Ferrari pranešė apie 15 % išaugusį pelną pirmąjį 2025 metų ketvirtį, viršydama analitikų lūkesčius ir parodydama, kad prabangos segmentas toliau auga. Tačiau kartu bendrovė įspėja: JAV planuojami muitai gali kelti grėsmę ateities rezultatams.
Augantys pardavimai ir pelnas visame pasaulyje
Bendrosios Ferrari pajamos išaugo iki 1,59 mlrd. eurų, o koreguotas pelnas prieš palūkanas ir mokesčius (EBIT) pasiekė 442 mln. eurų. Gamintojas iš Maranelos pabrėžė gerus rezultatus visose rinkose, ypač Europoje ir Artimuosiuose Rytuose.
Augimą lėmė paklausiausi modeliai – SUV klasės „Purosangue“ ir riboto leidimo automobiliai. „Tai išskirtinė metų pradžia“, – sakė Ferrari generalinis direktorius Benedetto Vigna.
Optimistinė prognozė su atsarga dėl JAV politikos
Nors rezultatai džiuginantys, bendrovė kol kas nekeičia visų metų prognozės, nes pasaulinė prekybos politika kelia neaiškumų – ypač JAV svarstomi nauji tarifai Europos automobiliams. Jei jie bus įvesti, tai gali paveikti Ferrari kainodarą vienoje pagrindinių eksporto rinkų.
„Turime aiškią pasaulinę strategiją, tačiau stebime situaciją labai atidžiai“, – teigiama bendrovės pranešime.
Prabangos segmentas atsparus, bet ne nepažeidžiamas
Kol masiniai gamintojai susiduria su paklausos sumažėjimu, prabangos prekių segmentas išlieka stiprus. Ferrari klientai išlieka lojalūs, o užsakymų eilės nusidriekusios net iki 2026 metų.
Visgi ekspertai pabrėžia, kad geopolitiniai sprendimai, kaip tarifų įvedimas, gali paveikti net ir tokius stiprius prekės ženklus kaip Ferrari.
Ekspertų nuomonė
„Prabangos segmentas taip pat priklauso nuo tarptautinės politikos“, – sako automobilių rinkos analitikas Jonas Petraitis. „Net tokie prekės ženklai kaip Ferrari turi reaguoti į geopolitines rizikas.“
Kokie Ferrari planai 2025-aisiais?
Bendrovė žada pristatyti keletą naujų modelių, taip pat intensyviai investuoja į elektromobilių plėtrą. Pirmasis visiškai elektrinis Ferrari modelis turėtų debiutuoti dar šiemet.