Kadaise automobilių gamybos įmonės nevengdavo gaminti didelių variklių. Štai didžiausi 20 populiarių gamintojų galios agregatai.
Automobilių variklių tobulėjimas natūraliai lėmė, kad dabar automobilius varo palyginti nedideli, bet galingi varikliai. Priešingai nei prieš kelis dešimtmečius, kai automobiliai turėjo didžiulius, bet neefektyvius varomuosius agregatus. Tačiau dabartinę mažinimo tendenciją lemia ne tik tai, kad nebereikia didelių variklių (net ir mažesni išvysto pakankamą galią), bet visų pirma pareiga laikytis griežtų išmetamųjų teršalų standartų – tada mažinimas tampa būtinybe. Todėl dabar sunku rasti naujų automobilių su 6 cilindrų varikliais, jau nekalbant apie V8 ar V12 variklius. Vis rečiau pasitaiko net automobilių, kurių variklio darbinis tūris viršija 2 litrus.
Tačiau anksčiau buvo visai kitaip, nes 5, 6, 7 ar daugiau litrų darbinio tūrio varikliai buvo montuojami į lengvuosius automobilius, kartais masiškai. Surinkome 20 populiarių automobilių gamintojų istorijoje didžiausius variklius, kurie atsidūrė masinės gamybos modeliuose. Kuris iš jų gali pasigirti sukūręs įspūdingiausią variklį? Kviečiame skaityti toliau.
„Alfa Romeo“ – 6.3 R6 variklis
„Alfa Romeo“, kaip ir keletas kitų šiame sąraše esančių automobilių gamintojų, pirmaisiais XX a. dešimtmečiais gamino itin didelius variklius. Didžiausias iš jų buvo montuojamas į G1 modelį 1921-1923 m. Šis 6 cilindrų eilinis agregatas turėjo 70 AG ir galėjo įsibėgėti iki maždaug 138 km/h.
„Audi“ – 6.3 W12 variklis
6.3 FSI yra unikalus variklio agregatas, naudojamas „Audi A8 L“ D4 kartos automobilyje. Tai ne kas kita, kaip W12 variklis, žinomas iš „Volkswagen Touareg“ ir „Phaeton“, tik jo darbinis tūris padidintas nuo 5998 cm³ iki 6299 cm³. Jis išvysto 500 AG ir 625 Nm be papildomo pripūtimo.
BMW – 6.75 V12 variklis
BMW gamina įspūdingiausią iki šiol savo variklį… Tai 12 cilindrų N74 agregatas, kurio darbinis tūris 6,0, 6,6 arba 6,75 litro. Šiuo metu gaminamas tik pastarasis, naudojamas „Rolls-Royce“ modeliuose. Jis išvysto 563 AG ir 900 Nm sukimo momentą (dėl dviejų turbokompresorių).
„Citroen“ – 3.0 V6 variklis
Didžiausias variklis „Citroen“ istorijoje yra… dyzelinis. Tiksliau, tai 3.0 HDi V6, daugiausia žinomas iš C6 limuzino, bet siūlomas ir pigesniame C5. Juose jis išvystė apie 240 AG ir veikė kaip galingiausias variklis gamoje. Jis taip pat buvo montuojamas į „Peugeot“, „Jaguar“ ir „Land Rover“ automobilius.
„Fiat“ – 6.8 V12 variklis
Nedaug kas žino, kad „Fiat“ turi patentuotą V12 variklį. Jis buvo montuojamas 1920-ųjų pradžioje gaminamame „Fiat 520“, vadinamame „Super Fiat“. Jo darbinis tūris buvo 6,8, jis išvystė 90 AG ir leido šiam automobiliui įsibėgėti iki 120 km/val. Buvo pagaminti tik 5 tokie automobiliai, o vėlesniais metais „Fiat“ palaipsniui „perėjo“ prie mažesnių, įperkamesnių automobilių.
„Ford“ – 7,5 V8 variklis
Iš pradžių „Ford“ savo didžiausią variklį (7,5 l V8) naudojo „Lincoln“ ir „Mercury“ markės automobiliuose, o vėliau ir modeliuose su savo logotipu (pvz., „Thunderbird“ ir F serijos pikapuose). Tai vyko daugiausia septintajame dešimtmetyje.
„Honda“ – 3,9 V8 variklis
Geriausias „Honda“ variklis yra visai ne „Legend“ 3,7 V6 variklis. Dar didesnis agregatas buvo naudojamas „Honda Crossroad“, kuris buvo… Japonijos rinkai skirtas „Land Rover Discovery I“. Šiame automobilyje buvo tik vienas variklis – minėtasis 3,9 V8, išvystantis 182 AG.
„Land Rover“ – 5.0 V8 variklis
5 litrų V8 variklis „Land Rover“ pasirodė 2009 m. Daugiausia jis buvo montuojamas į aukštesnės klasės „Range Rover“ modelius, kuriuose jis pasižymėjo įspūdingomis charakteristikomis, pavyzdžiui, „Range Rover Sport SVR“ modelyje, įmontavus kompresorių, jis išvystydavo iki 575 AG.
