• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
Sekmadienis, 11 spalio, 2026
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Technologijos
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Padangos
      • Vaizdo registratoriai
      • Varikliai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

2025 m. mokesčių įstatymų naujovės: Pagrindiniai transporto priemonių atskaitymų ir taisyklių pakeitimai

pagal Michal Kovalčiuk
2024.11.09, 15:00
Naujienos
A A
0
Seimas nebesuteiks mokesciu inspektoriams igaliojimu tikrinti vairuotojus
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo 2025 m. sausio 1 d. pagal Pelno mokesčio įstatymą (PMĮ) bus taikomos naujos taisyklės dėl lengvųjų automobilių pirkimo ir nuomos. Šie pakeitimai pirmiausia turės įtakos su automobilių įsigijimu susijusių iš mokesčių atskaitomų išlaidų apskaičiavimui, taip pat nusidėvėjimo išlaidoms, o patikslinimai bus susieti su išmetamo CO2 kiekiu ir pirkimo kainos ribomis.

CO2 emisijos ir pirkimo kainos ribos

dyzelinio automobilio co2 testas
Transporto priemonės CO2 testas

Nuo 2025 m. įsigyjant lengvąjį automobilį, tik dalis pirkimo kainos galės būti priskiriama prie mokesčių atskaitomų išlaidų. Atskaitoma suma priklausys nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio. Išmetamųjų teršalų kiekis nustatomas remiantis Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registravimo mokesčio įstatyme nustatyta tvarka. Automobiliams, kurių išmetamųjų teršalų kiekis didesnis, bus taikoma mažesnė atskaitoma dalis, o automobiliams, kurių išmetamųjų teršalų kiekis mažesnis, bus galima taikyti didesnę atskaitomą sumą.

Nusidėvėjimo apskaičiavimas

Lengviesiems automobiliams, įsigytiems nuo 2025 m. sausio mėnesio, nusidėvėjimo skaičiavimui bus taikomi nauji apribojimai. Automobilio įsigijimo kainos dalis, viršijanti CO2 išmetamų teršalų ribą, negalės būti priskiriama nusidėvėjimo atskaitymams. Tik dalis, atitinkanti nustatytas ribas, bus amortizuojama pagal standartines taisykles.

Mokesčių režimas automobiliams, viršijantiems CO2 ribas

automobilio ismetimo sistema co2
Nuotrauka: Lightspruch / Shutterstock

Po 2025 m. sausio mėn. įsigytų automobilių pirkimo kainos dalis, viršijanti CO2 išmetimo ribą, bus laikoma neatskaitoma. Apskaičiuojant apmokestinamąsias pajamas, ši neatskaitoma suma bus priskiriama neatskaitomoms išlaidoms.

Automobilių, kurių išmetamo CO2 kiekis viršija normą, nuoma

Tais atvejais, kai pirkimo kainos riba viršijama, įmonės negali priskirti per didelės dalies apmokestinamosioms pajamoms. Tai reiškia, kad tokių automobilių nusidėvėjimas bus taikomas tik tai įsigijimo kainos daliai, kuri atitinka PMĮ 30-2 straipsnyje nustatytas ribas.

N1 klasės transporto priemonėms taikomos išimtys

Įsigyjant N1 klasės transporto priemones (lengvąsias komercines transporto priemones), PMĮ 30-2 straipsnyje nustatyti nusidėvėjimo apribojimai nebus taikomi, jei transporto priemonės atitiks Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nustatytus kriterijus. Šioms transporto priemonėms nebus taikomi tie patys nusidėvėjimo apribojimai, pagrįsti CO2, kurie taikomi įprastiems lengviesiems automobiliams.

Automobilių lizingo išlaidos ir CO2 ribos

Jei automobilis nuomojamas lizingu, apskaičiuojant atskaitytinas lizingo išlaidas taikomos tos pačios išmetamųjų teršalų ribos. Pavyzdžiui, jei automobilio pirkimo kaina viršija leistiną išmetamo CO2 kiekio ribą (pvz., 25 000 EUR), mėnesio atskaitytinos lizingo išlaidos bus apskaičiuojamos remiantis leistina pirkimo kaina, padalinta iš turto naudingo tarnavimo laiko metais.

Ilgalaikių sutarčių lizingo išlaidų atskaitymas

Iki 2025 m. sausio mėn. sudarytoms ilgalaikėms lizingo sutartims, kurios buvo pratęstos įsigaliojus naujoms taisyklėms, bus taikomi tie patys atskaitytinų lizingo sąnaudų apribojimai. Tačiau galiojančioms sutartims, kurios nebus pratęstos, šie nauji apribojimai nebus taikomi.

