Visi turime savo įpročius ir tai nėra nieko blogo. Problema iškyla tada, kai šie įpročiai paveikia vairavimo techniką ir turi įtakos saugumui arba automobilio techninei būklei. Vienas iš tokių žalingų įpročių pavyzdžių galėtų būti artėjimas prie raudono šviesoforo signalo. Vieni tai daro važiuodami aukštesne pavara, kiti – žemesne, o treti mieliau važiuoja neutralioje padėtyje arba su sankaba. Iš pažiūros nereikšminga detalė, tačiau, priešingai nei atrodo, ji yra labai svarbi.
Kaip turėtumėte artėti prie sankryžos, kurioje dega raudonas šviesoforo signalas arba susidaro spūstis? Važiuojant pavara, neutralioje padėtyje ar nuspaudus sankabą?
Artėjimas prie šviesoforo įjungus pavarą ir stabdant varikliu
Geriausias būdas – artėti prie šviesoforo važiuojant pavara. Taip sumažinamas automobilio greitis, stabdant varikliu, todėl nenusidėvi stabdžių trinkelės ir diskai ir nesunaudojama degalų.
Įjungus pavarą automobilis yra stabilesnis ir labiau nuspėjamas, o prireikus galime greitai reaguoti ir pagreitinti. Todėl šis metodas turi ir ekonominės, ir saugumo naudos. Be to, tai yra naudingiausias metodas automobilio sudedamųjų dalių požiūriu.
Galima netgi žengti dar vieną žingsnį toliau ir, artėjant prie šviesoforo, sumažinti pavaras, kad padidėtų variklio stabdymo galia ir stabdžiai būtų naudojami kuo rečiau.
Ar galima laisva pavara važiuoti iki šviesoforo?
Šį metodą ypač mėgsta vyresnio amžiaus vairuotojai ir profesionalūs vairuotojai. Jie remiasi įsitikinimu, kad automobilis toliau važiuos tuščiąja eiga, todėl yra ekonomiškesnis. Jie nepastebėjo, kad jų nuomonė paseno prieš kelis dešimtmečius. Automobilis, važiuodamas tuščiąja eiga, naudoja degalus, o automobilis, stabdantis varikliu, – ne.
Dar blogiau – automobilis, važiuojantis tuščiąja eiga, važiuoja mažiau nuspėjamai, o prireikus staigaus pagreitėjimo, vairuotojui prireikia daugiau laiko reaguoti.
Važiavimas įjungta pavara su nuspausta sankaba yra kenksmingas
Galite apsvarstyti galimybę palikti pavarų dėžę įjungtą ir nuspausti sankabą, kad išjungtumėte pavarą. Taip nuvažiuosite toliau, bet prireikus galėsite greitai atleisti sankabą ir pridėti degalų. Ar tai gera idėja?
Šis būdas yra pats beprasmiškiausias ir brangiausias. Važiuojant šiuo būdu vis tiek sunaudojama degalų, o automobilis prasčiau valdomas, tačiau tai nėra blogiausia. Didžiausia problema ta, kad taip gerokai sutrumpėja sankabos ir su ja susijusių komponentų tarnavimo laikas. Jei dažnai naudojame šį būdą važiuodami į sankryžas, greitai galime būti nubausti – didele mechaniko sąskaita. Šiuo metu net ir senesniuose automobiliuose naudojamas dviejų masių smagratis, kuris keičiamas kartu su sankaba. Tokios operacijos kaina, nepriklausomai nuo modelio, yra mažiausiai 700 eurų.