Variklis yra bet kurio automobilio širdis, ir per dešimtmečius automobilių gamintojai sukūrė tiek šedevrus, tiek mechanines klaidas. Šiame straipsnyje aptariame penkis geriausius ir penkis blogiausius didžiausių automobilių gamintojų pagamintus variklius, ypatingą dėmesį skirdami tam, kaip jie išlaikė laiko išbandymą arba dramatiškai žlugo.
Geriausi kada nors pagaminti varikliai
Šie varikliai garsėja savo patikimumu, inžineriniu meistriškumu, o kai kuriais atvejais – ir emociniu patrauklumu. Jie vis dar giria entuziastai ir mechanikai.
Toyota UZ serijos V8 varikliai
1989 m. kartu su „Lexus LS400“ pristatytas 1UZ-FE 4,0 l V8 variklis pasižymėjo keturiais kumšteliais, vėliau buvo papildytas VVT-i sistema, o jo galia padidėjo iki 290 AG. 2UZ-FE buvo atnaujintas, įdiegta ketaus blokas ir 4,7 l darbinis tūris, o kai kurie varikliai nuvažiavo daugiau nei 1 000 000 km. Pasak ekspertų, „šis variklis iš naujo apibrėžė ilgalaikį prabangių V8 variklių patikimumą“.
- 4,0–4,7 litro darbinis tūris
- Žinomas dėl ilgaamžiškumo ir patogumo techniniam aptarnavimui
- Naudojamas Lexus, Toyota Land Cruiser ir Tundra modeliuose
Mercedes M297 V12
6,9 l, o vėliau ir 7,3 l V12 varikliai buvo montuojami CLK GTR ir Pagani Zonda automobiliuose. Šis iki 600 AG galios natūraliai įsiurbiamas variklis iki šiol yra mechaninio tobulumo simbolis. „Šio variklio galia ir garsas padėjo apibrėžti superautomobilių erą“, – teigia AMG inžinieriai.
Chevrolet Small Block V8
1955 m. pristatytas šis paprastas, bet efektyvus V8 variklis tapo pagrindine raumenų automobilių, sunkvežimių ir net sportinių automobilių dalimi. Dėl savo universalumo ir lengvo remonto jis tapo mėgstamiausiu projektinių automobilių varikliu.
- Ketaus ir aliuminio konstrukcija
- Vis dar naudojamas šiuolaikiniuose „Corvette“ ir „Camaro“ modeliuose
- Pagaminta ir parduota milijonai vienetų
Ferrari F136 V8
Šis atmosferinis variklis 458 Italia automobiliuose išvystė iki 562 AG galią. Dėl didelio sūkių skaičiaus ir operinio garso jis tapo puristų mėgstamiausiu. „F136 V8 buvo paskutinė Ferrari duoklė grynam atmosferiniam varikliui“, – sako entuziastai.
Lexus 1LR-GUE V10
Šis 4,8 l V10 variklis, sukurtas „Lexus LFA“ automobiliams, išvystė 553 AG galią ir sukosi 9000 aps/min greičiu. Jo garsas buvo suderintas kaip muzikos instrumento, o jo galimybes įrodė Nürburgringo trasos apsukimo laikas.
Blogiausi varikliai, kurių reikėtų vengti
Ne kiekvienas variklis pateisina lūkesčius. Šie pavyzdžiai įsimintini dėl prastos patikimumo, nepatenkinamų eksploatacinių savybių ar pavojingų defektų.
Toyota 3VZ-E V6
Nepaisant 3,0 l tūrio, jis išvystė tik 150 AG ir turėjo rimtų aušinimo problemų, dėl kurių sprogo galvos tarpikliai. Dėl nuolat gedančio diržo jo priežiūra buvo brangi.
- Prastas šilumos valdymas
- Didelės priežiūros išlaidos
- Nepakankama galia sunkvežimiams ir visureigiams
Mercedes M139
Šis 2,0 l keturių cilindrų hibridinis variklis pakeitė mylimą V8 variklį C63 modelyje. Nors popieriuje jis atrodė galingas (671 AG), entuziastai kritikavo jo sudėtingumą ir charakterio trūkumą. Ekspertai įspėja, kad „tokia sudėtinga sistema gali būti brangi ilgalaikėje perspektyvoje“.
Chevrolet Vega 2,3 l I4
Šis aliuminis variklis, pagamintas skubiai, kad galėtų konkuruoti su mažais importuotais automobiliais, kentėjo nuo cilindrų sienelių erozijos ir alyvos nutekėjimo. Jis tapo 1970-ųjų prastos inžinerijos sinonimu.
Ferrari F106 C 000
Sukurtas siekiant apeiti Italijos mokesčių įstatymus, šis 2,0 l V8 variklis buvo nepakankamai galingas (170 AG) ir nesugebėjo sužavėti gerbėjų. Dino 208 GT4, kurį jis varė, gerbėjai išrinko blogiausiu „Ferrari“ automobiliu.
Lexus 3GR-FSE V6
Nors techniškai šis variklis buvo galingas, jis turėjo degalų jutiklio problemų, dėl kurių nutekėdavo degalai ir galėjo kilti gaisras. Dėl šio trūkumo „Lexus“ atšaukė daugiau nei 8000 automobilių.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.