Europos Sąjunga (ES) įgyvendino naują reikalavimą, kad visose naujose transporto priemonėse, parduodamose šioje rinkoje, būtų įrengta išmanioji greičio palaikymo sistema (ISA), kuri įspės vairuotojus, jei jie viršija leistiną greitį, ir galbūt net sulėtins greitį. Tačiau jei taip atsitiktų, vairuotojas visuomet galės panaikinti ribotuvą didindamas greitį.
Nuo 2022 m. liepos mėn. ši sistema buvo privaloma visuose naujai sukurtuose modeliuose, o nuo 2024 m. liepos 7 d. ji privaloma visose naujose ES registruotose transporto priemonėse. Reglamentas leido automobilių gamintojams savo automobiliuose naudoti bet kurį iš keturių variantų, kurie visi atitinka reikalavimus. Dvi iš jų yra tik įspėjamosios sistemos, vadinamos „informacinėmis“ arba „patariamosiomis“ ISA – jos skleidžia įspėjamąjį garsą arba vibraciją per vairą.
Kitos dvi galimybės yra aktyvesnės. „Palaikomoji“ arba „įspėjamoji“ ISA naudoja haptinį grįžtamąjį ryšį per akceleratoriaus pedalą – jei viršijate leistiną ribą, pedalas prispaudžiamas prie kojos. „Intervencinė“ arba „privalomoji“ ISA sulėtina transporto priemonę. Abi šias sistemas galima atšaukti stipriau nuspaudžiant akceleratoriaus pedalą. Nė viena ISA sistema neleidžia transporto priemonei važiuoti neviršijant leistino greičio, jei vairuotojas negali padidinti greičio.
Reguliavimo komisija teigė, kad ISA sistema „turi veikti kartu su vairuotoju ir nevaržyti jo galimybių veikti bet kuriuo vairavimo momentu. Vairuotojas visada kontroliuoja situaciją ir gali lengvai panaikinti ISA sistemos veikimą“.
Nustatant greičio apribojimą sistemos naudoja GPS ir kelio ženklų atpažinimo informaciją. Automobilių gamintojai patys sprendžia, kurią iš keturių sistemų naudoti. Vairuotojai galės išjungti sistemą, tačiau ji automatiškai įsijungs kitą kartą užvedus automobilį.
Europos kelių eismo saugumo observatorija teigė, kad greičio viršijimas lemia apie 30 proc. mirtinų eismo įvykių, o 40-60 proc. vairuotojų paprastai viršija leistiną greitį. Tyrimai rodo, kad „sumažinus vidutinį greitį vos 1 km/h, mirtinų avarijų skaičius gali sumažėti 5%“. 2022 m. visoje Europos Sąjungoje (neįskaitant Jungtinės Karalystės) vidutiniškai 1 mln. gyventojų teko 46 žuvusieji. Mažiausiai žuvusiųjų buvo Švedijoje ir Demarko Respublikoje – atitinkamai 22 ir 26, o daugiausiai – Rumunijoje – 86 žuvusieji – ir tai buvo mažiau nei 2010 m., kai žuvo beveik 120 žmonių.
Kadangi po „Brexit“ Jungtinė Karalystė nebepriklauso Europos Sąjungai, jai šios taisyklės nebus privalomos, išskyrus Šiaurės Airiją, kuri ir toliau lieka suderinta su ES ir kuriai reikės taikyti ISA sistemas.
Didžiosios Britanijos automobilių paslaugų bendrovės RAC atstovas kelių eismo saugumo klausimais Rodas Dennisas savo pareiškime teigė: „Nors šiuo metu Jungtinėje Karalystėje parduodamuose automobiliuose neprivaloma įrengti (ISA) sistemų, būtume nustebę, jei gamintojai sąmoningai neįrengtų šios funkcijos Jungtinėje Karalystėje parduodamuose automobiliuose, nes tai bereikalingai padidintų gamybos sąnaudas.“ Tai panašu į tai, kad padangų slėgio stebėjimo sistemos (TPMS) Kanadoje nėra privalomas reikalavimas transporto priemonėms, tačiau JAV jos yra privalomos, todėl daugelis automobilių gamintojų vis tiek jas įtraukia.
Tačiau šioms sistemoms netrūks iššūkių. Jei ISA negali išsiaiškinti, koks yra leistinas greitis, ji turi išsiųsti vairuotojui atitinkamą pranešimą. Nors šios sistemos jau kurį laiką montuojamos transporto priemonėse, jos padidina sąnaudas, ypač taikant aktyvius grįžtamojo ryšio su pedalais arba transporto priemonės lėtėjimo metodus.
Įgaliojime taip pat reikalaujama, kad transporto priemonės iš viso 14 metų po pagaminimo išlaikytų naujausią ryšį, o jei sistemoje naudojami elektroninio žemėlapio duomenys, automobilių gamintojas septynerius metus bent kartą per metus turi nemokamai atnaujinti žemėlapį.
JAV Nacionalinė saugos taryba vadovauja grupei, vadinamai Koalicija „Kelias į nulį“. 2023 m. gruodžio mėn. koalicijai priklausantis JAV greitkelių saugumo draudimo institutas (IIHS) pareiškė, kad grupė ragina automobilių gamintojus ir reguliavimo institucijas „skatinti (ISA) ir greičio ribotuvus, kad padėtų pažaboti greičio viršijimo epidemiją, kuri nuo 2020 m. prisidėjo prie eismo įvykiuose žūstančių žmonių skaičiaus padidėjimo“. Pelno nesiekianti saugos organizacija rekomendavo įspėjamąsias arba patariamąsias ISA sistemas „kaip pradinį tašką“ keleivinėms transporto priemonėms. Komercinių transporto priemonių operatoriams ir viešiesiems transporto priemonių parkams ji rekomendavo „skatinti ISA arba greičio ribotuvus, kurie neleistų transporto priemonei viršyti nustatyto didžiausio greičio“.
Koalicijos nariai taip pat ragina Nacionalinę kelių eismo saugumo administraciją (NHTSA) nustatyti ISA veikimo standartus, reikalauti, kad visuose naujuose automobiliuose būtų įrengta ISA, ir įtraukti ISA vertinimą į naujų automobilių vertinimo programą. Kalifornijoje rengiamas įstatymo projektas, pagal kurį būtų reikalaujama, kad naujose transporto priemonėse būtų įrengta pasyvioji ISA įspėjamoji įranga; jis priimtas valstijos Senate ir gali tapti įstatymu, jei 2024 m. rugpjūčio pabaigoje jį priims Asamblėja. 2022 m. Kanados transportas pareiškė, kad taip pat svarsto, ar šios sistemos turėtų būti privalomos transporto priemonėse, įskaitant mokyklinius autobusus ir komercinius sunkvežimius, taip pat keleivines transporto priemones.