Daugeliui potencialių elektromobilių pirkėjų vienas iš painiausių nuosavybės aspektų yra daugybė įkrovimo jungčių. Skirtingai nuo tradicinių vidaus degimo varikliais varomų automobilių, kurie visi naudoja panašius degalų užpylimo antgalius, elektromobiliuose yra bent penki skirtingi kištukai, o įvairūs gamintojai yra įsipareigoję naudoti vieną ar net dvi sistemas. Tačiau, kaip rodo mūsų patogus vadovas, viskas yra paprasčiau, nei atrodo, o ateityje greičiausiai bus dar paprasčiau.
Type 1 kištukas
Ši penkių kontaktų jungtis plačiai naudojama Šiaurės Amerikoje, tačiau Europoje ją iš esmės pakeitė Type 2 jungtis. Tačiau ją vis dar rasite kai kuriuose senesniuose elektromobiliuose, pavyzdžiui, pirmos kartos „Nissan Leaf“ ir „Kia Soul EV“ versijose, o hibridiniame „Mitsubishi Outlander PHEV“ ir toliau naudojama ši jungtis. Ši sistema skirta tik kintamosios srovės lėtajam ir greitajam įkrovimui, o tai reiškia, kad ji gali priimti nuo trijų iki septynių kW. Ir nors vargu ar rasite pririštą (įkrovimo laidas nuolat prijungtas prie įkroviklio) Type 1 viešąjį įkroviklį, elektromobiliai su šia sistema turėtų turėti adapterį, kuris leistų juos prijungti prie nepririštų įkrovimo taškų.
Type 2 kištukas
Europoje bene labiausiai paplitęs Type 2 kištukas kartais vadinamas „Mennekes\”, taip pagerbiant šią jungtį sukūrusią Vokietijos bendrovę. Neseniai priimti ES teisės aktai reiškia, kad dauguma automobilių gamintojų šį septynių kontaktų kištuką dabar turi standartiškai montuoti į savo elektromobilių modelius, o tai reiškia, kad beveik visuose pririštuose viešuosiuose įkrovimo punktuose bus Type 2 kištukas.
Ši sistema, kaip ir Type 1 kištukas, pritaikyta lėtam ir greitam įkrovimui. Tačiau ji gali veikti ir su 22 kW galia, kurią tiekia trifazis maitinimo šaltinis, tačiau reikia patikrinti, ar jūsų automobilis gali priimti tokį įkrovimo greitį. Naujausias „Renault Zoe“ taip pat gali būti įkraunamas iki 43 kW galia vienoje iš retų kintamosios srovės greitojo įkrovimo vietų, o „Tesla Model S“ ir „Model X“ naudoja modifikuotą 2 tipo sistemą, kuri leidžia juos įkrauti ir įmonės „Supercharger“ tinkle, ir buitinėje sieninėje dėžutėje.
Skirtingai nei Type 1 jungtį, Type 2 jungtį galima užfiksuoti prie automobilio, todėl niekas negali atjungti automobilio, kol jis įkraunamas, o jūs esate toli nuo jo.
Kombinuotieji kištukai (kombinuoto įkrovimo sistema arba CCS)
Kombinuota kombinuota sistema, arba CCS, kaip ji dažniau vadinama, yra populiariausia nuolatinės srovės (DC) greitojo įkrovimo jungtis. Dauguma naujų grynųjų elektromobilių modelių turi šio tipo lizdą, kuris iš esmės leidžia įkrauti ir viešajame nuolatinės srovės greitojo įkrovimo įrenginyje, ir namų kintamosios srovės įrenginyje. Šią sistemą „Tesla“ taip pat pradėjo diegti Europoje, ji tapo standartine „Model 3“ modelyje, be to, „Telsa“ tiekia CCS adapterį „Model S“ ir „Model X“ modeliams, kad jie galėtų naudoti šio tipo įkroviklį.
Iš esmės jis sujungia patvarųjį 2 kontaktų nuolatinės srovės lizdą su 7 kontaktų Type 2 (CCS Combo 2) arba 5 kontaktų Type 1 tvirtinimo lizdu, o nuolatinės srovės jungtis yra po šiais kintamosios srovės kištukais. Kai norite papildyti akumuliatorių greitojo įkrovimo stotelėje (daugumoje jų yra abiejų tipų CCS jungtys), tiesiog įkiškite pririštą CCS jungtį į automobilį ir, priklausomai nuo įkroviklio ir transporto priemonės, galėsite priimti iki 350 kW srovę. Tačiau nors CCS kištukas jungiamas prie abiejų automobilyje esančių įkroviklio lizdų, elektros energijai į akumuliatorių perduoti naudojamas tik apačioje esantis 2 kontaktų elementas. Įkraudami namuose, viršutinei lizdo daliai tiesiog naudokite Type 2 kištuką.
