Ketvirtadienį BMW pranešė apie mažesnę, nei tikėtasi, antrojo ketvirčio pelno maržą pagrindiniame automobilių segmente, o tai neigiamai paveikė jos akcijas, nes padidėjusi konkurencija ir silpnesnė paklausa Kinijoje neigiamai veikia šį sektorių.
Vokietijos automobilių gamintojos pelno prieš palūkanas ir mokesčius (EBIT) marža automobilių segmente sumažėjo iki 8,4 proc. nuo 9,2 proc. per tą patį praėjusių metų laikotarpį ir neatitiko 8,7 proc., kaip tikėjosi analitikai, rodo bendrovės sudarytas konsensusas.
07.27 val. Grinvičo (GMT) laiku akcijos buvo 3,8 proc. pigesnės.
BMW ir jos bendraamžiai patiria spaudimą savo pagrindinėje rinkoje Kinijoje, kur vietos automobilių gamintojai didina pigesnių elektrinių transporto priemonių dalį ir verčia Europos konkurentus mažinti kainas.
Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius Miunchene įsikūrusio automobilių gamintojo pardavimai Kinijoje sumažėjo 4%, tačiau šiame regione jis pasiekė geresnių rezultatų nei „Volkswagen“ ir „Mercedes“” (MBGn.DE), atverti naują skirtuką.”.
BMW tikisi, kad trečiąjį ketvirtį ekonominė padėtis Kinijoje stabilizuosis, sakoma BMW pranešime.
Didelis elektromobilių augimas
Automobilių gamintojams daromas spaudimas didinti elektromobilių pasiūlą, nes nuo ateinančio dešimtmečio vidurio Kinijoje, Europos Sąjungoje ir kai kuriose JAV valstijose bus uždrausta pardavinėti naujus iškastinį kurą išmetančius automobilius.
BMW, kurios didelės investicijos į modelių atnaujinimą taip pat turėjo įtakos antrojo ketvirčio rezultatams, pastebi didelę savo visiškai elektrinių modelių paklausą, kuri išskiria bendrovę iš konkurentų.
„Mūsų nuomone, e. mobilumas ir toliau išliks pagrindine ateities varomąja technologija ir pagrindine mūsų augimo varomąja jėga“, – kalbėdamas investuotojams sakė generalinis direktorius Oliveris Zipse ir pridūrė, kad BMW yra trečias pagal dydį pasaulyje e. automobilių gamintojas.
Pirmąjį 2024 m. pusmetį BMW ir mažesni „Mini“ bei „Rolls-Royce“ prekės ženklai grynai elektrinių automobilių pardavimus padidino ketvirtadaliu – iki šiek tiek daugiau nei 190 000.
Finansų vadovas Walteris Mertlas, atkreipdamas dėmesį į platesnius struktūrinius sunkumus automobilių sektoriuje, teigė, kad BMW savo tiekimo grandinėje sulaukia papildomų paramos prašymų.
Grupė laikėsi 2024 m. prognozių ir nurodė šiek tiek sumažėsiantį ikimokestinį pelną, darant prielaidą, kad geopolitinė ir makroekonominė padėtis nepablogės, sakė Mertl.
Bendrovės planuojama visų metų EBIT marža automobilių segmente yra 8-10 proc.