Nors Europos elektromobilių rinka kas mėnesį mažėja, vis daugiau klientų renkasi hibridinius automobilius. Analitikų bendrovės „Dataforce“ duomenys rodo, kad populiariausi yra elektrifikuoti krosoveriai, kurių pardavimai per paskutinius 10 mėnesių 2024 m. išaugo daugiau kaip 26 proc.
Pastaraisiais mėnesiais elektromobiliai nebuvo labai populiarūs tarp Europos pirkėjų. Neseniai paskelbtoje Europos automobilių gamintojų asociacijos ataskaitoje aiškiai matyti, kad nulinės emisijos modelių pardavimai kas mėnesį mažėja, o 2024 m. trečiąjį ketvirtį, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo daugiau kaip 11 proc. Tai taip pat reiškia, kad vien ES elektromobilių rinkos dalis sumažėjo nuo 13,5 proc. 2023 m. liepą iki 12,1 proc. šiandien. Reklama
Europiečiai stato ant hibridų. Geriausi krosoveriai
Tačiau susidomėjimas hibridais nuolat auga. Tyrimų bendrovės „Dataforce“ duomenimis, elektrifikuotų automobilių pardavimai pastebimai auga, o geriausiai sekasi miesto krosoveriams. Jų pardavimai per 10 paskutinių 2024 m. mėnesių išaugo daugiau kaip 26 proc.
„Toyota“ ir „Lexus“ hibridiniai automobiliai sudaro didelę dalį Europos rinkoje – net 75 proc. Nuo šių metų pradžios Europoje parduoti 683 409 šių markių elektrifikuoti automobiliai, t. y. 11 proc. daugiau nei 2023 m. sausio-rugsėjo mėn. Populiariausiu hibridiniu modeliu krosoverių segmente išlieka „Toyota Yaris Cross“. Nuo jo nedaug atsilieka „Renault Captur“, o „Nissan Juke“ ir „Hyundai Kona“ taip pat pasiekė panašius pardavimo rezultatus.
Geriausiai parduodamų hibridinių krosoverių sąraše staigmena – „Dacia Duster“. Šio modelio premjera sulaukė atgarsio visoje Europoje. Šiuo metu hibridinis mažojo visureigio variantas sudaro beveik trečdalį Senajame žemyne registruotų automobilių.
Ar netrukus tendencija pasikeis? Pigios elektros priežastis
Tačiau „Dataforce“ ekspertai pažymi, kad nors hibridiniai automobiliai šiuo metu yra vieni populiariausių rinkoje, ši situacija netrukus gali pamažu keistis. Didelės elektromobilių kainos ir didėjanti konkurencija iš Kinijos jau kurį laiką verčia daugelį gamintojų kurti palyginti nebrangius elektrinius modelius. „Citroen“, „Volkswagen“, „Renault“, „Fiat“ ir „Hyundai“ nori konkuruoti dėl Europos pirkėjo šiame segmente. Sutartimi sutartas kainos barjeras yra 25 000 eurų.