingsnį kaip protekcionistinį ir nepagrįstą objektyviais kriterijais. Ji pagrasino imtis atsakomųjų priemonių ir jau pradėjo antidempingo tyrimus dėl kiaulienos ir brendžio importo.