Vokietijos techninė organizacija TUV paskelbė naujausią savo ciklinės transporto priemonių defektų ataskaitos leidimą – TUV 2025. Dabartinė apžvalga pagrįsta maždaug 10,2 mln. privalomųjų techninių apžiūrų, atliktų Vokietijoje nuo 2023 m. birželio mėn. iki 2024 m. liepos mėn. Kurių Vokietijos diagnostikos specialistų tikrintų automobilių techninės apžiūros rezultatai dažniausiai buvo neigiami?
Šių metų rezultatai šiek tiek prastesni nei ankstesnių metų. TUV duomenys rodo, kad 20,6 proc. Vokietijoje patikrintų automobilių nepraėjo techninės apžiūros, t. y. 0,1 proc. daugiau nei pernai. Tai iš dalies gali būti susiję su Vokietijos transporto priemonių parko senėjimu. Vidutinis visoje Oderio žemėje registruotų automobilių amžius jau viršija 10,1 metų.
Amžius ir transporto priemonės būklė. Šie duomenys verčia susimąstyti
TUV duomenys puikiai parodo, kokią didelę įtaką automobilio amžius turi jo techninei būklei. Vokietijoje 6,4 proc. dvejų-trejų metų senumo automobilių, kurių daugeliui dar galioja garantija, neišlaikė privalomosios techninės apžiūros.
8-9 metų amžiaus automobilių atveju šis rodiklis siekė 23 %, o seniausioje tirtoje amžiaus grupėje – 12-13 metų amžiaus automobiliuose – net 28,1 %. Tai reiškia, kad kas trečias automobilis Vokietijoje nebuvo patikrintas.
Labiausiai nepatikimi automobiliai – TUV 2025 ataskaita
Labiausiai nepatikimi 2-3 metų senumo automobiliai
- Tesla Model 3 (14,2 proc. su rimtais defektais)
- Ford Mondeo (13,2 proc. su rimtais defektais)
- Skoda Scala (11,8 proc. su rimtais defektais)
Daugiausia defektų turintys 4-5 metų amžiaus automobiliai
- Tesla Model 3 (19,7 proc. su rimtais defektais)
- Volkswagen Sharan (17,7 proc. su rimtais defektais)
- 5/6 serijos BMW (17,7 proc. su rimtais defektais)
Daugiausia defektų turintys 6-7 metų amžiaus automobiliai
- Dacia Dokker (26,5 proc. rimtų defektų)
- Dacia Duster (24,3 proc. rimtų defektų)
- 5/6 serijos BMW (23,6 proc. rimtų defektų)
Daugiausia defektų turintys 8-9 metų amžiaus automobiliai
- Dacia Dokker (30,9 proc. su rimtais defektais)
- Dacia Duster (29,7 proc. su rimtais defektais)
- Dacia Sandero (28,6 proc. su rimtais defektais)
Daugiausia defektų turintys 10-11 metų amžiaus automobiliai
- Dacia Logan (39,6 proc. su rimtais defektais)
- Dacia Duster (34,1 proc. su rimtais defektais)
- Renault Twingo (33,0 proc. su rimtais defektais)
Daugiausia defektų turintys 12-13 metų amžiaus automobiliai
- Renault Twingo (41,5 proc. su rimtais defektais)
- Dacia Logan (41,0 proc. su rimtais defektais)
- Renault Clio (39,8 proc. su rimtais defektais)
2025 m. TUV klaidų ataskaita: daugiausiai problemų turintis prekės ženklas
TUV duomenys grindžiami privalomomis techninėmis apžiūromis, todėl prasti „Dacia“ rezultatai neturėtų stebinti. Biudžetinis prekės ženklas dažnai patenka į vairuotojų, kurie negali sau leisti remontuoti savo transporto priemonės autorizuotuose autoservisuose, rankas, o su amžiumi šis procesas tik intensyvėja.
Neįmanoma nepastebėti, kad pirmasis iš „Dacias“ modelių – naudingasis „Dokker“ – atsiduria tik 6-7 metų amžiaus kategorijos labiausiai sugedusių automobilių viršūnėje. Tai laikas, kuriam pasibaigus baigiasi finansavimas ir – po intensyvaus naudojimo įmonėje laikotarpio – automobilis paprastai jau būna kito savininko rankose.
Tačiau, kita vertus, rezultatai liudija, kad „Renault“ automobiliai nėra patys patvariausi, nes prasčiausiai reitinge pasirodžiusio „Renault Twingo“ (41,5 proc. automobilių, kurių rezultatai buvo neigiami, buvo 12-13 metų amžiaus) vidutinė rida buvo 110 000 km. Antrojo pagal dydį „Dacia Logan“ (41 proc. su rimtais defektais) vidutinė rida buvo 146 000 km, o „Renault Clio“ (39,8 proc. su rimtais defektais) – 116 000 km. Palyginimui, vienų iš geriausiai įvertintų šio amžiaus automobilių – „Mitsubishi AXS“ (19,6 proc. automobilių su rimtais defektais) ir „Volkswagen Golf Plus“ (20,6 proc. automobilių su rimtais defektais) – vidutinė rida atitinkamai buvo tokia pati: 146 000 km (ASX) ir 115 000 km (Golf Plus).
„Tesla“ kaip „Dacia“. Muskas pažemintas Vokietijoje
Tačiau milžinišką nesėkmę galima pasakyti apie „Tesla“ prekės ženklą ir jo populiariausią modelį – „Tesla Model 3“. Jis ne tik pripažintas labiausiai defektuotu elektromobiliu, bet ir elektromobilių gerbėjų trokštama transporto priemonė atsidūrė labiausiai defektuotų automobilių viršūnėje dviejose amžiaus kategorijose: tarp 2-3 metų amžiaus automobilių (vidutinis „Tesla Model 3“ defektyvumas – net 14,2 proc.) ir tarp 4-5 metų amžiaus automobilių. Pastarojoje kategorijoje populiarusis elektromobilis pasižymėjo 19,7 proc. defektyvumu, t. y. didesniu nei vidutiniškai 8 ir 9 metų amžiaus automobilių ir 0,1 proc. didesniu nei 13 metų amžiaus „Mitsubishi ASX“.