Dar viena su elektromobiliais susijusi problema. Šį kartą ji susijusi su kelių infrastruktūra, kuri gali neatlaikyti per didelio elektromobilių svorio avarijos metu. Siekiant tai įrodyti, buvo atliktas bandymas su atitvaru.
Šiuolaikiniai elektriniai automobiliai yra tiesiog sunkūs. Pirmiausia dėl to, kad naudojamos kelis šimtus kilogramų sveriančios traukos baterijos. Todėl jų savasis svoris yra gerokai didesnis nei tos pačios klasės vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių.
Dėl to ne tik labiau dėvisi keliai. Pasirodo, elektra varomo automobilio svorio gali neatlaikyti atitvaras, kaip pranešė amerikiečiai iš Teksaso transporto instituto.
Amerikiečių bandymai
Jie atliko bandymą su „Tesla Model 3“ (savasis svoris 1765 kg) ir minėta kliūtimi. Automobilis buvo pagreitintas iki 100 km/h ir nukreiptas į atitvarą 25 laipsnių kampu. Pasak instituto atstovų, tai atitinka realiame gyvenime dažniausiai pasitaikantį „scenarijų“.
Testo rezultatai tikrai nėra optimistiniai. Barjeras, kuris turėtų „pagauti automobilį“ ir priversti jį prarasti greitį, neatlaikė susidūrimo su „Tesla“. Amerikiečių automobilis tiesiog jį pramušė ir nuvažiavo toliau, sustodamas tik prie betoninės sienos. Realioje eismo situacijoje tai galėjo būti, pavyzdžiui, kitas automobilis, važiuojantis greitkeliu kita kryptimi.
Teksaso transporto institutas pabrėžia, kad barjeras buvo pralaužtas dėl to, kad „Tesla Model 3“ savasis svoris buvo per didelis. Tačiau jis visiškai nepatenka į sunkiųjų elektromobilių kategoriją. Užtenka pažvelgti, kiek sveria, pavyzdžiui, „Audi Q6 e-tron“ (nuo 2275 kg) arba „Tesla Model X“ (nuo 2415 kg).
Visiškai naujas hibridinis BMW M5 taip pat yra labai sunkus. Padėjus ant svarstyklių, jos parodys apie 2435 kg.
Teksaso transporto instituto atstovai mano, kad elektromobilių plėtrai reikalingos nauji atitvarai ir kitos eismo saugumo priemonės. Šiuo metu naudojami gali būti per silpni, kad atlaikytų elektromobilių svorį.
Tačiau prieš įgyvendinant pokyčius reikia atlikti tolesnius tyrimus. Jie turi padėti suprasti, kaip reikėtų optimizuoti už saugą atsakingą kelių infrastruktūrą.
Su elektromobiliu geriau nesusidurti
Apie kitą problemą, susijusią su per dideliu elektromobilių svoriu, buvo pranešta ir anksčiau. Apie tai, be kita ko, kalbėjo JAV Nacionalinės transporto saugos valdybos (NTSB) vadovė Jennifer Hemedy.
„Esu susirūpinęs dėl padidėjusios sunkių sužalojimų ir mirčių rizikos visiems eismo dalyviams dėl padidėjusio transporto priemonių, įskaitant elektrinius automobilius, svorio, dydžio, galios ir našumo mūsų keliuose“, – sako Homendy.
Tuo įsitikinsite, pavyzdžiui, pamatę „Peugeot 208“ svorį be krovinio: elektrinė versija sveria papildomus 340 kg, palyginti su baziniu benzininiu variantu. Tai yra papildomi 1530 kg, ir tai mažame miesto automobilyje!
Tačiau rekordininkas pagal svorį yra Europoje nesiūlomas „GMC Hummer“ elektromobilis. Pats automobilis sveria apie 4 000 kg, o jame sumontuota baterija – net 1 300 kg! Tai maždaug ankstesnės kartos „Honda Civic“ (X) savasis svoris.
„Turime būti atsargūs, kad pradėdami plačiai diegti elektromobilius nesukeltume nenumatytų pasekmių – daugiau mirčių keliuose. Sauga, ypač kai kalbama apie naują transporto politiką ir naujas technologijas, negali būti pamirštama“, – apibendrina Homendy.