Panaikinus subsidijas elektra varomiems automobiliams, jų pardavimas Vokietijoje smarkiai sumažėjo. Tačiau naudotų elektromobilių padėtis dar blogesnė – 2 iš 3 pardavėjų nenori jų priimti į atsiskaitymus.
Naudoti elektromobiliai, ypač senesnės kartos, naudotų automobilių rinkoje nėra labai patrauklūs. Taip yra daugiausia dėl pasenusios jų jėgos agregatų ir ypač akumuliatorių technologijos.
Pardavėjai nenori naudotų elektrinių automobilių
Vokietijos prekybos žurnalo „kfb-betrieb“ ir bendrovės „Vogel Research“ atlikta apklausa rodo, kad 68,7 proc. automobilių pardavėjų nenori priimti naudotų elektromobilių mainais į naują automobilį.
51,1 proc. iš jų naudoti elektromobiliai yra „praktiškai neparduodami“. – praneša Vokietijos portalas „Stern“. Iš tiesų pardavėjai pripažįsta, kad perparduodant naudotus elektromobilius taikomos labai didelės nuolaidos – vidutiniškai 27 proc. numatytos perpardavimo kainos.
Šių metų birželį lygiai 80,2 proc. Vokietijos prekiautojų pripažino, kad pardavinėdami naudotus elektromobilius patyrė nuostolių. Iš jų 61,1 proc. teigia patyrę didelį nuostolį, o 19,1 proc. teigia patyrę nedidelį nuostolį.
„Todėl mažmeninės prekybos požiūriu naudotos elektrinės transporto priemonės nėra labai patraukli prekė. Geri automobiliai yra geri automobiliai tik tada, kai jie gerai parduodami“, – žurnalo „Stern“ puslapiuose teigia pramonės organizacijos „Deutsche Automobil Treuhand“ (DAT) atstovas.
Seni elektromobiliai – plėtros aukos
„Mano nuomone, pirmos kartos naudotos elektrinės transporto priemonės yra sparčios technologinės plėtros aukos, ypač naudotų automobilių rinkoje“, – savo ruožtu sako analitinės bendrovės „Arthur D. Little“ automobilių ekspertas Phillipas Seidelis.
Naujausios kartos elektra varomų automobilių nuotolis yra didesnis nei senesnių modelių, jie greičiau įkraunami ir turi daug modernesnes transporto priemonėje įdiegtas technologijas.