Europos Sąjunga siekia suderinti taisykles ir veiksmingiau bausti vairuotojus už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Daug kalbama apie periodinius sveikatos patikrinimus arba vairuotojo pažymėjimų atėmimą visoje Bendrijoje. Tačiau ne tik. 2024 m. gruodžio 16 d. ES šalys patvirtino taisyklių pakeitimus, dėl kurių bus gerokai sunkiau išvengti baudų.
Reaguodamos į tai, kad daugėja kelių eismo taisyklių pažeidimų, kuriuos padaro vairuotojai ne savo šalyje, Europos Sąjungos šalys nusprendė sugriežtinti taisykles. Neseniai valstybės narės patvirtino naująsias taisykles, kuriomis siekiama padidinti kelių eismo saugumą.
Veiksmingesnis baudžiamasis persekiojimas už nusikalstamas veikas visoje Europos Sąjungoje
ES teisės aktų pakeitimais užtikrinamas glaudesnis tarptautinis bendradarbiavimas nustatant pažeidėjus ir vykdant baudų išieškojimą. Naująja direktyva dėl tarpvalstybinio keitimosi informacija apie kelių eismo taisyklių pažeidimus siekiama panaikinti spragą, kuri daugeliui vairuotojų leido išvengti atsakomybės už savo veiksmus. Įsigaliojus direktyvai, valstybės narės turės per 30 mėnesių pritaikyti savo teisines sistemas prie naujų reikalavimų.
Naujosiomis taisyklėmis siekiama ne tik palengvinti tyrimo procedūras, bet ir užtikrinti geresnę pagrindinių teisių apsaugą. Nubaustiems vairuotojams bus suteikta galimybė apskųsti sprendimą. Keičiantis informacija tarp šalių daugiausia dėmesio bus skiriama dažniausiai pasitaikantiems ir pavojingiausiems pažeidimams, įskaitant, be kita ko, vairavimą išgėrus, greičio viršijimą ar pabėgimą iš eismo įvykio vietos.
Sąjunga siekia suderinti vairuotojams taikomas taisykles. Tai ne tik baudos
Kelių eismo saugumo ekspertai labai dažnai pabrėžia, kad ES problema – nevienodos valstybių narių taisyklės. Apie tai daug kalbėta per diskusijas dėl privalomų periodinių vairuotojų sveikatos patikrinimų. Kol kas šalys šiuo klausimu turi visišką laisvę. Taip pat daug kalbama apie vairuotojo pažymėjimų atėmimą. Rengiami nauji teisės aktai.
Jei vairuotojas neteks vairuotojo pažymėjimo vienoje ES šalyje, jis negalės vairuoti jokioje kitoje. Netrukus prasidės diskusijos dėl galutinės naujų taisyklių formos. Jų įgyvendinimas yra Europos Komisijos prioritetas, tačiau konkreti data kol kas nenurodyta.
Galiausiai yra dar vienas reguliavimo pakeitimas, kuris daugumai skaitytojų išliks įdomus. ES šalys taip pat priėmė reglamentą dėl ne keliais važiuojančių mašinų patvirtinimo ir rinkos priežiūros. Tai reiškia vienodus saugos reikalavimus tokioms mašinoms, kaip vejapjovės ir kombainai, kurios kartais turi važiuoti viešaisiais keliais. Tai dar vienas žingsnis derinant taisykles visoje Europos Sąjungoje.