„Hyundai Ioniq 5“ – vienas populiariausių elektromobilių Lietuvoje ir Europoje. Tačiau ar jis gali būti įkrautas per „Tesla Supercharger“ tinklą? Šiame straipsnyje paaiškiname, kada tai įmanoma, kokių sąlygų reikia ir ko tikėtis ateityje.
Įkrovimo standartai – kas svarbu?
Europoje „Tesla“ perėjo prie CCS2 jungties – tai tas pats standartas, kurį naudoja ir „Hyundai Ioniq 5“. Tad teoriškai Ioniq 5 gali būti fiziškai prijungtas prie daugumos naujesnių (ypač V3) „Tesla“ įkroviklių. Tačiau praktinis suderinamumas priklauso nuo stotelės tipo, programinės įrangos ir vartotojo prieigos.

Ar galima įkrauti Lietuvoje?
Šiuo metu kai kurios „Tesla“ įkrovimo stotelės Europoje, įskaitant ir kai kurias Lietuvoje, yra atviros ne „Tesla“ automobiliams. Tačiau tam reikia:
- Kad stotelė būtų pažymėta kaip atvira visiems elektromobiliams
- Turėti „Tesla“ programėlę, per kurią vyksta atsiskaitymas
- Turėti CCS2 jungtį – „Hyundai Ioniq 5“ ją turi standartinėje komplektacijoje
Norint įkrauti, reikia programėlėje pasirinkti stotelę, nurodyti automobilį ir pradėti įkrovimą. Adapterio naudoti nereikia – bent jau Europoje.

Adapteriai – ar jų reikia?
Europoje – ne. Jei stotelė palaiko CCS2, „Hyundai Ioniq 5“ prijungiama tiesiogiai. JAV rinkoje reikalingas specialus adapteris, tačiau „Tesla“ oficialiai nepalaiko jo naudojimo su ne „Tesla“ automobiliais. Tokie sprendimai gali pažeisti garantiją arba sukelti techninių problemų.
„Hyundai“ paskelbė, kad nuo 2024 m. IV ketvirčio JAV klientams pasiūlys oficialius adapterius, o nuo 2025 m. automobiliai turės integruotą NACS jungtį.

Ekspertų komentaras
„Tesla įkrovimo tinklas Europoje tampa vis atviresnis, bet prieinamumas priklauso nuo konkrečios stotelės ir registracijos per programėlę“, – sako elektromobilių infrastruktūros analitikas Jonas Petrauskas iš Vilniaus. „Lietuvoje tokios galimybės jau egzistuoja, bet jos dar nėra universalios.“
Ateities suderinamumas
ES linksta prie bendro CCS2 standarto. Tesla plečia tinklą ir atveria jį kitų gamintojų automobiliams. Tuo tarpu „Hyundai“ planuoja platesnį palaikymą tiek Europoje, tiek JAV. Tad tikėtina, kad „Ioniq 5“ vairuotojai netrukus dar dažniau galės naudotis Tesla stotelėmis, ypač Lietuvoje.
Ar jums teko bandyti įkrauti „Hyundai“ per „Tesla“ stotelę? Pasidalinkite patirtimi komentaruose!