Dyzeliniai varikliai jau seniai giriami už degalų naudojimo efektyvumą ir ilgaamžiškumą. Tačiau ne visi dyzeliniai modeliai atitinka šią reputaciją. Kai kurie varikliai pasirodė esantys brangiai kainuojantys nusivylimai, ypač naudotų automobilių rinkoje. Pateikiame penkis dyzelinius variklius, kurie, kaip įspėja ekspertai, gali paversti jūsų automobilio nuosavybės patirtį finansiniu galvos skausmu.
Kodėl kai kurie dyzeliniai varikliai yra rizikingesni už kitus
Dyzeliniai varikliai yra sudėtingos sistemos, kurios priklauso nuo tokių komponentų kaip turbokompresoriai, degalų įpurškimo sistemos ir išmetamųjų dujų valymo technologijos. Sugedus šioms dalims, remontas gali būti itin brangus. Pirkėjai, ieškantys naudoto dyzelinio automobilio Lietuvoje, turėtų būti atsargūs ir žinoti apie žinomus probleminius variklius.
- Variklio laikrodžio grandinės gedimai, dėl kurių reikia išmontuoti variklį.
- Keistos degalų sistemos, jautrios degalų kokybei.
- Turbokompresoriaus gedimai nuvažiavus 150 000 km ar mažiau.
- Dažnos elektronikos ir DPF (dyzelino kietųjų dalelių filtro) problemos.
TOP 5 probleminių dyzelinių variklių, kurių reikia vengti
Remdamiesi automobilių pramonės duomenimis ir vairuotojų patirtimi, pateikiame penkis dyzelinius variklius, pasižyminčius dažnomis ir brangiai kainuojančiomis problemomis.
BMW 2.0d (N47 serija)
N47 variklis, montuojamas tokiuose modeliuose kaip BMW 3 serijos E90, 5 serijos E60, X1 ir X3 (2007-2013 m.), liūdnai pagarsėjo dėl laiko grandinės gedimų, kurie dažnai įvyksta vos po 100 000-120 000 km. Grandinė yra pavarų dėžės pusėje, todėl jos remontas yra labai brangus. Kitos dažnai pasitaikančios problemos – per didelis tepalo suvartojimas, dūmingumas ir trapi degalų sistema.
Renault/Nissan 1.5 dCi (K9K serija)
Šis variklis, populiarus tokiuose modeliuose kaip „Renault Megane“, „Dacia Duster“ ir „Nissan Qashqai“, kenčia nuo jautrių „Delphi“ purkštukų, kurie sunkiai dirba su nekokybišku dyzelinu. Savininkai taip pat praneša apie užsikimšusius EGR vožtuvus ir turbokompresoriaus gedimus. Taip pat dažnai pasitaiko užvedimo problemų šaltu oru.
Ford 2.0 TDCi (PSA partnerystė)
Šis variklis, naudojamas „Ford Mondeo“, „S-Max“ ir „Galaxy“ (2008-2014 m.), turi bendrų konstrukcinių elementų su „Peugeot“ ir „Citroën“ dyzeliniais varikliais. Žinomos šios problemos: ankstyvi turbokompresoriaus gedimai, DPF užsikimšimai, elektronikos gedimai ir degalų sistemos problemos. Diagnostika gali būti sudėtinga ir brangi.
Opel 2.0 CDTI (M47, Z20DMH, Z20DTH)
Šių variklių, esančių „Opel Insignia“, „Astra J“ ir „Zafira“ automobiliuose, problema yra nepatikima EGR sistema, turbokompresoriaus problemos ir elektros problemos. Vairuotojai dažnai praneša apie vangų veikimą ir dažnus įspėjimus „Check Engine“. Taip pat brangiai kainuoja atsarginės dalys.
Volkswagen 2.0 TDI (EA189 serija)
Šis variklis, pagarsėjęs dėl savo vaidmens „Dieselgate“ skandale, naudojamas tokiuose modeliuose kaip „VW Passat B7“, „Audi A4“, „Škoda Superb“ ir „Seat Exeo“ (2008-2015 m.). Be išmetamųjų teršalų problemų, savininkai susiduria su užsikimšusiomis įsiurbimo sistemomis, DPF problemomis, nestabiliu EGR vožtuvo veikimu ir turbinos gedimais iki 200 000 km. Šie varikliai taip pat labai jautrūs degalų kokybei.
Kaip išvengti brangiai kainuojančių dyzelinių variklių problemų
Prieš įsigydami naudotą dyzelinį automobilį Lietuvoje, atsižvelkite į šiuos ekspertų patarimus, kad išvengtumėte finansinio nusivylimo:
- Visada patikrinkite transporto priemonės VIN kodą, kad sužinotumėte, kokia buvo jos techninės priežiūros istorija ir ar ji buvo atšaukta.
- Prieš pirkdami atlikite išsamią diagnostinę patikrą.
- Apžiūrėkite automobilį, ar nėra prastos techninės priežiūros arba didelės ridos nusidėvėjimo požymių.
- Konsultuokitės su patikimais mechanikais, išmanančiais konkretų variklio modelį.
Rinkdamiesi naudotą dyzelinį automobilį su gera reputacija, galite sutaupyti tūkstančius eurų remonto išlaidų ir užsitikrinti, kad nuosavybės teisė į automobilį nekels streso.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.