Dėl savo prieinamos kainos ir technologijų, kinų elektriniai automobiliai vis dažniau pasirodo keliuose.
Atsižvelgiant į tai, kad daugelio šių elektrinių transporto priemonių kaina yra prieinama ir kad jas gamina nauji prekių ženklai, kurie dažnai yra vietinės rinkos naujokai, kai kurie pirkėjai abejoja jų patikimumu.
Nors patikimumas gali labai skirtis priklausomai nuo modelio ir individualių savininkų vairavimo bei techninės priežiūros įpročių, neseniai atliktas pasaulinės analitinės įmonės tyrimas pateikė įžvalgų apie Kinijoje pagamintų elektrifikuotų transporto priemonių kokybę.
„JD Power“ 2024 m. Kinijos naujų energijos šaltinių transporto priemonių pradinės kokybės tyrime nustatyta, kad nuo 2023 m. Kinijoje pagamintų elektrinių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių (PHEV) automobilių kokybės problemų padaugėjo – su keliomis svarbiomis išimtimis.
Ataskaitoje surinkti beveik 10 000 elektromobilių ir PHEV savininkų iš 81 Kinijos miesto duomenys, kuriuose užfiksuotos visos problemos, su kuriomis jie susidūrė per pirmuosius du-šešis nuosavybės mėnesius.
Remiantis duomenimis, vidutiniškai 100-ui (PP100) transporto priemonių teko 210 problemų, t. y. 37 problemomis iš 100-o (PP100) transporto priemonių daugiau nei 2023 m.
„Mažesnis problemų skaičius rodo aukštesnę kokybę“, – teigiama ataskaitoje.
Ar kinų elektromobiliai yra patikimi?
Ataskaitoje nustatyta, kad Kinijoje pagamintų automobilių kokybės problemų daugėja, „JD Power“ teigė, kad tai labiau susiję su dizaino problemomis, o ne defektais.
„Su konstrukcija susijusios problemos – tai problemos, susijusios su transporto priemonės konstrukcija, pavyzdžiui, padangų keliamas triukšmas, o defektai – tai funkcinės problemos, pavyzdžiui, neveikia valytuvas“, – paaiškino „JD Power“ atstovas spaudai.
Iš esmės tai reiškia, kad Kinijoje veikiantys automobilių gamintojai, vykdydami mokslinius tyrimus ir plėtrą, turi „teikti pirmenybę naudotojo patirčiai ir suvokiamai kokybei bei sutelkti dėmesį į nuodugnų aukštųjų technologijų funkcijų patvirtinimą, kad pagerintų naudotojo patirtį“, – sakė Elvis Yangas, „JD Power China“ automobilių produktų praktikos generalinis direktorius.
Šios konstrukcinės problemos daugiausia buvo susijusios su automobilių pagalbos vairuojant ir informacijos ir pramogų sistemomis – abiejose šiose kategorijose problemų padaugėjo labiausiai iš visų 10 kategorijų.
Dažniausiai skundžiamasi prastu kameros vaizdo aiškumu, garsiais radaro signalais, netiksliu balso atpažinimu, nereaguojančiais jutikliniais ekranais ir netikslia navigacija.
Tuo tarpu dvi didžiausios kokybės problemos, apie kurias pranešė savininkai, buvo nemalonus salono kvapas ir kelio triukšmas, kuris, „JD Power“ teigimu, buvo „jau šešerius metus iš eilės“.
Įdomu tai, kad nustatyta, jog Kinijoje pagamintų Kinijos bendrovių automobiliai apskritai turi mažiau kokybės problemų nei tarptautinių prekės ženklų automobiliai, pavyzdžiui, „Tesla Model Y“ ir BMW iX3.
„Daugiausia kokybės problemų kyla tarptautiniams prekių ženklams – 218 PP100, t. y. nuo 2023 m. jų gerokai padaugėjo – 54 PP100“, – nustatyta tyrime.
Be to, Kinijos investicijos į akumuliatorių technologiją ir plėtrą atsiperka – tyrime nustatyta, kad Kinijoje gaminamų padidinto pravažumo transporto priemonių kokybė yra „išskirtinė“ ir „pirmauja pramonėje“.
„2024 m. pirmauja padidinto pravažumo transporto priemonių kokybė, kurios kokybės balas buvo aštuoniais PP100 mažesnis už bendrą vidurkį. Be to, padidinto pravažumo transporto priemonės išsiskiria transmisijos veikimu ir išmaniosiomis funkcijomis“, – teigiama ataskaitoje.
Kokie yra patikimiausi kiniški elektriniai automobiliai?
Remiantis „JD Power“ atliktu Kinijos elektrinių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių savininkų tyrimu, Kinijoje pagamintų elektrinių automobilių kategorijoje per pirmuosius šešis nuosavybės mėnesius kilo mažiausiai problemų ir kokybės problemų:
„Geely Panda Mini“ (mažų BEV automobilių segmentas): „Geely Panda Mini“ yra kompaktiškas elektrinis automobilis, kurį gamina „Geely“ – tokių prekės ženklų kaip „Volvo“ ir „Polestar“ patronuojančioji bendrovė.
„Geometry A Pro“ (kompaktiškų BEV automobilių segmentas): „Geometry A Pro“ yra elektrinis sedanas, gaminamas „Geely“ „Geometry“ sub-ženklą, kuris orientuotas į nebrangius elektrinius automobilius.
„Aion V Plus“ ir „BYD Yuan Plus“ (kompaktiškų BEV visureigių segmente): „BYD Yuan Plus“ kompaktinių elektrinių visureigių segmente jis susilygino su „Aion V Plus“, kuris yra Kinijos automobilių milžinės „Guangzhou Automobile Group“ (GAC) grupės „Aion“ elektrinio submarko mažas visureigis.
„Nio ET5/ET5T“ (vidutinio dydžio BEV automobilių segmentas): „Nio ET5“ sedanas, kuris yra „Tesla Model 3“ konkurentas, taip pat siūlomas keliose Europos rinkose.
„Audi Q4 e-tron“ (vidutinio dydžio BEV visureigių segmentas): Q4 e-tron yra naujausias „Audi“ elektrinis visureigis, pagal dydį įsiterpęs tarp Q3 ir Q5.
„Zeekr 001“ (didelių BEV segmentas): „Zeekr“ yra Kinijos automobilių prekės ženklas, priklausantis „Geely“, o 001 yra prabangus ir greitas elektromobilis.
„Nio ES8“ (aukščiausios klasės BEV segmentas): ES8 yra didelis prabangus visureigis, kuriame yra iki septynių sėdimų vietų.
„Wey Lanshan DHT PHEV“ (masinės rinkos PHEV visureigių segmentas): „Wey Lanshan DHT PHEV“ yra didelis hibridinis iš tinklo įkraunamas hibridinis visureigis, kurį gamina Kinijos „Wey“, „Great Wall Motors“ patronuojamoji įmonė.
Pastaba: „JD Power“ tyrimas apima tiek Kinijoje, tiek už jos ribų pagamintas transporto priemones. Tačiau už Kinijos ribų pagamintos transporto priemonės neatitiko tyrime reikalaujamos pardavimo apimties, todėl į rezultatus neįtrauktos.