Žiedų, indėklų, alkūninio veleno ar turbokompresoriaus pažeidimai, stūmoklio perkrovos ir net nereikalingas laiko grandinės įtempimas – ir tai dar nėra baigtinis vairuotojų patiriamų gedimų sąrašas. Viskas vardan degalų taupymo. Ar tikrai verta tai daryti?
Ne paslaptis, kad kai variklis sukasi didesniu greičiu, jis sunaudoja daugiau degalų. Daugelis vairuotojų, norėdami sutaupyti pinigų, reguliariai tikrina, koks jų automobilio vairavimo stilius yra optimaliausias ir kokiu greičiu važiuojant sudeginama mažiausiai degalų. Šiais laikais degalų kainos svaigina, todėl nenuostabu, kad daugelis ieško geriausių ir ekonomiškiausių sprendimų sau ir savo piniginei.
Ekonomiškas vairavimas gali būti tragiškas kai kurioms automobilio dalims
Vairuotojai, norėdami sutaupyti, dažnai važiuodami kuo greičiau perjungia pavaras, o akceleratoriaus pedalą spaudžia švelniai. Tačiau nedaugelis žino, kad toks degalų taupymo būdas ir važiavimas mažomis apsukomis lemia variklio gedimą. Deja, tai ištaisyti nebūtinai yra pigu.
Pirmiau aprašytas važiavimas turi didelę įtaką dvigubos masės smagračio tarnavimo laikui. Anksčiau naudotas tik dyzeliniuose varikliuose, dabar dažnai sutinkamas benzininiuose varikliuose. Dviejų masių smagračio paskirtis – slopinti vibracijas. Šios vibracijos labiausiai pasireiškia esant mažam variklio sūkių dažniui, t. y. tada, kai variklis dirba intensyviausiai. Specialistų teigimu, reguliariai važinėjant mažu greičiu, šį komponentą gali tekti keisti kas 30-40 000 km. Detalės kaina priklauso nuo automobilio modelio ir variklio tipo, tačiau vis dėlto prasideda nuo 100 eurų. Atsižvelgiant į tai, kad už mechaniko darbą taip pat tenka mokėti, važinėti mažais sūkiais visiškai nenaudinga, o sutaupytų degalų kaina vis tiek bus nedidelė.
Galimų gedimų sąrašas ilgas, o remontas gali kainuoti net ir tūkstantį eurų
Tačiau tai dar ne viskas. Verta žinoti, kad mažos apsukos neigiamai veikia jautrias variklio sudedamąsias dalis, pavyzdžiui, švaistiklių korpusus, alkūninį veleną ir stūmoklius. Kuo daugiau gedimų, tuo nuostolingiau bus remontuoti variklį. Važiuojant mažomis apsukomis taip pat susidaro šoninės stūmoklių perkrovos ir nereikalinga apkrova laiko grandinei, kuri gali pradėti temptis. Šį komponentą pakeisti nėra nei greita, nei lengva. Remonto sąskaita gali siekti kelis tūkstančius zlotų.