„Lexus“ – 5.7 V8 variklis
Didžiausias variklis „Lexus“ markės istorijoje buvo skirtas prabangiam „visureigiui“ LX, konkrečiai trečios kartos modeliui. Kalbame apie 5,7 V8, kuris išvystė 367 AG ir 530 Nm sukimo momentą. Jis taip pat buvo montuojamas į „Toyota Land Cruiser J20“.
„Mercedes“ – 7.7 R8 variklis
Didžiausias „Mercedes“ variklis buvo montuojamas į 770-ąjį modelį (W150), vadinamą „Grosser“, kas vokiškai reiškia „didesnis“. Pradžioje jis išvystė 155 AG, o dėl pasirenkamo (vėliau standartinio) Rootso kompresoriaus laikinai pasiekė 230 AG. Daugiau kaip tris tonas sveriantis automobilis galėjo įsibėgėti iki 170 km/val.
„Nissan“ – 5.6 V8 variklis
„Infiniti“ 5,6 l variklis laikomas didžiausiu „Nissan“ gaminamu didelės apimties varikliu. Jis daugiausia buvo naudojamas „Navara“ pikape, tačiau taip pat buvo naudojamas visureigiuose, pavyzdžiui, „Armada“ ir „Patrol“, ir net „Pathfinder“.
„Opel“ – Variklis 6.0 (8 cilindrų)
„Opel“ savo asortimente taip pat turi 6 litrų variklį. Jis buvo naudojamas 1928-1929 m. „Regent“ modelyje. 108 arklio galių variklis „Regent“ galėjo įsibėgėti iki maždaug 130 km/val. Perėmus „Opel“, „General Motors“ įsakė visus „Regent“ modelius atiduoti į metalo laužą, todėl iki šių dienų neišliko nė vieno.
„Peugeot“ – 11.1 R6 variklis
Tiesa, tai buvo labai seniai, tačiau „Peugeot“ gali pasigirti sukūrusi net 11,1 litro darbo tūrio variklį. Jis buvo montuojamas į 1908 m. 105 tipo modelį. Jis išvystė apie 60 AG ir leido pasiekti 100 km/h barjerą. Deja, jo nuotraukos neturime.
„Porsche“ – 5,7 V10 variklis
2004-2007 m. „Porsche“ mažomis serijomis gamino „Carrera GT“ modelį (galiausiai buvo pagaminta 1270 egzempliorių). Jis turėjo 5,7 l V10 variklį, išvystantį 612 AG, leidžiantį pasiekti maksimalų 330 km/h greitį. Beveik pusė pagamintų „Porsche Carrera GT“ modelių pirkėjus rado JAV.
„Renault“ – 9.1 variklis (6 cilindrų)
Prieš pradėdama kurti masinei rinkai skirtus automobilius, „Renault“ praėjusio amžiaus pradžioje gamino išties didžiulius variklius. Pavyzdžiui, 1911-1928 m. gaminti „Renault 40CV“ 7.5 ir 9.1 agregatai: tinkamai modifikuotas automobilis per 24 valandas nuvažiuodavo beveik 4 200 km ir važiuodavo vidutiniu beveik 174 km/h greičiu.
„Saab“ – 6.0 V8 variklis
Tiesa, tai ne „Saab“ dizainas, o 6 litrų variklis, kuris išėjo iš „General Motors“ „rankų“ ir buvo naudojamas JAV rinkai skirtame visureigyje 9-7X. Įdomu tai, kad jis taip pat buvo naudojamas „Chevrolet Corvette“. 9-7X su šiuo varikliu taip pat yra galingiausias kada nors pagamintas serijinės gamybos „Saab“.
„Subaru“ – 3.6 B6 variklis
„Subaru“ neturi turtingos didelių variklių gamybos istorijos. Didžiausio titulas atitenka 6 cilindrų 3,6, kuris – tradiciškai šiai markei – yra bokseris. Jis atsidūrė po tokių automobilių, kaip „Subaru Legacy“, „Outback“ ir „Tribeca“, pagamintų po 2010 m., variklių dangčiais.
„Toyota“ – 5.7 V8 variklis
„Toyota“ nesileidžia į kompromisus, kai kalbama apie savo „visureigių“ variklius – tokie modeliai kaip „Sequoia“ ir „Tundra“ po variklio dangčiu turi 5,7 litro V8 variklį, kurio galia yra tiesiog „meškiška“. Galingas agregatas (išvystantis iki 450 AG) taip pat montuojamas į „Toyota Land Cruiser“ ir „Lexus LX“ dvynius.
„Volkswagen“ – 6.0 W12 variklis
Automobilių aistruoliai neabejotinai žino 6 litrų W12 variklį, kuris demonstruoja „Volkswagen“ inžinerinius gebėjimus. Dar prieš keliolika metų šis variklis buvo naudojamas „Phaeton“ ir „Touareg“ variklių gamose. Juose jis išvystė atitinkamai 420 AG ir 450 AG.
„Volvo“ – 4.4 V8 variklis
„Volvo“ niekada negarsėjo dideliais varikliais, palyginti su savo pagrindiniais konkurentais. Grandioziškiausi yra pirmosios kartos XC90 ir antrojo S80 modelio varikliai. Kalbame apie „Yamaha“ sukurtą 315 AG 4,4 V8 variklį.