Pietų Korėjos pareigūnai diskutavo apie elektrinių transporto priemonių saugumą ir apie tai, ar reikalauti, kad automobilių gamintojai atskleistų baterijų markes, didėjant vartotojų susirūpinimui po to, kai požeminiame garaže kilęs gaisras smarkiai apgadino daugiabučių namų kvartalą.
Rugpjūčio 1 d. kilusį gaisrą, kuris, kaip paaiškėjo, savaime įsiplieskė po gyvenamuoju namu stovėjusiame automobilyje „Mercedes-Benz EV“, pavyko užgesinti per aštuonias valandas, per kurias buvo sunaikinta arba apgadinta apie 140 automobilių, o kai kurie gyventojai buvo priversti persikelti į pastoges.
Susitikimui, kuriame taip pat dalyvauja transporto ir pramonės ministerijos bei nacionalinė priešgaisrinė agentūra, vadovauja šalies aplinkos viceministras, o vyriausybė netrukus turėtų paskelbti naujas taisykles, sakė pareigūnas.
Rugpjūčio 13 d. Transporto ministerijos pareigūnai surengs derybas su automobilių gamintojais, įskaitant „Hyundai“, „Mercedes“ ir „Volkswagen Group“, kad aptartų pasiūlymą atskleisti elektra varomuose automobiliuose naudojamų akumuliatorių markes, teigiama žiniasklaidos pranešimuose.
Ministerija nedelsdama nepateikė komentarų dėl šių pranešimų. „Hyundai“, „Mercedes“ ir „VW Group“ iš karto neatsakė į prašymą pakomentuoti.
Žiniasklaidoje paskelbti vaizdai, kuriuose matyti dešimtys apdegusių automobilių, iš kurių per gaisrą automobilių stovėjimo aikštelėje liko tik metaliniai rėmai, pakurstė vartotojų baimę dėl elektra varomų automobilių, kuri, tikėtina, padidėjo, nes Pietų Korėjoje daug žmonių gyvena daugiabučiuose, po kuriais dažnai yra automobilių stovėjimo aikštelės.
Šio mėnesio pradžioje automobilių stovėjimo aikštelėje užsidegė elektrinis krosoveris „Kia EV6“ su Pietų Korėjos akumuliatorių gamintojo „SK On“ akumuliatoriais, pranešė ugniagesiai.
Automobilių ekspertai teigia, kad elektromobiliai dega kitaip nei automobiliai su vidaus degimo varikliais, o gaisrai dažnai trunka ilgiau ir juos sunkiau užgesinti, nes jie linkę vėl įsiliepsnoti.
Vasario mėn. paskelbtoje Seulo metropolijos priešgaisrinės apsaugos ir nelaimių štabo ataskaitoje teigiama, kad 2013-2022 m. Pietų Korėjoje požeminėse automobilių stovėjimo aikštelėse kilo 1399 gaisrai, iš kurių 44 proc. kilo dėl transporto priemonių.
Institucijos teigimu, 53 proc. automobilių gaisrų požeminiuose garažuose kilo dėl elektros šaltinių.
Praėjusią savaitę laikraštis „Chosun Ilbo“ pranešė, kad Pietų Korėja planuoja reikalauti, kad elektromobilių gamintojai atskleistų, kokios markės akumuliatoriai naudojami automobiliuose.
Šiuo metu automobilių gamintojai turi pateikti tam tikrą informaciją apie transporto priemones, pvz., degalų naudojimo efektyvumą, tačiau tik ribotą informaciją apie akumuliatorius ir neprivalo nurodyti gamintojų, rašo laikraštis.
Šeštadienį „Hyundai“, gavusi daugybę užklausų apie elektromobilių baterijų gamintojus, savo interneto svetainėje nurodė akumuliatorių, naudojamų 13 elektromobilių modelių, įskaitant tris „Genesis“ prekės ženklo modelius, gamintojus.
„Hyundai“ ir „Genesis“ elektromobiliuose naudojamos tokių bendrovių kaip Pietų Korėjos „LG Energy Solution“ ir „SK On“, taip pat Kinijos CATL baterijos.
Osano universiteto automobilių inžinerijos profesorius Moon Hak-hoon teigė, kad vien tik reikalavimas, kad automobilių bendrovės nurodytų elektromobilių baterijos markę, neužkirs kelio gaisrams. Tačiau būtų naudingiau sertifikuoti kiekvienos markės akumuliatorių gaisro pavojų, sakė jis.
Park Moon-woo, pagrindinis ataskaitos dėl reagavimo į gaisrus požeminiuose garažuose, autorius, teigė, kad informacijos atskleidimas suteiktų pirkėjams daugiau pasirinkimo galimybių, tačiau pažymėjo, kad šiuo metu nėra galutinių duomenų apie tai, kurių markių elektromobilių akumuliatoriai yra labiau linkę į gaisrus.