Techninė apžiūra (TA) Lietuvoje gali kelti stresą, jei automobilis nėra tinkamai paruoštas. Tačiau daugumos dažniausiai pasitaikančių gedimų galima išvengti naudojant paprastą kontrolinį sąrašą. Štai ką profesionalūs mechanikai rekomenduoja kiekvienam vairuotojui padaryti prieš vykstant į techninės apžiūros stotį.
1. Apšvietimo sistema: turi veikti visos lemputės
Patikrinkite visas automobilio lemputes: artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintus, posūkių rodiklius, stabdžių žibintus, atbulinės eigos žibintus, rūko žibintus. Įsitikinkite, kad jų lęšiai yra skaidrūs ir tinkamai sureguliuoti.
2. Stabdžių sistema: efektyvumas ir saugumas
Stabdžiai turi veikti sklandžiai, be triukšmo ir traukimo. Rankinis stabdys turi sulaikyti transporto priemonę nuokalnėje. Patikrinkite stabdžių skysčio lygį ir visas įspėjamąsias lemputes prietaisų skydelyje.
3. Padangos: būklė ir tipas
Patikrinkite, ar protektoriaus gylis yra teisėtas:
- Minimalus 1,6 mm vasarinių padangų protektoriaus storis
- Mažiausias 3 mm žieminių padangų
Padangos turi būti be įtrūkimų ar matomų pažeidimų. Visos tos pačios ašies padangos turi būti to paties dydžio ir tipo.
4. Pakaba ir vairo mechanizmas
Jeigu važiuodami per nelygumus girdite girgždesius, gali būti, kad tokie komponentai kaip įvorės, šarnyrai ar amortizatoriai yra susidėvėję. Vairo ratas turi suktis sklandžiai, be pernelyg didelio laisvumo.
5. Langai ir veidrodėliai
Dėl įtrūkimų ar įbrėžimų ant priekinio stiklo, kurie užstoja matomumą, patikra gali būti atmesta. Visi veidrodėliai turi būti nepažeisti ir tvirtai pritvirtinti.
6. Valytuvai ir plovimo sistema
Patikrinkite, ar valytuvai tinkamai valo priekinį stiklą. Įsitikinkite, ar pripildytas plovimo skysčio rezervuaras. Šių paprastų dalykų dažnai nepastebime, tačiau jie yra privalomi.
7. Išmetimo sistema
Negalima leisti pernelyg daug dūmų ar triukšmo. Patikrinkite, ar duslintuvas ir išmetimo vamzdžiai nėra surūdiję, kiauri ar pažeisti. Sugedęs duslintuvas yra dažna atmetimo priežastis.
8. Variklio skyrius: nuotėkiai ir skysčių lygis
Neturi būti matomų alyvos, aušinimo skysčio ar kitų skysčių nuotėkių. Visų skysčių lygis turėtų būti normos ribose – ypač stabdžių, aušinimo skysčio ir variklio alyvos.
9. Kėbulo būklė ir struktūra
Durys, kapotas ir bagažinė turi tinkamai atsidaryti ir užsidaryti. Dėl rūdžių konstrukcijos vietose, pavyzdžiui, slenksčiuose ar važiuoklės laikikliuose, apžiūra gali būti atmesta.
10. Dokumentai
Pateikite transporto priemonės techninį pasą ir galiojantį civilinės atsakomybės draudimo polisą. Jei automobilyje sumontuota suskystintų naftos dujų sistema, būtina pateikti galiojantį dujų sistemos patikros sertifikatą.
Papildomi patarimai, kaip sklandžiai atlikti techninę apžiūrą
- Prieš apžiūrą nuplaukite transporto priemonę – nešvarumai gali paslėpti defektus
- Jeigu abejojate, prieš techninę apžiūrą atlikite patikrą vietiniame autoservise
- Patikrinkite garso signalą – tai techninės apžiūros proceso dalis
Kodėl dauguma transporto priemonių neišlaiko techninės apžiūros
Remiantis Lietuvos techninės apžiūros stočių statistiniais duomenimis, štai dažniausios nesėkmės priežastys:
- Susidėvėjusios stabdžių trinkelės arba nevienoda stabdymo jėga
- Perdegusios lemputės arba neveikiančios šviesų reguliavimo sistemos
- Nesandarūs duslintuvai arba pažeisti išmetimo vamzdžiai
- Didelis važiuoklės ar slenksčių rūdžių pažeidimas
TA dažnumas ir reikalavimai Lietuvoje
- Naujos transporto priemonės: pirmoji apžiūra po 3 metų, po to dar po 2 metų
- Vėlesnės nei 5 metų transporto priemonės: kas 2 metus
- Komercinės transporto priemonės: apžiūros dažniau, priklausomai nuo kategorijos
Taip pat skaitykite: „Kasmetinės techninė apžiūra senesniems automobiliams? Lietuva siūlys pokyčius ES“
Važiavimas su pasibaigusia technine apžiūra: kas nutiks?
Lietuvoje vairuoti transporto priemonę su pasibaigusia technine apžiūra yra neteisėta. Jums gali būti skirta bauda, o transporto priemonei uždrausta dalyvauti eisme.
Kokia jūsų nuomonė? Ar kada nors esate neatlikę techninės apžiūros? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.