Nauji pelno mokesčio tarifai

Be to, kad pasikeis transporto priemonių išlaidų apmokestinimas, bus pakoreguoti ir pelno mokesčio tarifai. Nuo 2025 m. sausio mėn. standartinis pelno mokesčio tarifas bus 16 %. Mažesnėms įmonėms, kuriose dirba mažiau nei 10 darbuotojų ir kurių metinės pajamos neviršija 300 000 EUR, bus taikomas lengvatinis 6 % tarifas.

Nulinio procento mokesčio tarifas pradiniais laikotarpiais

Pirmuoju mokestiniu laikotarpiu įmonėms ir toliau bus taikomas 0 proc. mokesčio tarifas apmokestinamosioms pajamoms. Ši nuostata nesikeičia net ir įvedus naujus tarifus.

Mokesčių poveikis transporto priemonių pardavimui

pirkimo pardavimo sutartis
Pirkimo-pardavimo sutartis

Jei automobilis parduodamas jo nusidėvėjimo laikotarpiu, likutinė vertė (suma, likusi po nusidėvėjimo) bus apmokestinama. Automobilio pardavimas bus pripažintas kapitalo prieaugiu, o pirkimo ir pardavimo kainų skirtumas bus apmokestinamas pagal PMĮ nuostatas dėl kapitalo prieaugio.

PVM apmokestinimas

Nuo 2025 m. sausio mėn. įmonės negalės pretenduoti į PVM atskaitą už įsigytus automobilius, viršijančius leistinas ribas pagal išmetamo CO2 kiekį. Bus galima atskaityti tik PVM dalį, atitinkančią atskaitomą automobilio pirkimo kainos dalį. Pavyzdžiui, jei automobilis įsigyjamas už 108 900 eurų, o leistina atskaitos riba yra 50 000 eurų, teisę į PVM atskaitą turės tik 50 000 eurų atitinkanti PVM dalis, o likusi dalis negalės būti atskaitoma.

Išvada

Šiomis naujomis taisyklėmis siekiama suderinti pelno mokesčio lengvatas su aplinkos tvarumo tikslais. Po 2025 m. sausio mėn. transporto priemones įsigijusios įmonės, apskaičiuodamos atskaitytinas išlaidas, įskaitant nusidėvėjimo ir išperkamosios nuomos sąnaudas, turės atsižvelgti į išmetamo CO2 kiekį. Be to, mažosioms įmonėms bus taikomas mažesnis mokesčio tarifas, o tos, kurios įsigyja automobilius, viršijančius CO2 ribas, turėtų numatyti mokesčių deklaracijų koregavimus. Straipsnio šaltinis: Valstybinė mokesčių inspekcija.

Šaltinis: VMI.LT
Žymos: co2mokesčiaivmi
Dalintis108DalintisSiųstiDalintis19

Taip pat skaitykite

Priekabą pasiskolinusiems vairuotojams gresia dvi baudos už tą patį reisą

Nuo spalio 5 d. keliuose – patikra, dėl kurios tūkstančiams vairuotojų gresia bauda

Prie „Stop“ ženklo sustojote ne prieš baltą liniją? Bauda gresia net ir visiškai sustojus

Šeši prancūziški universalai, kurių geriau nepirkti – priežastys nustebina net mechanikus

Dažniausia vairuotojų klaida renkantis universalias padangas

Vairuotojai privalo praleisti ir į perėją dar nežengusį pėsčiąjį – KET nurodo, kada

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Agresijos protrūkis Vilniuje konflikte vienas iš vairuotojų panaudojo elektrošoką

Agresijos protrūkis Vilniuje – konflikto metu vienas iš vairuotojų panaudojo elektrošoką

0

BMW vairuotojas Palangos aplinkkelyje apvažiavo per kelkraštį kelkrastis avarine juosta

BMW vairuotojas Palangos aplinkkelyje apvažiavo per kelkraštį

0

Įžūlus manevras Regitros aikštelėje Vilniuje moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį 1

Įžūlus manevras „Regitros“ aikštelėje Vilniuje – moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį

2

ferrari elektromobilis elektromobiliai logotipas

„Ferrari“ atsisakė jam parduoti automobilį: milijonierius padavė gamintoją į teismą

0

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Esmyn.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
Telefono laikiklis automobiliui
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Padangos
    • Vaizdo registratoriai
    • Varikliai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.