Kasmet mažėja automobilių vagysčių skaičius, todėl daugelis automobilių savininkų nesivargina savo automobiliuose įrengti papildomų apsaugos nuo vagysčių priemonių. Deja, ne visi turi tokį patogumą. Yra markių ir modelių automobilių, kurie vis dar kelia didelį vagių susidomėjimą, o gamyklinės apsaugos priemonės pasirodo esančios itin lengvai įveikiamos. Ką daryti? Galite investuoti į elektroniką, bet… yra paprastesnis būdas.
Geras vagis turėjo būti geras spynų meistras, o šiandien geras vagis turi būti daugiau IT specialistas arba bent jau gerai išmanyti skaitmeninę apsaugą.
Pagrindinė gamyklinių saugumo funkcijų problema yra…
… pakartojamumas. Kiekvienas automobilis iš gamyklos išvažiuoja su gamykloje sumontuotu imobilizatoriumi – įtaisu, kuris neleidžia automobiliui užsivesti atsitiktiniam asmeniui. Reikalas tas, kad apsaugos įtaisas visuose modeliuose veikia vienodai. Vagims užtenka išsiaiškinti modelį, kuriame jis naudojamas, ir jie gali atsisėsti į bet kurį kitą modelį kaip į savo.
Didelis patogumas – paplitusios automobilių prieigos be raktų sistemos. Norint užvesti automobilį, nereikia mechaninio raktelio, tik raktelyje esančio siųstuvo signalo. Tai yra populiaraus „lagamino“ vagystės metodo pagrindas. Vienas komplektas (vadinamasis lagaminas) yra rakteliu perduodamo signalo imtuvas ir kartu siųstuvas. Kad šis būdas veiktų, pakanka, kad jis būtų 1-2 m atstumu nuo automobilio raktelio. Prietaisas perduoda signalą didesniu atstumu – šį signalą priima antrasis vagies valdomas prietaisas. Kai antrasis vagis bus prie automobilio, automobilis pats atsidarys ir leis užvesti variklį. Galite važiuoti. Atminkite:
- niekada nelaikykite automobilio raktelių prie namų durų; vagys, bandantys pavogti automobilį iš po namo, pirmiausia pasinaudos lagaminu ir nuskaitys teritoriją aplink namų duris, kur dauguma žmonių laiko automobilio raktelius.
- jei vairuojate automobilį, kuris yra dažniausiai vagiamų modelių sąrašo viršuje, investuokite į papildomą apsaugą.
Pagrindinė papildomų saugumo funkcijų problema yra…
… taip pat pakartojamumas. Visų pirma kalbame apie įgaliotųjų dirbtuvių masiškai montuojamus apsaugos įtaisus. Jei nusipirksime papildomą signalizaciją su variklio užraktu, per valandą sumontuotą dirbtuvėse, kurios kiekvieną savaitę sumontuoja dešimtis tokių signalizacijų, galime būti tikri, kad vagis žino, kur ieškoti atskirų sistemos elementų. Nepriklausomų specialistų sumontuoti elektroniniai apsaugos įtaisai pasirodo esą veiksmingesni, tačiau ir jie nėra 100% veiksmingi, daugeliu atvejų jie yra net… vidutiniškai veiksmingi. Problema ta, kad geromis apsaugos priemonėmis kasdien naudotis yra nepatogu. Kiekvieną kartą, kai norime užvesti variklį, turime atlikti papildomus veiksmus, turime kažką prisiminti. Gera signalizacija daug kainuoja, todėl klientai renkasi paprasčiausius, pigiausius sprendimus – kol ji yra. Signalizacija taip pat gali sugesti – tokiu atveju pirmoji auka būna teisėtas automobilio savininkas.
Paprasti praeities apsaugos nuo vagysčių prietaisai – jie turi trūkumų, bet turi ir privalumų
Lietuvoje siaučiant automobilių vagysčių epidemijai, įvairūs mechaniniai apsaugos nuo vagysčių įtaisai sumušė automobilių savininkų populiarumo rekordus. Dažniausiai tai yra pavarų dėžės užraktai ir vairo užraktai. Deja, daugėja automobilių modelių, kuriuose įrengti pavarų dėžės užraktą praktiškai neįmanoma arba beprasmiška dėl plintančių automatinių pavarų dėžių, kuriose iš esmės nėra ką užrakinti. Tai, žinoma, skiriasi.
Tačiau vis dar naudojamos įvairios vairo ir pedalų spynos: jos būdavo vidutiniškai veiksmingos, nes kiekvienas geras vagis buvo puikus spynų meistras ir buvo pasirengęs sulaužyti ir išlaužti net tvirtas spynas. Šiandien vidutinis elektronikos vagis, pamatęs mechaninę vairo spynelę, ypač aukščiausios klasės, paprasčiausiai ją paleidžia: arba jis nėra kompetentingas ją išmušti, arba mieliau renkasi lengvesnį taikinį – be spynos. Tuo tarpu geras užraktas kainuoja vos šimtą eurų.
Šio tipo prietaiso trūkumai akivaizdūs: jį reikia užsidėti kiekvieną kartą, kai išlipate iš automobilio, be to, prieš užvedant automobilį jį reikia atsukti. Tačiau tai neabejotinai geras gamyklinių elektroninių apsaugos priemonių papildymas – žinoma, su sąlyga, kad kas nors bijo, jog jo automobilis bus pavogtas. Tiems modeliams, kurie dažniausiai vagiami, tai yra galimybė, kurią verta apsvarstyti.
Verta nepamiršti dar vieno mechaninės apsaugos privalumo: tokios įrangos nereikia montuoti dirbtuvėse, todėl ji neturi įtakos galimam garantijos panaikinimui, jei, pavyzdžiui, norėtume sumontuoti automobilio signalizaciją ne autorizuotose dirbtuvėse.