Antradienio posėdyje Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo (ADĮ) pataisoms, kurios yra svarbus žingsnis skatinant elektromobilumą Lietuvoje. Šiais pakeitimais nustatomi dar ambicingesni elektromobilių (EV) įkrovimo infrastruktūros plėtros tikslai, kuriais siekiama užtikrinti pakankamus įkrovimo pajėgumus nacionaliniu ir tarptautiniu mastu, suderintus su didėjančiu EV skaičiumi šalyje.
Šiuos atnaujinimus prireikė atlikti dėl 2024 m. ES alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo reglamento, kuriuo sprendžiamas didėjančio elektromobilių skaičiaus Europos keliuose ir nepakankamos įkrovimo infrastruktūros atotrūkio klausimas. Šiame reglamente pabrėžiama, kad reikia koordinuoti infrastruktūros plėtrą ir ES valstybių narių sąveiką.
„Šie pokyčiai turi įtakos ne tik įkrovimo taškų operatoriams, bet ir šiomis paslaugomis besinaudojantiems elektromobilių vairuotojams. Sakyčiau, kad Lietuva kelia elektromobilių plėtros kartelę. Norėdami neatsilikti nuo Europos, turėjome suderinti savo nacionalinius teisės aktus”, – teigė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Pakeitimai apima:
- Atnaujinti elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros prie pagrindinių šalies kelių tikslai.
- sunkiasvorio kelių transporto įkrovimo galimybių ir vandenilio degalų papildymo infrastruktūros plėtra.
- Sugriežtinti dinaminių ir statinių duomenų apie viešai prieinamas įkrovimo vietas rinkimo ir skelbimo reikalavimai.
- Supaprastintos ir patikslintos teisės aktuose pateiktos apibrėžtys.
Dabartinė pažanga ir būsimi tikslai
Lietuvoje yra užregistruota beveik 29000 elektromobilių, kuriems įrengta apie 2500 viešai prieinamų įkrovimo punktų, kurių bendra galia siekia beveik 120000 kW. Šis skaičius 4,5 karto viršija minimalius privalomus ES reikalavimus.
Iki 2030 m. šalis siekia įrengti bent 6000 viešai prieinamų įkrovimo taškų, kurių bendra galia viršytų 250 000 kW, taip užtikrinant tvarų augimą ir patikimą tinklą, kuris patenkintų būsimus poreikius.
Šiomis iniciatyvomis Lietuva tęsia savo įsipareigojimą užtikrinti ekologišką judumą ir užtikrina, kad šalies elektromobilių infrastruktūra neatsiliktų nuo augančių tvaraus transporto poreikių.