Nuo šiol ES vairuotojai gali pirkti padangas, žinodami, kad jos atitiks teisės aktais nustatytus minimalius stabdymo esant šlapiai kelio dangai standartus, net jei jų protektoriaus gylis yra 1,6 mm.
Priėmus naują ES reglamentą (R117-04), už Lamanšo sąsiaurio parduodamos padangos turi būti išbandytos, kad visą jų eksploatavimo laiką būtų užtikrintas toks pat minimalus stabdymo šlapiu oru reikalavimas kaip ir naujų padangų. Anksčiau taisyklėse buvo nustatytas tik minimalus stabdymo efektyvumas, kai padangos buvo naujos.
Tačiau naujoji priemonė įgyvendinama ne tik siekiant pagerinti saugą, bet ir dėl to, kad ES nori sumažinti aplinkai daromą žalą dėl per anksti atiduodamų į metalo laužą ar perdirbamų padangų. Ji mano, kad jei vartotojai labiau tikės padangų eksploatacinėmis savybėmis esant mažesniam protektoriaus gyliui, jie bus mažiau linkę anksčiau laiko jas atiduoti į metalo laužą ir pirkti naujas.
Šiuo metu, padangų gamintojo „Michelin“ skaičiavimais, 50 proc. automobilių padangų nuimama ir pakeičiama, kol jų likutinis protektoriaus gylis nesiekia 3 mm. Tai vis dar gerokai viršija teisės aktais nustatytą minimalų protektoriaus gylį, kuris Lietuvoje yra 1,6 mm. „Michelin“ teigia, kad taikant naująjį reglamentą padangų suvartojimas Europoje gali sumažėti net 128 milijonais vienetų, o išmetamo CO2 kiekis atitinkamai sumažėtų 6,6 mln. metrinių tonų.
„Michelin“ teigia, kad jei ši priemonė būtų įgyvendinta visame pasaulyje, skaičiai būtų dar stulbinamesni – kasmet būtų sumontuojama 400 mln. padangų mažiau, o išmetamo CO2 kiekis sumažėtų 35 mln. metrinių tonų. Tai prilygsta šešių mėnesių Niujorko miesto išmetamo CO2 kiekiui.
Dar neaišku, ar dėl padidinto eksploatacinių savybių reikalavimo padidės vartotojų išlaidos, tačiau 2017 m. gegužės mėn., kai ES svarstė pakeitimus, „Ernst & Young“ ataskaitoje teigiama, kad ilgesnis padangų eksploatavimo laikas galėtų padėti vartotojams sutaupyti 7 mlrd. eurų per metus.