Ford legendinis supermini automobilis „Fiesta“ gali ne išnykti visam laikui. Nepaisant to, kad jo gamyba oficialiai bus nutraukta 2023 m. liepos mėn., „Ford“ ir „Volkswagen“ derybos rodo, kad šis modelis gali būti atgaivintas – šį kartą elektrinis, pagrįstas būsimu „VW“ modeliu ID.2.
„Ford“ ir „Volkswagen“ partnerystė: įrodyta sėkmė
Abi markės jau sėkmingai bendradarbiavo: visiškai elektrinis „Ford Explorer“ ir būsimasis „Capri“ yra pagaminti naudojant „Volkswagen“ MEB platformą, kuri taip pat yra „VW ID.4“ ir „ID.5“ pagrindu. Anksčiau „Ford Europe“ dirbusio „VW“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Martino Sanderio teigimu, šis bendradarbiavimas buvo „labai, labai, labai sėkmingas“.
„Nenoriu atmesti galimybės, kad ateityje vėl atsiras galimybių dalytis technologijomis“, – sakė M. Sander žurnalui „Auto Express“, užsimindamas apie tolesnį dviejų automobilių gamybos gigantų bendradarbiavimą.
Kaip galėtų atrodyti naujasis „Fiesta“?
Jei „Ford“ atgaivintų „Fiesta“ naudodama „VW“ sutrumpintą MEB Entry platformą, kuri bus naudojama ID.1 ir ID.2 modeliams, ji galėtų pasiūlyti konkurencingas specifikacijas, pvz., iki 280 mylių (450 km) nuvažiuojamą atstumą ir 125 kW greitą įkrovimą nuolatinės srovės. Tai užtikrintų modeliui gerą poziciją tarp naujos kartos prieinamų elektrinių supermini automobilių.
Kodėl „Ford“ reikia prieinamo elektrinio automobilio
„Ford“ Europoje išgyvena pereinamąjį laikotarpį. Nors tokie modeliai kaip „Puma“ tebėra populiarūs, jų kaina, prasidedanti nuo 26 500 svarų sterlingų, jau nebelaikoma prieinama. „Fiesta“ ir netrukus „Focus“ pašalinimas iš modelių asortimento parodo, kaip sudėtinga tapo pelnyti pelną iš mažų automobilių.
„Ford“ teigia: „Esame įsitikinę savo gebėjimu konkuruoti tinkamuose segmentuose“, o tai reiškia atsargų, bet atvirą požiūrį į potencialius projektus, pvz., naują „Fiesta“.
Alternatyvos ir „Skunkworks“ projektas
Nors kai kurie tikėjosi, kad nauja elektrinė „Puma Gen-E“ platforma galės būti naudojama „Fiesta“ tipo automobiliams, „Ford“ atmetė šią idėją dėl pelno maržos spaudimo. Tuo tarpu Kalifornijoje esanti „Skunkworks“ komanda dirba prie atskiro prieinamos kainos EV platformos, nors dabartiniai pastangos atrodo sutelktos į vidutinio dydžio pikapus, o ne supermini automobilius.
Ford EV strategija gali tapti aiškesnė netrukus. Bendrovė pažadėjo iki 2025 m. vidurio informuoti visuomenę apie savo elektrifikacijos planus, įskaitant technologijas, pelningumą ir kapitalo investicijas.
Ar palankiai vertintumėte „Ford Fiesta“ sugrįžimą kaip elektrinį automobilį? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!