CHAdeMO kištukas
CHAdeMO – tai gana mįslingai skambančios vienos pirmųjų nuolatinės srovės greitojo įkrovimo sistemų „Charge de Move“ santrumpa. Ši jungtis buvo sukurta 2010 m. Japonijoje ir iki šiol yra „Honda\”, „Mitsubishi\”, „Nissan\”, „Subaru“ ir „Toyota“ mėgstama jungtis. Kaip ir CCS sistema, ji naudojama greitajam įkrovimui ir šiuo metu gali perduoti iki 400 kW galią, o Kinijos technologijų tiekėjai siekia ją padidinti iki 900 kW.
Skirtingai nei CCS sistema, CHAdeMO reikalauja, kad automobilyje būtų du atskiri kištukai greitam ir lėtam / greitam įkrovimui (vienas CHAdeMO, kitas – 2 arba 1 tipo kištukinis lizdas). Tai nebūtinai trukdo naudoti, tačiau tai reiškia, kad reikia daug didesnio prieigos lizdo, kurį gali būti sunkiau įkomponuoti į automobilio stilių.
Nors CHAdeMO Europoje yra mažiau populiarus nei CCS, jis turi vieną gudrybę: gali perduoti elektros srovę dviem kryptimis, o tai teoriškai leidžia perduoti energiją iš transporto priemonės į tinklą. Ši technologija dar tik pradedama taikyti, tačiau ji leidžia naudoti dalį visiškai įkrauto elektromobilio elektros energijos, kad iš dalies aprūpintumėte savo namus elektros energija, arba net parduoti dalį nepanaudotos energijos atgal į nacionalinį elektros tinklą.
Buitinis kištukinis lizdas
Beveik visus elektromobilius galima įkrauti iš buitinio elektros tinklo naudojant gerai pažįstamą 2 kontaktų kištuką. Šis įkroviklis tiesiog įjungiamas į namų elektros lizdą ir prijungiamas prie nedidelio transformatoriaus, kurio kitame gale yra Type 1 arba Type 2 kištukas, prijungiamas prie automobilio. Jį rekomenduojama naudoti kaip avarinį sprendimą (pavyzdžiui, kai svečiuojatės pas draugus ar šeimą ir reikia papildyti bateriją), nes ilgesnis naudojimas gali sugadinti jūsų namų elektros instaliaciją. Be to, jo niekada negalima naudoti kartu su ilgintuvu.
CEE kištukas
Šis kištukas populiarus labai ankstyvuose elektromobiliuose, pavyzdžiui, „G-Wiz\”, ir dar vadinamas „kempingo jungtimi\”. Tai elektros maitinimo šaltinio kištukas, naudojamas kempinguose, kad būtų galima tiekti elektros energiją atvykstantiems karavanams ir kemperiams. Ją galima įrengti namuose, kur ji užtikrins 3 kW lėtąjį įkrovimą, tačiau ji taip pat turi papildomą privalumą – gali veikti su pramoniniu standartiniu trifaziu maitinimo šaltiniu ir užtikrinti greitąjį įkrovimą iki 22 kW.
Tesla Supercharger
Tikriausiai žinote apie „Tesla Supercharger“ tinklą, nes daugelyje Amerikos greitkelių įrengtos šios daugkartinio įkrovimo vietos. Visuose įkrovikliuose, kuriais gali naudotis tik „Tesla“ savininkai (nors bendrovė svarsto galimybę atverti savo punktus ir kitų markių elektromobilių savininkams), yra pririšti kabeliai ir su greituoju įkrovimu suderinama Type 2 jungtis. Atsiradus „Model 3\”, tinkle taip pat diegiama CCS jungtis.
Elektromobilių įkrovimo kabeliai
2 režimo įkrovimo kabelis
Tai pats paprasčiausias lėtas arba trikle įkrovimo kabelis. Jį gausite kartu su automobiliu, kurio viename gale yra 2 kontaktų kištukas, o kitame – Type 1 arba Type 2 jungtis, tarp kurių yra elektros transformatorius.
3 režimo įkrovimo kabelis
Antrasis kabelis, kurį turėtumėte gauti kartu su automobiliu, yra 3 tipo kabelis, kuriuo galima jungtis prie nepririšto (kai kabelis nėra nuolat pritvirtintas prie įkrovimo įrenginio) viešojo įkrovimo taško arba namų sieninės dėžutės. Dauguma jų turi Type 2 jungtį įkroviklio gale ir, priklausomai nuo automobilio, Type 1 arba Type 2 kištuką kitame gale.