Vokietija yra Europos automobilių pramonės, kuri pamažu pereina prie elektros energijos, šerdis, tačiau šalies pirkėjai vis dažniau linksta prie elektromobilių. Per pirmuosius šešis 2024 m. mėnesius akumuliatorinių transporto priemonių pardavimai smuko vidutiniškai 16,4 proc., tačiau dėl siaubingų „Tesla“ skaičių tai beveik atrodo kaip pažanga.
Sausio-birželio mėnesiais „Tesla“ pardavimai Vokietijoje sumažėjo iki 21 249 vienetų, t. y. 41,6 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Išnagrinėjus tik birželio mėnesio duomenis paaiškėjo, kad pardavimai sumažėjo 42,2 proc. iki 4 648 vienetų ir atsiliko nuo MG, kuris pardavė 5 158 vienetus, nors ne visi jie buvo elektromobiliai.
Sunku teigiamai vertinti tokius rezultatus, juo labiau kad visa Vokietijos automobilių rinka 2024 m. pirmąjį pusmetį augo. Pirmąjį pusmetį bendras lengvųjų automobilių pardavimas išaugo 5,4 proc. iki 1,47 mln. ir, palyginti su praėjusių metų birželiu, pagerėjo 25,8 proc. iki 297 329 vnt.
Pirmąjį 2024 m. pusmetį gerai sekėsi BMW (2,7 proc. iki 114 690 vnt.), VW (11 proc. iki 289 218 vnt.) ir „Porsche“ (19,2 proc. iki 21 885 vnt.), tačiau ne visi Vokietijos prekių ženklai švęs. „Audi“ pardavimai smuko 17,1 proc. iki 104 164, o „Mercedes“ – 12,7 proc. iki 126 847. Kita vertus, jiems galėjo sektis ir prasčiau. Jais galėjo būti „Maserati“, kuri per šešis mėnesius užregistravo tik 300 automobilių (sumažėjo 56,9 proc.).
„Seat“ įrodė, kad dar nepasiruošusi iškeliauti į metalo laužą (arba virsti motorolerių prekės ženklu), nes jos pardavimai išaugo 37,9 proc. iki 83 426, o „Škoda“ – 24,9 proc. iki 104 248. „Volvo“ pardavimai išaugo 59,6 proc. (iki 31 763 vnt.), tikriausiai daugiausia dėl to, kad pasirodė klaidų turintis EX30, tačiau daugelis pirkėjų, dabar susiduriančių su programinės įrangos problemomis, gali pasigailėti, kad pirko kitur.
Ir dar BYD. Sausio-birželio mėn. užregistruoti 1202 pardavimai gali atrodyti nereikšmingi – „Ferrari“ atsiliko tik 80 vienetų, tačiau šis skaičius yra 427 proc. didesnis nei pernai. Kinijos prekės ženklas Europoje dar tik pradeda savo veiklą, todėl mums bus įdomu pamatyti, kiek skalpų jis bus nuskynęs iki kitų metų duomenų paskelbimo.
Automobilių pardavimai Vokietijoje
Gamintojas | 2024 m. sausio-birželio mėn. | Pokytis %, palyginti su 2023 m. |
AIWAYS | 23 | -41.0% |
ALFA ROMEO | 3,708 | +19.0% |
ALPINE | 302 | +45.9% |
ASTON MARTIN | 178 | -34.6% |
AUDI | 104,164 | -17.1% |
BENTLEY | 465 | -6.1% |
114,690 | +2.7% | |
BYD | 1,202 | +427.2% |
CADILLAC | 94 | -46.3% |
CITROEN | 31,407 | +59.8% |
DACIA | 38,203 | +9.9% |
DS | 1,589 | +68.9% |
FERRARI | 1,122 | +13.2% |
FIAT | 35,265 | -3.9% |
FISKER | 129 | X |
Ford | 51,213 | -14.3% |
GWM | 1,375 | +118.9% |
HONDA | 3,590 | +37.1% |
HYUNDAI | 49,616 | -0.8% |
INEOS | 284 | 10.5% |
IVECO | 600 | +25.0% |
JAGUAR | 1,371 | -15.5% |
JEEP | 6,358 | +21.8% |
KIA | 35,912 | +1.8% |
LADA | 20 | -81.5% |
LAMBORGHINI | 674 | +25.3% |
LANCIA | 1 | X |
LAND ROVER | 6,685 | -1.9% |
LEXUS | 2,209 | +56.0% |
LOTUS | 153 | -0.6% |
LUCID | 65 | +58.5% |
LYNK & CO | 40 | -97.6% |
MAN | 745 | -41.5% |
MASERATI | 300 | -56.9% |
MAXUS | 44 | +214.3% |
MAZDA | 23,972 | +5.5% |
MERCEDES | 126,847 | -12.7% |
MG ROEWE | 13,602 | 44.7% |
Mini | 14,963 | -31.3% |
MITSUBISHI | 16,748 | +123.3% |
MORGAN | 32 | – |
NIO | 234 | -33.1% |
NISSAN | 16,455 | +4.9% |
Opel | 77,235 | 15.5% |
PEUGEOT | 32,665 | +40.6% |
POLESTAR | 1,585 | -49.8% |
PORSCHE | 21,885 | +19.2% |
RENAULT | 26,491 | -13.4 |
ROLLS ROYCE | 183 | +4.0% |
SEAT | 83,426 | +37.9% |
SKODA | 104,248 | +24.9% |
SMART | 8,549 | +3.4% |
SSANGYONG | 1,107 | +3.0% |
SUBARU | 2,237 | +7.9% |
SUZUKI | 12,488 | +8.0% |
TESLA | 21,249 | -41.6% |
TOYOTA | 44,779 | +18.9% |
VINFAST | 32 | X |
VOLVO | 31,763 | +59.6% |
VW | 289,218 | +11.0% |
XPENG | 31 | X |
Kiti | 5,821 | |
Iš viso | 1,471,641 | +5.4% |