Mažiau nei 7000 eurų (bruto) šiandien kainuoja Kinijoje pagaminta nauja 60 kWh traukos baterija elektromobiliui. Vidutiniškai už 1 kWh tenka mokėti apie 93 eurus. Tai gali būti lūžio momentas elektromobilių istorijoje – akumuliatorių kainos dar niekada nebuvo tokios mažos.
Elektromobilumo skeptikai mėgsta pabrėžti didelę elektromobilių kainą ir ribotą jų naudingumą dėl mažos akumuliatorių talpos ir menkai išvystyto įkroviklių tinklo. Daugelis jų laukia technologinės revoliucijos, kuri, tikėtina, įvyks paplitus naujos kartos kietojo elektrolito akumuliatoriams.
Tuo tarpu automobilių pramonė, atrodo, tiesiog eina patikrintu evoliucijos keliu. Remiantis naujausia BloombergNEF ataskaita, akumuliatorių tiekėjams jau pavyko sutramdyti didžiausią automobilių gamintojų požiūriu elektros trūkumą – didelę ličio jonų akumuliatorių kainą.
Elektromobiliams skirtų akumuliatorių kainos kaip niekada mažos. Rekordinis sumažėjimas
„BloombergNEF“ susigundė atlikti įdomią analizę. Agentūros analitikai išsamiai apklausė akumuliatorių ir automobilių pramonėje dirbančius žmones. Rezultatas – transporto priemonių gamintojams pakuotėmis (traukos akumuliatoriais) tiekiamų akumuliatorių elementų kainų analizė. Išvados verčia susimąstyti. Po 2022-2024 m. sąstingio ir net laikino padidėjimo laikotarpio traukos baterijos, skirtos elektromobiliams plačiąja prasme, šiemet jau atpigo 20 proc.
Verta prisiminti, kad dar 2010 m. 1 kWh kainavo beveik 1 500 šiandieninių dolerių, arba lygiaverčiai 1432 eurus. Todėl 60 kWh pakuotė, kokia yra daugumoje šiandieninių elektrinių kompaktinių automobilių, gamintojui kainuotų daugiau nei 105 520 eurų.
Palyginimui, šiuo metu keleivinių elektromobilių su baterijomis (BEV) segmente už 1 kWh reikia mokėti vidutiniškai 3 eurus ir tai turėtų būti bendros kainos!
Tai reiškia, kad B segmento miesto automobiliui skirta 40 kWh talpos traukos baterija – bent jau teoriškai – šiandien gamintojui kainuoja mažiau nei 3750 eurų. C segmento visureigiui ir 60 kWh talpos akumuliatoriui tai yra šiek tiek daugiau nei 6900 eurų, o šeimos automobiliui su net 100 kWh talpos akumuliatoriumi, leidžiančiu vienu įkrovimu nuvažiuoti daugiau nei 500 km, – šiek tiek mažiau nei 9400 eurų.
Elektros akumuliatoriai pigūs kaip barščiai? Kinai triuškina konkurentus
Pastaruoju metu akumuliatorių kainos sumažėjo dėl kelių veiksnių. BloombergNEF duomenimis, tai žaliavų kainų mažinimo poveikis, mažėjantis akumuliatorinių transporto priemonių pardavimas ir arši Kinijos elementų gamintojų konkurencija.
Šiuo metu dvi didžiausios šios pramonės šakos bendrovės CATL ir BYD jau užėmė daugiau kaip 50 proc. rinkos.
Kiek kainuoja elektromobilio akumuliatorius? Kainos vis dar mažėja
Taip pat nėra jokių požymių, kad bent jau artimiausiu metu akumuliatorių kainos didės. Priešingai, BloombergNEF prognozuoja tolesnį kainų mažėjimą – iki maždaug 89 eurų už kWh.
Tai ypač įdomu atsižvelgiant į Europos elektromobilių gamintojų rengiamą puolimą dėl naujų standartų ir baudų už išmetamą CO2 kiekį, nustatytų CAFE (Švarus oras Europai) taisyklėse.
BloombergNEF pažymi, kad gamybos pajėgumai – iš dalies dėl didelės vidinės Kinijos bendrovių konkurencijos – šiuo metu viršija 3 mln. Tai yra dvigubai daugiau nei dabartinė pasaulinė ličio jonų baterijų, skirtų automobiliams, paklausa.
Kada elektromobiliai taps pigesni? Europa neprilygsta Kinijai
Įdomios ir ličio jonų elementų pakuočių kainos pagrindinėse pasaulio rinkose. BloombergNEF duomenys rodo, kad šiame palyginime nepralenkiama yra rinkoje dominuojanti Kinija, kurios kainos siekia apie 90 eurų už kWh. Palyginti su maždaug 118 eurų, t. y. daugiau kaip 30 proc. brangiau.
Sąrašo pabaigoje yra Europa. Senajame žemyne 1 kWh kaina šiuo metu siekia 133 eurus. Tai 48 proc. arba beveik perpus daugiau nei Kinijoje.